Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Mai-startere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54422)

Melissa90 07-05-13 13:10

Sv: Mai-startere

Er det noen her som har fulgt jillian michaels 30 days shred, treningsprogrammet? Tenkte jeg skulle begynne idag :)

is_te 07-05-13 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melissa90 (Innlegg 1441485)
Er det noen her som har fulgt jillian michaels 30 days shred, treningsprogrammet? Tenkte jeg skulle begynne idag :)

Den dvd`en har jeg faktisk... Men... Den ligger nå i en skuff... Jeg kan bli fort lei, så det gikk ikke mer enn 2 uker før jeg la den fra meg. Fikk et bedre forhold til trening så fort jeg kom meg ut i frisk luft og på treningssenter. Da ble på en måte hjemmet en "treningsfrisone".

Men det skal sies at Jillian kan sine saker, og man blir slien og svett hvis man gir alt man har :)

Go for it hvis hjemmetrening er tingen for deg!

Melissa90 07-05-13 13:18

Jeg meldte meg nettopp ut av treningssenteret, for det var ikke helt tingen for meg. Nå triller jeg heller tur på en times tid 3-4 ganger i uken, pluss at jeg rocker hjemme med rockeringen min :-) Hvilket utstyr trenger man om man skal følge treningsopplegget hennes?

is_te 07-05-13 13:23

Manualer og en treningsmatte er vel det som trengs. Men det kan være greit med manualer i ulike str, for det skal jo ikke være for lett heller :)

Melissa90 07-05-13 13:26

Da må jeg kjøpe manualer, men regner med det går greit med flasker fyllt med vann også:)?

milena 07-05-13 13:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melissa90 (Innlegg 1441493)
Da må jeg kjøpe manualer, men regner med det går greit med flasker fyllt med vann også:)?

Det er det i alle fall i begynnelsen. Men, det blir fort for lett med 0,5kg... Og man skal helst presse seg litt når man først holder på:). Men, veldig grei og effektiv trening pakket inn i 30min!

is_te 07-05-13 13:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melissa90 (Innlegg 1441493)

Ja, jeg fylte mine med havsalt :)

Elinee 07-05-13 14:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melissa90 (Innlegg 1441485)

Jeg har prøvd den før. Veldig effektiv, men husk at kroppen ikke tåler for mye trening på ketolyse. Det er en grunn til at man bare skal trene lett trening i 30 min. Jeg blir svimmel og dårlig om jeg trener for mye på ketolyse. Kroppen trenger litt mer karbo for å trene hardt :) Utifra det jeg husker (at jeg holdt på å dø midt i treningen for jillian er en mann) så er det litt hardt for ketolyse, men du kan jo prøve :)

Censone 07-05-13 23:11

henger meg på her. gått ned 1 kilo siden 1. mai :) gikk ned til 76 kg på ketolyse for 2 år siden for å så gå opp igjen til 86. nå vil jeg ned til 75.. :P Ønsker alle mai-startere Lykke til :)

Elinee 08-05-13 07:20

Velkommen :heia:

is_te 08-05-13 08:39

Yes! Litt vannvekt har forsvunnet :) Hva er ok som mellommåltider? Jeg har i dag tatt med noen tannpirkere som består av: cherrytomat, strandaskinke og en halv "babyost" - er det ok som mellommåltid? I går stekte jeg fries av sellerirot til kvelds + salatblad rullet med skinke og cherryost - smakte overraskende godt. Litt usikker om jeg kommer i ketose, for carbsdjevelen skriker høyt... :)

milena 08-05-13 08:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av is_te (Innlegg 1441629)
Yes! Litt vannvekt har forsvunnet :) Hva er ok som mellommåltider? Jeg har i dag tatt med noen tannpirkere som består av: cherrytomat, strandaskinke og en halv "babyost" - er det ok som mellommåltid? I går stekte jeg fries av sellerirot til kvelds + salatblad rullet med skinke og cherryost - smakte overraskende godt. Litt usikker om jeg kommer i ketose, for carbsdjevelen skriker høyt... :)

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=118

Der har du mange forslag. Hver gang jeg lurer så tar jeg meg en tur innom oppskriftsdelen av forumet og tar en kikk.

