Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   South Beach (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=91)
-   -   Lett-is (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8893)

Stella 18-05-06 12:26

Sv: lett-is

:D Hehe ja han har kun jobbet der i 11 år

hildabakk 18-05-06 15:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta
har atkins en sukker erstatning :confused:

Nei beklager, det var Lindbergs

nøtta 18-05-06 15:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hildabakk
Nei beklager, det var Lindbergs

ahaaa , da er jeg med :D

:):):)

hildabakk 18-05-06 15:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille
Hvor mange karber var det totalt i isen da ? Du sier bare "inneholder Karbohydrater herav 8,5 polydextrose. Men for å vite om du kan spise den er det viktig å vite hvor mange karber der er. Ikke bare hvor mye kunstig søtstoff det er. Du kan trekke fra polydextrose, men isen inneholder ikke bare 8,5 karber vel ?

Før vi vet hvor mange karber den inneholder kan vi ikke si sikkert om den kan spises eller ikke !

8,5 g polydextroseb og 0.3 g mikrokrystallisk cellulose (tilsammen 8,8 mener jeg)

hildabakk 18-05-06 15:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
Jeg sverger til hjemmelaget is jeg da. Med fløte og egg som eneste karbokilder. For ekstrakter og funsaft er det ikke mye karber i.

Eller så kan man vel bare lage saft is av fun light?

Trolljenta 18-05-06 15:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hildabakk
Der skal det jo være en del melis, og det er vel ikke så bra?:(

Du må isåfall lage melis selv av fruktose.

hildabakk 22-05-06 16:11

Her fant jeg en oversikt over næringsinnhold i alle diplom-is sine:

http://www.diplom-is.no/index.gan?id...s&iskategori=0

Nille 22-05-06 17:17

Det var en veldig grei side å ha i bankhånd.
Tusen takk!

PS jeg har endelig fått tak i Hennig Olsen lett isen, den i de søte små formene. Den var ikke så ille som jeg trodde faktisk.....

snoopygirl 22-05-06 17:28

oj så flott da,,,thank you,,,,,kan være kjekk å se på nå som det er sommer,,,,,,

firth 11-07-06 02:08

Lager min is selv jeg, og er rimelig fornøyd med resultatet.
3dl kremfløte
3 eggeplommer
Kunstig søtning etter smak (jeg bruker canderel)
Vaniljestang (jeg bruker en hel)

Noen ganger tilsetter jeg gelepulver fra Heistad som smakstilsetning, men jeg bruker også ofte skogsbærblanding (kjøper i butikk, usukret, forholdsvis lite karbo) som jeg rører inn.

Pisk krem av fløte, søtning og evt. gelepulver
Pisk sammen eggeplommer og vaniljestang
Rør forsiktig sammen krem og eggeplommeblanding

Sett i frysern og rør i blandingen med jevne mellomrom. (Jeg rører hvert 10. minutt den første timen, deretter mer sjelden - jeg HATER iskrystaller i iskremen min nemlig). Det er vel strengt tatt ikke nødvendig med vaniljestang dersom man har gele eller masse bær oppi...

En favoritt her er iskrem med pekan-nøtter:) Kjører litt pekannøtter med stavmikser til de er helt most, så knuser jeg noen for å få litt større biter, og blander inn i iskremen og rører sammen rett før den serveres. :)

Iset 11-07-06 02:12

Nam slik lager jeg også isen min. Hadde ismaskin før og det var helt genialt, men den gikk i stykker. :( Skal kjøpe ny nå, for datteren min på snart 3 år er helt vill etter iskrem, og nå om sommeren går det jo endel i is, så jeg lager ofte hjemmelaget sunn is til henne.

Jeg har også pleid å bruke småhakkede advantage-bars, forholdsvis Mocka Crunch (men den fås ikke i Norge da), det blir omtrent som Cookies 'n Cream-is, nydelig!!
Ellers bruker jeg sitronolje i isen, det blir deilig frisk fløyelsmyk sitroniskrem. :sikle:

Juve 19-05-09 13:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 185162)
Ellers bruker jeg sitronolje i isen, det blir deilig frisk fløyelsmyk sitroniskrem. :sikle:

Oii det hørtes godt ut! Sitronolje? Hva er det/hvor får man det fra?

Carisma 19-05-09 13:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 185162)

Nå kom jeg akkurat på hva jeg kan bruke mandarinolja jeg har stående i skapet til :ja:

Ndure 10-11-09 13:17

Sv: Lett-is

Smakte Diplom-is sin Lett-is. Den heter bare Lett. Knallgod! Uten sukker og mindre enn 5% fett. Uten aspartam også, men vet ikke om noen av de andre søtningsmiddlene er bedre da...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.