Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   LCHF (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=137)
-   -   Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50099)

Tarato 19-04-12 18:37

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hei på dere. Så trivelig å høre fra deg Severina; godt å høre at du har jobbet deg gjennom påskeøkningen. betennelse i hæl høres ikke godt ut, spinning eller ikke spør du meg :) Jeg misunner deg ikke følelsen etter mandag VSB; men unner deg å ha med deg den følelsen i lang lang tid :p

Jeg er enig med deg Milena ang følelser og mat som trøst, vi må (og kroppen med) lære å akseptere/leve med at vi må finne andre måter å få trøst på. Og det er en stor jobb; jeg har vel brukt bortimot 35 år av livet mitt på mattrøst - da er det ikke gjort i en feil å endre tankegangen. Altså jobbejobbejobbejobbejobbe :D

Og du Nerthus; er det ferdig med SDS nå??

Nerthus 19-04-12 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1334412)
Hei på dere. Så trivelig å høre fra deg Severina; godt å høre at du har jobbet deg gjennom påskeøkningen. betennelse i hæl høres ikke godt ut, spinning eller ikke spør du meg :) Jeg misunner deg ikke følelsen etter mandag VSB; men unner deg å ha med deg den følelsen i lang lang tid :p

Jeg er enig med deg Milena ang følelser og mat som trøst, vi må (og kroppen med) lære å akseptere/leve med at vi må finne andre måter å få trøst på. Og det er en stor jobb; jeg har vel brukt bortimot 35 år av livet mitt på mattrøst - da er det ikke gjort i en feil å endre tankegangen. Altså jobbejobbejobbejobbejobbe :D

Og du Nerthus; er det ferdig med SDS nå??

Jepp - klarte ikke gjennomføre helt, var matlei og spiste for lite... så nå er det ren lavkarbo uten så mye fancy-smancy ;) Det er litt i samme stil som SDS da - litt større porsjoner, men samtidig færre av de.

Festina lente 19-04-12 23:16

Dag fire av helvetesuka overstått!
Dag en og to gikk forbausende bra, men i går skled det ut med et kakestykke etter lunsjen :( Utrolig vanskelig å la være når du ikke får bestemme maten selv! Har bedt om lunsjbrikke da i stedet for snitter, så det går greit, men når du vet at du fortsatt har 8 timer arbeid foran deg etter lunsj så sliter jeg skikkelig.

På pluss-siden kan jeg notere meg at jeg har fått mosjonert to ganger, så litt motvekt har det blitt.

Vekta rokker seg ikke i det hele tatt (ubntatt oppover). Antar det skyldes tante rød kombinert med stress. Fårhåpentlgvis retter det seg når stressnivået går ned.

I morgen reiser vi på tur med jobben med usunn mat (les høykarbo) og alkohol. Det positive er at det ikke blir så mye mat, så jeg rekker antagelig ikke å gå så veldig mye opp! :)

God helg til alle når dere kommer så langt!

Tarato 19-04-12 23:26

God tur Festina Lente! Ta med deg ostekjeks, skivet ost, baby bel ost og LK-knekkebrød så du har å gomle på mellom alt det andre. Og så er denne uka som den er, og du gjør det beste ut av det - så blir det som det blir. Lykke til; jeg krysser fingrene for deg!

VSB 20-04-12 10:19

Stor porsjon knekkebrød til steking her i dag. Hjelp av mannen da, for med en vond arm er ikke kjevling og røring tingen. Gitt opp jobb i dag. Satse på at ro er tingen for å få armen frisk.

Er kjempesulten om dagen, sikkert etterdønninger fra HK utskeielsen...

Festina lente 20-04-12 10:19

Takk for oppmuntrende ord, Tarato!
Har vært på vekten i dag, og det er ned 500 gram fra forrige fredag, så det kryper sakte men sikkert nedover.