Kuredu 08-05-13 09:27

Litt vannvekt borte her også! I tillegg til at jeg spiste svært lite totalt i går, men det ble litt vin da! Blir litt vin i dag også, men så skal jeg holde meg unna igjen. Ble satt på skikkelig prøve i går med masse godis og high carb stuff - men klarte å svinge unna!!!! Puh! Håper jeg klarer å "stå han av" i dag også......

Elinee 08-05-13 10:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av is_te (Innlegg 1441629)

Så bra :D
Ja, det er fine mellommåltider. Jeg knasker også cherrytomat, samt litt cottage cheese.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kuredu (Innlegg 1441634)
Litt vannvekt borte her også! I tillegg til at jeg spiste svært lite totalt i går, men det ble litt vin da! Blir litt vin i dag også, men så skal jeg holde meg unna igjen. Ble satt på skikkelig prøve i går med masse godis og high carb stuff - men klarte å svinge unna!!!! Puh! Håper jeg klarer å "stå han av" i dag også......

Flink du var. Det verste er når man ikke er hjemme. Så fort jeg er på besøk, i byen el. det er da det frister å sprekke, for er så mye gooodt!
Det anbefales egentlig ikke å drikke de først 14 dagene på ketolyse, men litt vin går vel greit. Det eneste er at slankingen stopper litt, for kroppen vil alltid bryte ned alkohol før den bryter ned fettet :)

Kuredu 08-05-13 11:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Elinee (Innlegg 1441641)
Så bra :D
Ja, det er fine mellommåltider. Jeg knasker også cherrytomat, samt litt cottage cheese.

Flink du var. Det verste er når man ikke er hjemme. Så fort jeg er på besøk, i byen el. det er da det frister å sprekke, for er så mye gooodt!
Det anbefales egentlig ikke å drikke de først 14 dagene på ketolyse, men litt vin går vel greit. Det eneste er at slankingen stopper litt, for kroppen vil alltid bryte ned alkohol før den bryter ned fettet :)

Ja jeg vet jeg ikke burde drikke, men har tid til å vente på resultater - er et bevisst valg ;) Dessuten drikker jeg ikke så mye. Litt vin er digg!

Elinee 08-05-13 14:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kuredu (Innlegg 1441652)
Ja jeg vet jeg ikke burde drikke, men har tid til å vente på resultater - er et bevisst valg ;) Dessuten drikker jeg ikke så mye. Litt vin er digg!

Enig. Skål for den! :D :full:

traalgast 08-05-13 15:53

Slenger meg på denne :-)
Da skal jeg prøve på nytt med en runde Ketolyse. Over et år siden sist. Har tre uker igjen på sjøen så det passer bra med en start nå. Startet opp med trening for tre dager siden og skal forhåpentligvis fortsette med dette 6 ganger i uka. Har en god del å ta av; 137kg/1,90cm circa. Skal se om jeg finner en vekt på sykelugaren senere i dag.
Regner med at kokkens multivitaminer + tran skal gjøre susen for å få i seg det man trenger av kosttilskudd.
Lykke til folkens! :-)

Elinee 08-05-13 16:31

Velkommen begge to :heia:

SÅ gøy at det ble så mange her. Dette skal vi klare. Flesk bort!

