![]() |
Sv: Digg Ostekake
Nam, denne så jo utrolig god ut!
Jeg har holdt meg unna søtt hittil (1 mnd. på Ketolyse), men neste helg tror jeg at jeg skal unne meg litt kake. Da blir det denne ostekaken :D! |
Hvor mange karber er det på denne cavaliers kjeksen?
|
Aner ikke men det er nok endel sukkeralkoholer som kan trekkes fra siden den er søtet med maltitol. Må nesten se på pakken.
|
Denne var helt utrolig god! Jeg brukte nøtter og smør som bunn og fikk ingen kommentarer fra noen om at bunnen var annerledes enn vanlig. Mannen min som er stor ostekake-fan, elsker den!!
Tusen takk for oppskriften! |
Denne serverte jeg i dag, etter at vi hadde spist en god kyllingoppskrift fra deg til middag :)
Strålende tilbakemeldinger!! |
Noen som har en formening om hvor mye søtstoff i bunnen? bare sånn ca hvertfall?...
|
trenger ikke noe søtstoff. Jeg serverte uten, og det var kjempegodt
|
Min samboer har bursdag på onsdag,og da skal denne prøves:hungry:
|
Denne skal absolutt prøves. Med så mange tilbakemeldinger på at den er god så kan det ikke slå feil! :D
|
Har akkurat satt en halv porsjon av denne i kjøleskapet. Brukte Fun granateple og gelatinplater i stedet for gele. Prøvesmakte litt på kremen, den smakte meget lovende! Siden jeg er en stk person, og ikke stoler helt på meg med kake i hus, så halverte jeg oppskriften. Lagde vanlig mengde gele (5 dl), og brukte 2/3 i kremen og resten som lokk. Gleder meg til i morgen :)
|
Brukte denne oppskriften som basis for ostakake denne uka.
http://forum.lavkarbo.no/picture.php...pictureid=3667 Endringer: Gelelokk av 3dl sterk fun bringebærsaft (1dl saft til 2 dl valnn) og 4 gelatinplater og 125g med bringebær. Som gele brukte jeg 2ss med kakao og 3dl vann og 6 gelatinplater + søtstoff, ca. som 100g sukker. Jeg smeltet 2ss med cocosa og blandet dette inn i Philadelfiaosten og jeg stivpisket både fløten og rømmen. |
Sitat:
|
Ahh den så jo fantastisk ut!!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04. |