![]() |
Sv: 5:2-dietten
Starter på 5:2 idag i kombinasjon med lavkarbo ;) Hvordan går det med dere som har holdt på en stund?
|
Jeg har holdt på siden mars nå og er godt fornøyd. Målet er å fortsette fram til sommerferien for så å gjøre opp status. Jeg tror jeg når målsettingen med å få vekk de siste 5 kiloene innen sommeren.
Jeg spiser vanlig lavkarbo 3 dager for så å faste 1 dag - føler jeg trenger 3 spisedager mellom hver faste. På fastedagen spiser jeg litt. I det siste har jeg gjerne startet dagen med noen reker (10 stk) og noen lette grønnsaker (salat,agurk). Til lunsj tar jeg ofte en shake for letthets skyld (Nutrilett, Herbalife) og til middag har jeg stort sett brukt den såkalte "sykehussuppa", men har droppet nudler. Jeg er ikke så veldig nøye med karbene på fastedagen, men siden jeg i utgangspunktet spiser lite, blir det ikke så mange karber totalt. Det har gått lettere enn venta å faste. Det kjennes ikke som noe stort offer på selve fastedagen. "Dagen derpå" er jeg imidlertid ganske fysen fram til lunsj, så jeg må passe meg litt for ikke å overspise da. |
Dytter litt på denne.
(Jeg ramla av lasset i våres :o ) |
Sitat:
|
Sitat:
Poenget mitt er uansett at 5:2 ikke er en magisk kjappisløsning som går ut på å spise tilnærmet ingenting to dager i uka for så å fråtse de restrerende 5, slik som mange som kun leser de tabloide overskriftene ser ut til å tro. Akkurat som at lavkarbo ikke går ut på at bare man kutter karbohydratene kan man fråtse i alt annet. Budskapet er vel at det finnes ingen mirakelkurer, men en livsstilendring må ligge i bunn uansett hvilken metode man bruker for å gå ned i vekt. |
Har gått på Lavkarbo i 8 uker, nå går jeg over til 5:2 dietten samtidig som jeg fortsetter med LK, har verken gått opp eller ned, begynner å bli utolmodig, og jeg vet 5:2 funker bra. jeg skal ned 5 kilo, og det er ikke lett. Hvis det er noen som er i samme situasjon tar jeg i mot råd om å holde motet oppe og komme meg gjennom fastedagene
|
Det er så lang tid mellom innlegg at det er mulig denne tråden er død. Jeg prøver.
Jeg går på streng lavkarbo. Nå må jeg av helsemessige, medisinske grunner faste 48 timer hver uke. Jeg tenker at dette jo blir en slags 5:2, dog blir det fullstendig faste (med kun vann). Kombinerer dere det med streng lavkarbo, eller bør jeg øke karbonivået noe? mungo |
Jeg følger ikke 5:2 eller noe annet skjema - men jeg har en fastedag innimellom etter innfallsmetoden. Ser ingen grunn til å ende på karbene av den grunn.
Lykke til! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06. |