Melissa90 08-05-13 20:53

Jeg finner ingen plass på ticketen hvor jeg kan trykke for å endre den, noen som vet?:p

Elinee 08-05-13 21:14

Hm, det var rart. Du skal bare kunne trykke på selve tickeren og så kommer du til siden din. Men lagde du passord og sånn, slik at du har en bruker? Hvis ikke, kan det være derfor. Da må du evnt lage en ny med startvekt og dagens vekt. Og huske at det er bbc koden du skal kopiere :)

Arwen36 08-05-13 22:06

Når jeg trykker på tickeren min, får jeg at jeg må oppgi pin. Oppgir den, så kan jeg inngi vekt og alt. Det skjer ikke hos deg?

is_te 08-05-13 23:13

Argh!! Jeg klarte å spise et vaffelhjerte i dag, fristelsen ble for stor :( Så få dager og allerede på liten smell, men fyfader det smakte :) Var en tur på sunkost isdag, fikk kjøpt lavkarbo vaffelmix, lavkarbo melis + sukker. Noen som har testet lavkarbo merket? Det var visst nytt, og var sunkost sitt...

Melissa90 08-05-13 23:23

Ja lagde passord når jeg lagte tickeren. Men går ikke annt å trykke på den. Får bare lage mæ ny hver gang jeg veier meg da :p

Hvordan går det med dere? Sprekker dere? Jeg er på dn 10 dagen i morgen uten en eneste liten sprekk, stolt over meg selv :) Vanligvis eier jeg ikke såpass viljestyrke :) is_te, vaffel hørtes veldig godt ut, kanskje man skulle teste de på sunkost :)

milena 09-05-13 01:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melissa90 (Innlegg 1441776)
Ja lagde passord når jeg lagte tickeren. Men går ikke annt å trykke på den. Får bare lage mæ ny hver gang jeg veier meg da :p

Hvordan går det med dere? Sprekker dere? Jeg er på dn 10 dagen i morgen uten en eneste liten sprekk, stolt over meg selv :) Vanligvis eier jeg ikke såpass viljestyrke :) is_te, vaffel hørtes veldig godt ut, kanskje man skulle teste de på sunkost :)

Tror det er noe med måten du limer den inn her på forumet. Husker ikke helt hvordan det gikk, men du har oppskriften her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

synsegulla 09-05-13 08:23

Hei. Jeg lurer på om jeg kan snike meg med her? Jeg gikk på ketolyse fra mars i fjor til jeg ble syk i oktober og gikk ned ca 25 kg. Jeg har lagt i ca 6 mnd pga sykdom, men nå er jeg bedre og jeg ønsker å prøve å få bukt med de siste 15 kg.

Jeg er altså ikke ny, men håper på selskap på veien ned likevel. Jeg blogger om lavkarbooppskrifter som vi liker godt i vår familie. Nå som jeg er klar for vektnedgang kommer jeg til å rekne ut karbohydratinnholdet i maten jeg lager. Så tar det den tiden det tar :)

Hevingen 09-05-13 13:16

Jeg hiver meg på her også! Snek meg stille inn i min gamle journal her for noen minutter siden. Jeg har kjørt på Ketolyse to ganger tidligere. Den første gangen holdt jeg på noen måneder, men pga massiv hodepine daglig ga jeg opp. Og sist gang var jeg rett og slett ikke motivert nok.

Men her er jeg. Startet forsiktig opp for to dager siden. Jeg har gått og lekt med tanken på at jeg skulle prøve igjen, men var veldig skeptisk med tanke på hodepineproblematikken første gang. Jeg har nokså kronisk spenningshodepine og migrene så jeg orker ikke gi meg selv hodepine frivillig i tillegg.

I og med at jeg litt sånn plutselig bestemte meg for å starte har ikke huset vært fylt opp med riktige ingredienser. Så det har blitt litt på sparket. Derfor fant jeg ut at det er greit å komme meg inn her for å hente noen gode idéer. I tillegg er det riktig tid i måneden for godtesuget til å hive seg over meg. Så jeg visste at hvis jeg ikke gjør noe NÅ så blir det atter en måned med alt for mye snop i denne uka...

Jeg har i alle fall 40 kg som skal bort over tid. De 20 første er viktigst, så får vi ta det videre etter det.

Ønsker dere som er godt i gang, og dere som nettopp startet lykke til! Og la oss ikke fortvile hvis vekta ikke raser av med det samme. :p

is_te 09-05-13 21:34

Ah! Jeg føler meg sulten hele tiden, eller ikke så lenge etter jeg har spist. Er det vanlig?

