Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Stekt kjøttdeig som har stått ute = må kastes? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9025)

Fjonken 30-05-06 08:46

Sv: Stekt kjøttdeig som har stått ute = må kastes?

Jeg er sjeleglad du kom på banen nå Torkil. Et særdeles godt innlegg som understreker alt det jeg ville ha fram. Jeg har ikke dine kunnskaper så mine innlegg ble litt rotete. Men vi tenker på samme sett, bare at du får det mye tydeligere fram.

jeef-micro 30-05-06 10:28

kjempebra innlegg Torkil. Du sier dette på en forklarende og ikke minst saklig måte...

Nille 30-05-06 10:37

Tusen takk Torkil. Det var fint du tok deg tid til dette :D

luringen 30-05-06 10:41

hihi...for et syn; alle i gallakjole som sitter utover en vakker nyklippet plen, blant roser & fioler...

Takk til Torkil!

dingpot 30-05-06 11:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen
hihi...for et syn; alle i gallakjole som sitter utover en vakker nyklippet plen, blant roser & fioler...

Takk til Torkil!

:lol:

Den trengte jeg i dag!

Carisma 30-05-06 11:47

Etter å ha lest hele debatten må jeg bare konkludere med at jeg er glad jeg er oppvokst på gård jeg, og derfor ikke særlig sart hverken utenpå eller inni.... :rolleyes:
Eneste jeg er livredd for er melk... kaster den som regel dagen før datoen går ut. :eek:
Forøvrig mener jeg at det ikke er bra å være hysterisk i forhold til bakterier, litt må vi utsette immunforsvaret for for å holde det i gang. Hvis vi blir for hysteriske kan vi jo aldri spise ute, eller reise til andre land...

Torkil 30-05-06 13:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av luringen

Takk til Torkil!

Hei.

Dette er mange år siden nå. Jeg mener billeder av et mannfolk i kjole og hvitt med baken bar bak en busk gikk "VERDEN RUNDT". http://bestsmileys.com/toliot/6.gif
Jeg husker denne episode fra universitetet som et skoleeksempel i håndhygiene og enterotoxinproduserende bakterier.

Vennlig Hilsen
Torkil

mofe 30-05-06 16:33

Supert innlegg Torkil - takk for at du kommer med fakta! :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma
Forøvrig mener jeg at det ikke er bra å være hysterisk i forhold til bakterier, litt må vi utsette immunforsvaret for for å holde det i gang. Hvis vi blir for hysteriske kan vi jo aldri spise ute, eller reise til andre land..

Ja, ikke sant?

Også er det jo slik at et immunforsvar er jo bygget opp gjennom et helt liv. Noen reagerer annerledes på ting enn andre.

Igjen så svinger jo et immunforsvar også. Jeg er f.eks mye mere utsatt for "angrep" (sykdom) dagene etter at jeg har drukket uanstendige mengder med alkohol. Og den vinteren (for 1.5 år siden) hvor jeg var kjempeflink med masse grønnsaker og vitamin- og mineraltilskudd (og naturlig mat, lavkarbo) - var jeg ikke forkjølet eller syk på annen måte.

bubavon 30-05-06 19:29

Jeg har spist ca. 5 rå egg nesten daglig (noen dager 8) i to år nå, og har aldri blitt syk av det.
Jeg har spist Tartarbiff og sashimi ukentlig og aldri blitt syk av det heller.
Jeg spiser middagsrester nesten hver kveld som har stått på benken siden middagen, ca. 4 timer, og aldri hatt bakterier som driter i tarmen min. Og jeg har ofte med middagsrester til lunsj som ligger i romtemperatur fram til lunsjen, men i kjøleskap om natten da.
Jeg har fått servert ''medium stekt lever'' i argentina, og ikke blitt syk der heller.
Og jeg har drukket Nærmere en liter upasteurisert melk daglig om sommeren da jeg er på hytta, som ligger nærme en bondegård, siden jeg var liten.

På den annen side vet man at å leve i et sterilt miljø kan gjøre at du får allergier og ironisk nok, et svakere immunsystem. Immunsystemet trenger trening det også. Det er min mening

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.