Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Jeg gir opp... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6950)

Benzo 08-11-05 10:38

Sv: Jeg gir opp...

En venninne av meg var butikksjef i Prix, og de måtte fjerne varene fra hylla et par dager FØR de gikk ut. De hadde rett og slett ikke lov til å selge de varene, ei heller for lavere pris. Det er tydelig at det er ulik praksis rundt forbi.
Og det er en skam at man må nøye seg med "søppel" selv om man bor langt unna folkeskikken.

Ingebjørg 11-11-05 09:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Benzo
En venninne av meg var butikksjef i Prix, og de måtte fjerne varene fra hylla et par dager FØR de gikk ut. De hadde rett og slett ikke lov til å selge de varene, ei heller for lavere pris. Det er tydelig at det er ulik praksis rundt forbi.
Og det er en skam at man må nøye seg med "søppel" selv om man bor langt unna folkeskikken.

Grønnsaker går ikke ut på dato:) de tørker ut og blir ødelagt av lys.
Jeg hadde levert inn bestilling og bedt dem ringe meg når varene kommer så jeg var sikker på å få ferskvarer. De holder seg bedre hjemme hos deg i mørke og kulde enn i disken på butikken hvor de blir utsatt for tørr luft og lys.

Benzo 11-11-05 09:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ingebjørg
Grønnsaker går ikke ut på dato:) de tørker ut og blir ødelagt av lys.
Jeg hadde levert inn bestilling og bedt dem ringe meg når varene kommer så jeg var sikker på å få ferskvarer. De holder seg bedre hjemme hos deg i mørke og kulde enn i disken på butikken hvor de blir utsatt for tørr luft og lys.

Å, gjør de ikke det? Synes så tydelig jeg har sett et datostempel på blomkålhue ;)

Mum 4 2 11-11-05 11:15

Fått noe svar Albertine?

Itj nå nysgjerri æ sjø :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Albertine 11-11-05 11:30

Ikke noe svar nei, så jeg sendte mailen på nytt i dag. Skal fortsette å sende til det blir noe fortgang i sakene. Nå skal jeg snart ned på butikken og snakke med begge butikksjefene. Det er jo strengt tatt ikke de som er skyld i dårlige grønnsaker, men de kan gjøre noe med det.

Mum 4 2 11-11-05 11:41

Skyld og skyld. Men de har iallfall ansvaret for at de ansatte rydder vekk råtten frukt og grønnsaker, og fyller opp med nytt. Si at frukt- og grøntavdelingen i en butikk faktisk avspeiler hele butikken. Derfor holder jeg meg konsekvent unna butikker med dårlig frukt- og grøntavdeling.

Vet at ikke dere har stort annet valg enn å bruke de to butikkene, men de kan iallfall anstrenge seg litt da. Det må da være mye hyggerligere med fornøyde kunder.

Leit at dere ikke kan få sånn "frukt- og grøntabonnement" der oppe. Eller kanskje butikken kan ordne med det. Dvs. at kunder som vil kan sette opp abonnement på så og så mye, og få hentet det der. Da brenner de ikke inn med varene.

Svigerinna mi er fra ei øy noen timer med hurtigbåt ut fra Bodø. (det går hurtigbåt, ferje og lokalbåt ut dit hver eneste dag). Til en farsdag skulle hun kjøpe fløte, men fikk beskjed om at det var utsolgt. Tilfeldigivs skulle moren hennes inn på bakrommet for å snakke med noen, og hva sto der. Jo en kasse med fløte. Og unnskydningen var at de var så redde for at de skulle være utsolgt på mandag.:eek::eek::eek::eek:

Albertine 11-11-05 12:05

Jeg skal snakke med dem jeg, så får vi se. Helt enig i råtten frukt osv, og har opplevd at butikksjefen tok i et halvvissent blomkålhode og mente at det ikke var så ille.

Men fløte på bakrommet? Idiotisk!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.