Hevingen 09-05-13 23:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av is_te (Innlegg 1441958)
Ah! Jeg føler meg sulten hele tiden, eller ikke så lenge etter jeg har spist. Er det vanlig?

Sånn har jeg det også om dagen. Regner med at det bare er overgangen til nytt kosthold for min del.

Melissa90 10-05-13 00:38

Har tidenes dårligste samvittighet :(
Var i bursdagsselskap hos svigersøster, med masse folk. følte det ble for dumt å si nei, så tynte i meg et lite kakestykke og et glass brus. Jeg ble skikkelig dårlig etterpå, kvalm og skjelven. Aner ikke om det har noe med karboinnholdet å gjøre, men ekkelt var det iallefall. huff... Ødelegger jeg hele greia nå eller? Jeg som hadde klart meg så bra i 10 dager, gått ned 4 kilo.

BigInJapan 10-05-13 08:54

Her går det fortsatt bra. Litt utskeielser i helgen som var, men mandag var det påan igjen. Gikk opp nesten 1 kg i løpet av helgen, men det har jeg tatt av igjen + jeg har tatt av 1/2 kg ekstra. Er strålende fornøyd med 4 kg ned på 12 dager! Regner med det går saktere fremover, men det viktigste er at jeg kjenner resultatene på kroppen og at jeg får resultater jeg forhåpentligvis klarer å holde. Og da er det helt ok at tar den tiden det tar. Men, det er ikke til å stikke under en stol at en slik pangstart hjelper på motivasjon og humør!

Jeg hadde kun noen dager med hodepine forrige uke, ellers har jeg vært i fin form frem til i går. I går følte jeg meg slapp og kvalm og svimmel hele dagen. I dag er jeg meg selv igjen og det er godt :)

is_te 10-05-13 09:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melissa90 (Innlegg 1441967)
Var i bursdagsselskap hos svigersøster, med masse folk. følte det ble for dumt å si nei, så tynte i meg et lite kakestykke og et glass brus. Jeg ble skikkelig dårlig etterpå, kvalm og skjelven. Aner ikke om det har noe med karboinnholdet å gjøre, men ekkelt var det iallefall. huff... Ødelegger jeg hele greia nå eller? Jeg som hadde klart meg så bra i 10 dager, gått ned 4 kilo.

Uff, føler med deg. Jeg skal i bursdag på søndag, psyker meg opp allerede. Jeg var på babybesøk i går, og sjokoladekake var satt frem til oss. De andre jentene spiste, mens jeg siklet godt. MEN! Jeg holdt meg, hadde jeg ikke trodd. Så for meg små sukker og karbodjevler :) Selvfølgelig hjalp det at jeg hadde laget snickers (oppskrift på lchf bloggen) så jeg trykket i meg de i forkant, pluss at jeg tok med noen. Så da brukte jeg det som en unnskylding, var allerede kvalm av det søte.... :s

Ulempen var det ble nok litt mye nøtter i går, men det for så være.

Samme taktikk går nok ikke på søndag, men jeg skal prøver å være litt forsiktig :)

is_te 10-05-13 12:00

NEI og NEI! I dag var det lapskaus i kantina, og det er jo bare såååå godt... Den inneholdt heldigvis mye kjøtt, men alt er vel "under bakken" grønnsaker.. Men! Jeg holdt meg unna flatbrød og fredagsvaffel + gulerotkake. Det er jo en start...?
I dag har jeg ikke følt meg like sulten som tidligere :) Go`helj!

is_te 10-05-13 12:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av SunLight (Innlegg 1441988)
Jeg skal også i selskap på søndag, men da har jeg med eget lavkarbo-garnityr og dessert. :)

Smart :)

Men for å unngå :eek::eek::eek: lar jeg lavkarbo tema ligge lavt i de timene, men jeg skal ikke gå i høykarbo fella....

