Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Nannahs supergode knekkebrød! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214)

monja 10-04-11 19:55

Sv: Nannahs supergode knekkebrød!

Bakte dem idag og de ble kjempegode :heia: Har kost meg nå i kveld med knekkebrød, makrell i tomat og majones :sikle:

lovehandles 12-04-11 22:48

Disse var virkelig gode! har laget dem i dag, hadde ikke fullt igjen av alt i oppskriften, så jeg tok det litt "på en slump" i frykt om at det skulle gå galt, men det ble veldig bra! Det ble forresten utrolig bra med litt oregano i! spesiellt til kremost!

takk for kjempebra oppskrift!

Klara 14-04-11 12:28

Første brett ute av ovnen, og prøvesmakingen er i gang. Kjempegode! Helt fantastisk!

Hadde ikke fiberhusk, så jeg brukte 2 egg. Fungerte ypperlig!

Tusen takk for oppskriften, Nanna!

Dolsi 17-04-11 08:16

Har savnet knekkebrød veldig, og nå har jeg to brett i ovnen av Nannas knekkebrød.
Gleder meg veldig til knekkebrød til frokost :p

Nannah 17-04-11 23:16

:heia:

Dolsi 18-04-11 07:41

Jeg er frelst, knekkebrødene er helt nydelige :D
Fikk 32 knekkebrød av oppskrifta og jeg lurer på hvor mange sånne man kan spise på en dag uten at det blir for mye karbohyrater ?

Shamu 18-04-11 13:45

Jeg malte frøene til brettene jeg bakte i går. Ble annerledes og veldig godt. Konsistensen fungerte supergodt.
Nå bakes disse minst 2 ganger i uka da, så kjekt med litt variasjon.
NEste gang skal jeg teste med litt urter og mer salt i.

Kanskje 24-04-11 16:56

veldig mange sider i denne tråden, så jeg rekker ikke lese dem nå, men oppskriften ser god ut og jeg har lyst å prøve dem, skal tipse min mor også

men hvpr mange karber er det i røren, og ca i hvert knekkebrød?

LIBBA 24-04-11 17:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1088666)
veldig mange sider i denne tråden, så jeg rekker ikke lese dem nå, men oppskriften ser god ut og jeg har lyst å prøve dem, skal tipse min mor også

men hvpr mange karber er det i røren, og ca i hvert knekkebrød?

Er i underkant av 1 karb pr stk ( hvis du lager 32stk av røren ) :)

marionilona 25-04-11 23:04

MMMMmm, det er de beste knekkebrødene jeg har smakt! Helt supre! Anbefales på det sterkeste!!! nam nam...

Modezty 25-04-11 23:09

Har bakt disse flere ganger, og jeg liker dem veldig godt!

Takk for at du deler oppskrift, Nannah!

Hegens 26-04-11 09:37

Legger inn et lite svar fordi jeg skal bake disse etterpå... og da er det kjekt å finne dem igjen ;) hihi... håper det blir bra !!

Saphire 02-05-11 15:16

Nå står deigen og klargjører seg. Litt fed up med egg til frokost hevr dag, så nå må jeg prøve noe nytt. Blir spennende.

Saphire 02-05-11 16:09

Poker ta, oppdager NÅ at jeg har satt på grill med varmluft. Men jeg tok de ut og slo på kun varmluft, bare håper de ikke ble for harde. Ser jo at de ytterste fikk litt mørke flekker på seg. Sånn går det når man er "ny" på kjøkkenet:p

Edit: DEt gikk bra, de ble sprøe og gode og egentlig ikke brent. Smaker jo FANTASTISK godt, bedre en mange av wasa sine knekkebrød(som er fy fy)..
Dette skal iallefall bli noe jeg lager ofte:D

marionilona 02-05-11 22:12

bakte nye i går, og heiv oppi litt gresskarkjerner.... nam nam...

Shamu 03-05-11 11:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marionilona (Innlegg 1095834)
bakte nye i går, og heiv oppi litt gresskarkjerner.... nam nam...

Det har jeg også gjort. VELDIG godt! :)

Bravo 03-05-11 11:22

Må spørre, selv om jeg regner med det ikke er tilfelle: De blir ikke veldig harde etter en kort stund?
Har nemlig den erfaringen med knekkebrød jeg laget selv tidligere, sånn helt knekke en tann-harde..
Og jeg har ikke varmluftsovn, fungerer det like bra likevel?
(ser at oppskriften sier 180 grader vanlig ovn, lurer bare på om resultatet evt blir like vellykket)

Shamu 03-05-11 11:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bravo (Innlegg 1096254)
Må spørre, selv om jeg regner med det ikke er tilfelle: De blir ikke veldig harde etter en kort stund?
Har nemlig den erfaringen med knekkebrød jeg laget selv tidligere, sånn helt knekke en tann-harde..
Og jeg har ikke varmluftsovn, fungerer det like bra likevel?
(ser at oppskriften sier 180 grader vanlig ovn, lurer bare på om resultatet evt blir like vellykket)

Nå har jeg bakt disse en 5-6 ganger og har ikke opplevd at de blir steinharde. Men jeg gjør dem veldig tynne. :)
Jeg ser at andre har bakt på vanlig ovn med ett brett om gangen, så det burde gå bra. Følg bare med underveis. :-)
De er knallgode! Jeg er rimelig avhengig. hehe..

Dolsi 03-05-11 11:36

Disse blir ikke harde, bare deilig sprø.
De beste knekkebrødene jeg har smakt :D

Bravo 03-05-11 11:37

Ok, takk:)
Må prøve dette, tror jeg.

Bravo 04-05-11 22:19

Da var første brett ferdig. Jeg måtte justere litt ettersom jeg har en særs ustabil ovn, så jeg endte med lavere temperatur og satte dem nederst slik noen tidligere i denne tråden har skrevet, de begynte nemlig å bli litt vel mørke..
MEN: Noe så innmari GODT da!!
Bevilget meg tre stk nå på kvelden, men det får vel bli færre v/andre anledninger, tenker jeg.

Tusen takk for oppskrift!!

Shamu 06-05-11 00:03

Sant de var gode! Jeg blir ikke lei heller... Også skjærer jeg dem litt små sånn at jeg kan spise mange uten å egentlig spise så mange.. hehe... Love it!

Spinnerette 08-05-11 19:20

Nå har jeg igjen knekkebrød i ovnen, denne gangen med litt gresskarkjerner, spent på hvordan det blir! Har lagd de 'vanlige' mange ganger nå, og eeeelsker dem, men moro med variasjon!
Må bare igjen takke Nannah for denne supre oppskriften, tror ikke jeg hadde klart å holde meg på lavkarbo uten disse! Takktakktakk!:hearts::p

Nannah 08-05-11 22:55

De blir veldig gode med gresskarkjerner i :ja:

Tusen takk:)

Bravo 13-05-11 11:30

Nannah, ligger denne oppskriften på diett.no?
Jeg skal begynne å føre ned og regne ut litt oftere hva jeg spiser, men har ikke funnet den der inne, og tør ikke legge inn din oppskrift, den er jo ikke min.. men om du har delt den på forum, så syns du kanskje ikke det gjør noe om den legges inn på diett.no heller?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.