Ser ut som det er en innlagt "forsinkelse" i kroppen min slik at jeg får "betalt" for forrige ukes trim nå. Da blir jeg vel straffet for denne ukens utskeielser neste uke?!? :eek: Den som lever får se - god helg! :)

Tarato 20-04-12 18:05

God kveld damer! Jeg kan notere 300 gram ned siden forrige fredag og angrer veldig på at jeg veide meg tidligere i uka for da viste vekta mer.... :( Må la være den snikveiinga tror jeg. Men 300 gram ned er 300 gram ned! Gratulerer til deg også Festina; den teorien din om trening og ettervirkning tror jeg stemmer :p så da vet du litt om hvordan neste uke blir. Men - det er jo ikke sikkert; ting kan skje :)

Misunner deg ikke vondt i armen VSB; men han mannen som kjelver og rører: han kunne jeg tenkt meg å ha et snev av :D

Jeg var på buksekjøp i dag; to bukser på Mexx som passet både over mage (uten at det ble en diger muffins hengende over kanten) og i lårene. Gjett om det var deilig da!! Kjempemotivert for å prøve nye klær (les: gamle i skapet) :D:D

VSB 22-04-12 11:14

Mannen i huset vil nok heller ha meg frisk, selv om det innebærer deltagelse i knekkebrødbaking.

Formen er dårlig, lavkarboen litt avslepen og for lite trening og frisk luft. Skikkelig nedtur her altså. Forsøke å komme meg tilbake til et strikt regime... Snu det til en positiv srkel...

Muligens litt matlei?

Håpet om å kutte mer i medisiner til uken svinner i hvert fall... SURT! Men vel til det beste...

Bra for dere som ser vekta gå riktig vei! God innsats. Her var det +0,9 sist uke, vel "fortjent" det og...

Albatross 22-04-12 15:54

Her har det stoppa på +400g :(

Fedona 24-04-12 16:16

- 1 kg siden påske, sånn ca... Har mål om tre til, til midtsommer, så får vi se. Men jeg er glad jeg måler meg for jeg krymper i cm. Har fått mange komplimenter fra mange hold og det er deilig! Prøvde på meg en vårjakke jeg en gang ikke fikk igjen i fjor vår, og nå greide jeg å knappe igjen den og det var god plass inni :) Selv om jeg ikke raser ned i vekt så gir sånne ting glede :)

VSB 24-04-12 22:20

Så deilig med den jakka Fedona!

Prøver å holde fokus på bra mat her, så kanskje hode og kropp følger etter. Og så blir det puslespill med å se om datteras mageondt har sammenheng med noe sPesiell mat... Skrive og følge med der...

suverene severina 25-04-12 17:40

Fedora: er detikke deilig når klær passer igjen :-) selv har jeg gjennopptatt broken av både en kjole og et skjørt som det er noe sånt som 5 år siden sist passa:) bra når en har dårlig råd!

Er på seminar til i morgen og har allerede spist sjokolade..... Greide ikke motstå en snickers:eek: starta dagen m en spinningtime, så samvittigheten er nokså ren. Blir nok noen glass ikveld og, men har ingen planer om de store utskeielser. Passer seg ikke helt siden det er jobb.

Kjenner også dette m forsinkelser. Har hatt minstenoteringer dagen etter utskeielser med både alkohol, mye mat og chips og sånt. Så, noen dager senere, er det plutselig opp 1-2 kg :confused: og da tar det gjerne flere dager før de er borte igjen. Men alt i alt så går jeg ned, både i kg og cm. Så selv om det tar lenger tid enn jeg ønsker meg, så går det.

Ha en super kveld!

Nerthus 25-04-12 22:08

Minus 4.5 kg på 2 uker... måtte det fortsette! :D

Fedona 26-04-12 16:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1338199)

Wow! Så bra! Du er flink :)

Tarato 26-04-12 18:56

Heisann; er innom og leser. Har ikke vært i form de siste dagene og bruker tiden på sofaen framfor pc... Holder fokus på maten, selv om det blir mer enn vanlig :( Godt jobba hver og en, og særlig Nerthus!

