![]() |
Sv: Mitt aller beste brød
dette skal bakes idag!
|
Re: Mitt aller beste brød
Bakedag:) Ser at butikkene begynner å få lavkarbobrød fra mix og ferdige, men å lage dette brødet hver annen uke er ikke så slitsomt som butikken skal ha det til :)
|
Står her nå med alle ingrediensene oppmålt og skal til å blande det tørre og det våte. Men ser at det står 5 store egg, jeg har bare mellomstore egg i kjøleskapet. Klokka er over 11 på kvelden, så er ikke store sjangsen å få tak i idag. Bør jeg ha 6 mellomstore egg, eller utgjør det ikke store forskjellen?
|
Tror helt sikkert det går bra uansett om du bruker 5 eller 6 egg :D
|
Sitat:
|
Re: Sv: Mitt aller beste brød
Sitat:
Den første gangen leste jeg feil og brukte CF istedenfor CC og det gikk bra det også :p |
Sitat:
Lykke til med baksten. Har bakt brød her i dag også, etter oppskriften til Malice :) |
Om jeg har laget bearnaise eller annen saus, så har jeg ofte eggehviter til overs, og da bruker jeg noen av dem, mengde litt på slump, sammen med færre antall hele egg enn oppskriften sier.
Dette gjør jeg både i dette brødet og andre oppskrifter hvor man skal bruke mange egg - det funker utmerket, og endelig har jeg et bruksområde for eggehvitene som passer for meg . (Ellers blir det ofte til at jeg hiver dem etter noen dager i kjøleskapet.) |
Supergodt brød, min vei til å spise brøddosen min pr dag:-)
|
Flott brød! Skal bake dette. Og sjeldent jeg kommer over brød uten ørtentusen ingredienser som jeg ikke har tilgjengelig. Eneste jeg må kjøpe nå er glutenmel :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har opplevd at dette brødet får pukkel? De siste gangene når jeg har laget dobbel oppskrift og fordelt i to former så "eksploderer" det i løpet av steketiden, og det renner en klump ut av formen. Brødet er jo like godt men får altså en irriterende pukkel som jeg gjerne skulle unngått.
|
Høres ut som æ må ta mæ en tur på helsekost etter glutenmel idag, hehe.
|
Dytter litt på denne:p
Samtidig som jeg lurer på om at vis en velger det alternativet med valnøtter, må de da hakkes før en tar de i røra? Har laget dette brødet en del med solsikkekjerne alternativet. Å det er helt klart det beste børdtypen jeg har prøvd på lavkarbo:D |
Du må hakke nøttene først, ja! Ellers blir det alt for store klumper i brødet!
|
Sitat:
|
jeg elsker dette brødet!!
|
Hei!
Jeg ser at denne oppskriften er noen år gammel. Da lurer jeg på om Karin, eller noen andre, har gjort noen endringer slik at brødet blir ENDA bedre? Jeg bakte brødet endel ganger i 2010, men da ble jeg ganske lei eggesmaken til slutt. Noen som fortsatt ikke er lei, eller har noen tips? |
Bakte dette i helgen, men kunne ikke finne glutenmel noen plass i Trondheim til min store fortvilelse. Hadde høye forhåpninger etter praten her inne så det var kjedelig å ikke finne dette melet ;\ Lagde med 2ss soyamel og 2ss bakepro, og brødet funkerer fint men må kjøres med masse pålegg og smakte lavkarbobrød synes jeg. SÅ - jeg skal fortsatt jakte etter det rette melet og gleder meg til å lage den rette versjonen av dette brødet :)
|
Sitat:
|
Jeg liker ikke brød:cool:
|
Sitat:
|
Sitat: