![]() |
Sv: Nydelig brownie-kake!
Sitat:
Jeg brukte oxo 2 ss vanlig ferdiglaget kaffe..... Yummie.....:) |
Denne multihakkeren bruker jeg....
Den er nok mitt beste kjøp til nå.... Utrolig mange bruksområder....oppdager stadig nye... |
Ja er det det??? Jeg har så innmari lyst å bestille en fra tv-shop, ser jo helt fantastisk ut! Er den virkelig det? Er den alt den later til å være fra reklamen???
Hvordan bruker du den? |
Du får den til halve prisen på Ellos. Helt lik,men uten "Magic Bullet" merke på.
Alt fra salsa,sauser, kaffekvern til espressoen min, skumme melken til latte, smoothies, krempisking til f.eks Irish coffee.... løkhakking, omelett,sorbè-laging.... Den er faktisk alt de lover på TV-shopen... Jeg maler nøtter, mandler ol til kake og annet, maler ost... husker ikke alt jeg har brukt den til nå..... men mye er det... http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_33.gif |
nå fikk jeg og lyst på en sånn.... sukk;)
silje |
Halve prisen sier du :stuart:
Hmmm...... ellos online here i come :D |
I går lagde jeg en fin variant:
Tok 4 egg i stedet for 3. Byttet ut halve søtningsmiddelet med fruktose. Byttet ut halvparten av mandlene med valnøtter og en neve peanøtter. Hadde 70% bringebærsjokolade som glasur med friske halve jordbær på toppen. Kaken stekte jeg i en mindre form (22cm) Den ble høyere, og mer som en vanlig sjokoladekake. Hadde jente-klubb i går, og de er ikke lavkarbo, men kaken var en suksess. http://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_4_15.gifmmmmmm |
hmmm...tror jeg skal ta med denne i neste komfirmasjon....
I gårsdagens komfirmasjon spiste jeg et par små kakestykker med sukker i.... var kvalm og dårlig i hele natt.....:mad: |
Hmmmm.... Det der har jeg merket også... Og det er ikke no kult! :mad: Prøvde meg på å spise noe sukkerfritt gotteri fra Sverige her om dagen, og det var en slitsom natt.......:eek:
|
Og hvorfor finner jeg aldri slike oppskrifter før ETTER at jeg er ferdig å bake ? Har nå bakt til et helt selskap....og jeg kan ikke spise noe av det.
Må nok sette meg ned og lese oppskrifter til neste fødselsdag |
Jeg spiste også vanlig sukkerkake for ei stund siden - det ødela resten av dagen min (kvalme og hodepine) Never again...
|
Høres godt ut.
Hva er fitday nille? |
Sitat:
|
Skal bake denne kaken i morgen tidlig - men blir litt usikker på søtningsmengden. I følge oppskriften er det 0.5 dl Natreen, men ser at noen har brukt 1.5 dl og opp til 2.0 dl natreen - hva er best??
|
Jeg tror jeg brukte 1dl natreen. Blev søtt nok for meg :)
|
Ok, da prøver jeg det!! Takk, og ha en riktig fin 17. mai:)
|
Åh må dra denne opp igjen da den høres så goood ut! :sikle:
Og så noen spørsmål da, er det bake- eller drikkekakao dere bruker? Det første er vel natulig å tenke, men så syns jeg har lest noe om drikkekakao? Og hva er best å bruke som søtningsmiddel til en sånn her kake, natreen eller splenda? Og hva er oppskriften på pisket krem? :o Kremfløte og..? |
Sitat:
Oppskrift på pisket krem er: kremfløte + luft ;) (du bare pisker den) Så kan du evt søte en med littegranne søtestoff og vanilje. |
Takk for svar!
Er det noen som vet hvor mange gram/dl Splenda det burde brukes til denne oppskriften da? |
Sitat:
|
Denne kaka kunne jeg godt tenkt meg å lage!! Men jeg tør ikke, fordi jeg VET at jeg ikke greier å holde meg til bare et stykke eller to. Kommer sikkert til å spise opp hele kaka, he he;-)
|
Hvor lang tid brukte du på å ta av 30 kilo? Jeg har nettopp begynt:-) Marit
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49. |