index 10-05-13 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Melissa90 (Innlegg 1441967)

Du ødelegger aldri det du har gjort, selv med en liten glipp. Men du lærte at sukker og mel gir ubehag når du ikke er vant til det, så da blir det lettere å si nei takk neste gang. Ingen skade skjedd, bare litt ny lærdom. Og det er jo ikke dumt...:rolleyes:

traalgast 11-05-13 01:03

Har endelig fått denne tickeren til å virke, men måtte laste bildet ned på maskinen først.
Får Invalid file hver gang jeg prøver å lime inn adressen fra "Tickerfactory"
(Har prøvd alle tre adressene)
Hmm. Noen som har en ide hva jeg gjør feil. (Har fulgt oppskriften på ticker-tråden, tror jeg)
Foresten har jeg ikke fått veid meg enda så det er bare et overslag, håper på et positivt resultat 28.Mai når jeg kommer på land :-)
Har ikke trenet i dag heller grunnet "dårlig vær", men skal prøve å bruke kroppen litt i styrhuset nå på nattevakten. Tenker situps og litt hopping burde være på sin plass :-)

Hevingen 11-05-13 02:49

I kveld kunne jeg konstatere at jeg er i ketose. Og da kan jeg takle migrenen som fulgte med. Nå satser jeg på at den ikke kom fra alle meieriproduktene jeg har spist i de siste dagene, men heller fra ketosen. :)

Jeg ønsker dere alle en fin helg! Jeg har en utrolig travel dag i morgen, så er spent på hvordan første helg med lavkarbo skal fungere når man har det travelt, og ikke er så mye hjemme.

is_te 11-05-13 08:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av traalgast (Innlegg 1442130)
Har endelig fått denne tickeren til å virke, men måtte laste bildet ned på maskinen først.
Får Invalid file hver gang jeg prøver å lime inn adressen fra "Tickerfactory"
(Har prøvd alle tre adressene)
Hmm. Noen som har en ide hva jeg gjør feil. (Har fulgt oppskriften på ticker-tråden, tror jeg)
Foresten har jeg ikke fått veid meg enda så det er bare et overslag, håper på et positivt resultat 28.Mai når jeg kommer på land :-)
Har ikke trenet i dag heller grunnet "dårlig vær", men skal prøve å bruke kroppen litt i styrhuset nå på nattevakten. Tenker situps og litt hopping burde være på sin plass :-)

Jeg hadde samme problem, men etter mikkmakk fikk jeg det til. Hos meg var det feil fil. Og det skal være en slik parantes for første og siste bokstav: [ ]

is_te 11-05-13 08:24

Dum som jeg har vært har jeg veid meg hver dag denne uka, og vekten har økt?!? Jupp, jupp vet jeg ikke skal det. *dobbeltmorlensvokter* Ketosticksen i morges viste et svakt utslag, så da er jeg kanskje i gang? :)

synsegulla 12-05-13 09:15

Hei. Det er normalt at vekten svinger litt. Kanskje du har spist mer salt? Evt syklussvingninger? Jeg kræsjet i godteskåla og det angrer jeg på. Blir jo ordentlig fylkesjuk av det, rett og slett. Det var på fredag. Fortsatte bare å spise ketogent på lørdag og håper på gode resultater på vekten neste uke likevel.

Jeg lurer på en annen ting. Jeg som alltid har vært flink til å drikke vann får det plutselig ikke til lenger. Jeg henter meg vann men det blir stående i glasset eller på flaska. Jeg vil helst bare drikke kaffi, og det er jo ikke like bra med etpar liter kaffe hver dag. Gode råd?

Pebbles82 12-05-13 10:49

dag 12... hmmm... eier ikke vekt så jeg vet ikke konkret.. men sambo sa at han kunne se små forminskninger her og der... jeg kan ikke se... men men... krysser fingrene.

er sjelden sulten. har ånde som kunne ha drept og lite energi... men våkner mer opplagt men blir fort trøtt.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.