Festina lente 26-04-12 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1338199)

Kjempeflott! Du er superflink!:) Blir mer og mer overbevist om at jeg må prøve SDS (bare det roer seg på jobb - kanskje i juli en gang?)

Festina lente 26-04-12 20:04

Neeeeeeei, har ikke lyst å logge meg inn på lavkarbo.no, og da er det desto viktigere at jeg gjør det! :rolleyes: Orker ikke å gå i detalj på all galskapen av mat, snop og manglende trim, men kommer ikke med noe tall på veiedagen i morgen. Tør rett og slett ikke gå på vekta - ikke i smug en gang!:eek:

Kommer sterkere igjen i løpet av neste uke. En liten trimtur med hunden nå, og en helg med alskens oppussingsaktiviteter så kryper jeg opp til en snikveiing over helga. See you:)

Tarato 27-04-12 07:16

78.4!!!! Hva skjer???

Vil ikke spekulere - bare nyte!

Til deg Festina: det er når du er mest sårbar du skal hit. Som nå. Snakkes i kveld?

Festina lente 27-04-12 10:07

Nyt det med god samvittighet, Tarato! Det er deg vel unt! :)

Jeg mobiliserte alt motet mitt og kravlet opp på vekta likevel - opp 1,4 kg....:o Det vil liksom ingen ende ta - jeg går opp og ned de samme 2-3 kiloene. Når skal jeg komme forbi??

I kveld skal jeg på byen på første gang på lenge - gleder meg (og skal forsøke å holde meg i skinnet mtp nattmat etc ;)).

God helg til alle!

Fedona 27-04-12 10:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tarato (Innlegg 1338855)
78.4!!!! Hva skjer???

Vil ikke spekulere - bare nyte!

Til deg Festina: det er når du er mest sårbar du skal hit. Som nå. Snakkes i kveld?

Samme her 76.4?? Må være noe magisk som skjer :)

Festina lente 27-04-12 17:42

Hurra for magi!!:D

VSB 27-04-12 18:29

Jeg henger meg på jo-jo figuren. Se om jeg tør å trå på vekta i morgen. Snikveiing tidligere i uka viste i hvert fall ytterligere opp... Bare MYE, men riktig mat er ikke godt nok...

Tarato 27-04-12 21:02

God kveld! Så fint å se at du har vært innom Festina; nyt kvelden din og kos deg. Og du..dropp den nattmaten da ;)

Gratulerer til deg også Fedona! Det er jo bare så bra å få være den som opplever nedgang - og ikke bare jojo/oppgang. Så til dere andre; det blir sjøh, bare vent; hold ut!

Nå er det helg, og i går oppdaget jeg at det er "langhelg". Skal jobbe litt mandag da, men så er det jo fri på tirsdag også :) Har hatt en del migrene den siste uka - håper inderlig den forsvinner til i morgen altså!

Tarato 28-04-12 21:07

Halloisen! Alldeles tystnad her, og jeg som er skravlesjuk :D Jeg får skravle litt med meg selv i mens da :D

Har spist pizza i kveld; brukte Mama Lupeslefse som bunn, og i stede for tomatsaus laget jeg en saus av finhakket sopp surret i litt smør og creme fraiche, hadde på masse ost og skinke oppå. UTROLIG godt!

Har også bevilget meg et lite glass rødvin; migrenen har nesten sluppet taket, og jeg har en sort jeg tåler. Dagen har vært rolig; ingen trimtur/trening for å hindre at migrenen ikke skulle komme tilbake. Jeg har ryddet i klesskapet i stedet :p og har nå pakket et par poser med klær som skal sendes Fretex. Har også hentet fram klær som har vært for trange; og prøvd noe som fortsatt ligger "på vent". En bukse og en shorts som jeg aldri har likt/vært fortrolig med fordi jeg føler meg stor i dem er sendt avgårde. En god dag i så måte.

resten av kvelden skal tilbringes foran TV'n; nå er det finalen i Mesternes Mester som teller. Ha en god kveld alle sammen.

Tarato 29-04-12 16:28

Denne liker jeg!
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...50173495_n.jpg

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.