![]() |
Sv: lett-is
:D Hehe ja han har kun jobbet der i 11 år
|
Sitat:
|
Sitat:
:):):) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Her fant jeg en oversikt over næringsinnhold i alle diplom-is sine:
http://www.diplom-is.no/index.gan?id...s&iskategori=0 |
Det var en veldig grei side å ha i bankhånd.
Tusen takk! PS jeg har endelig fått tak i Hennig Olsen lett isen, den i de søte små formene. Den var ikke så ille som jeg trodde faktisk..... |
oj så flott da,,,thank you,,,,,kan være kjekk å se på nå som det er sommer,,,,,,
|
Lager min is selv jeg, og er rimelig fornøyd med resultatet.
3dl kremfløte 3 eggeplommer Kunstig søtning etter smak (jeg bruker canderel) Vaniljestang (jeg bruker en hel) Noen ganger tilsetter jeg gelepulver fra Heistad som smakstilsetning, men jeg bruker også ofte skogsbærblanding (kjøper i butikk, usukret, forholdsvis lite karbo) som jeg rører inn. Pisk krem av fløte, søtning og evt. gelepulver Pisk sammen eggeplommer og vaniljestang Rør forsiktig sammen krem og eggeplommeblanding Sett i frysern og rør i blandingen med jevne mellomrom. (Jeg rører hvert 10. minutt den første timen, deretter mer sjelden - jeg HATER iskrystaller i iskremen min nemlig). Det er vel strengt tatt ikke nødvendig med vaniljestang dersom man har gele eller masse bær oppi... En favoritt her er iskrem med pekan-nøtter:) Kjører litt pekannøtter med stavmikser til de er helt most, så knuser jeg noen for å få litt større biter, og blander inn i iskremen og rører sammen rett før den serveres. :) |
Nam slik lager jeg også isen min. Hadde ismaskin før og det var helt genialt, men den gikk i stykker. :( Skal kjøpe ny nå, for datteren min på snart 3 år er helt vill etter iskrem, og nå om sommeren går det jo endel i is, så jeg lager ofte hjemmelaget sunn is til henne.
Jeg har også pleid å bruke småhakkede advantage-bars, forholdsvis Mocka Crunch (men den fås ikke i Norge da), det blir omtrent som Cookies 'n Cream-is, nydelig!! Ellers bruker jeg sitronolje i isen, det blir deilig frisk fløyelsmyk sitroniskrem. :sikle: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Lett-is
Smakte Diplom-is sin Lett-is. Den heter bare Lett. Knallgod! Uten sukker og mindre enn 5% fett. Uten aspartam også, men vet ikke om noen av de andre søtningsmiddlene er bedre da...
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14. |