![]() |
Sv: Verdens beste lavkarbo rundstykker
Disse var kjempe gode:p
Og jeg glemte et på benken en kveld, hadde ikke hjerte til å hive det så jeg spiste det. Og overraskelsen ble stor når det nesten smakte bede enn nystekt:eek: |
*abbonere* :)
|
De var goooode. :D Et problem, spiste opp alle :rolleyes:
Brukte raspa billighvitost, og den er litt salt, så neste gang dropper jeg å tilsette me salt. Takk for oppskrift:blomster: |
Da burde du bli mett ja, om du åt alle på en gang;) Bare rundstykkene uten pålegg inneholder jo over 1200kalorier:lol:
Hva slags billig revet ost var det brukte? De fleste inneholder jo mass karber og er ikke en gang ekte ost, men et produkt av melk og vegetabilsk olje og bestrødd med potetmel.. Vi bruker vanlig ost fra for eksempel first price, Coop x-tra osv, disse er produsert av enten tine eller synnøve. |
Sitat:
Det er som first prise og Coop x-tar jeg snakker om, men synes de passer best til smelteost o.l. Ikke på brødskiva. |
Jeg kjøper ost i stort på StorCash, nå kjøper jeg ikke den billigste de har
men den beste:D Den heter Amerikan Style, og er en ferdig revet blanding av norvegia, cheddar og mosarella. Den bruker jeg til alt, å vis dere har mulighet så prøv denne:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Haha, nei de selger IKKE flaggskipene sine til billigmerkene, men billigmerkene kjøper produksjon hos de store som lager produktvarianter til dem.
|
Sitat:
Nå var vi på Storcach på lørdag, der kostet denne osten ca 470 kr for 5 kg. De hadde på tilbud revet norvegia og mosarella til ca 70 kr pr kg, billig (må kjøpes i 5 kg kartong). Men de hadde sellerirot, hele uten plastikk til tror det var 11,50 eller noe sånt pr kg :eek: Billigst å beste jeg har sett på lenge |
Dette var virkelig godt!!
Det smakte verken kake eller egg. :p Det smakte nesten som helt vanlig hvetebakst; bare mye bedre. :ja: Jeg lagde fem små pizzabunner i disse formene som jeg aldri kan få skrytt nok av. De er like store som disse små frosne paiene man får kjøpt. Så nå blir det pizza på jobb i morgen! :sikle: Tusen takk for oppskrift! |
Lagde matmuffins av de i går! :) Hadde oppi 1 SS krydderost ekstra i røra. Fordelte røra oppi muffinsform og tok pølsebiter på noen og pepperoni på resten, og tilslutt tok jeg pesto over:) Var skikkelig digg!
|
mmm...
Trodde jeg hadde den beste pizzaoppskriften, men etter å ha smakt rundstykkene dine tror jeg at jeg må revurdere det :) Lagde to rundstykker og en liten pizza. Rundstykkene gikk ned på høykant (de ble forresten såpass høye at jeg kunne dele de) pizzaen blir lunch i morgen. Gleder meg!! Og så latterlig enkel oppskrift da. Den jeg har er det ørten ingredienser i, og man må innom helsekost for å få tak i de. |
Veldig gode!!!!!
|
Da har også jeg prøvd denne! Den var ganske god, beste lavkarbo-bunnen på pizza tror jeg, selv om jeg lagde rundstykker nå...
Noen som vet kcal i røra? Minuset var at den var litt fet... Kanskje jeg skal prøve uten majo? Ps, takk for at du delte oppskriften ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
WAO!! Disse var virkelig feite og gode altså!!! :D Tenkte siden alle andre skrøt så voldsomt, måtte jeg bare prøve disse jeg også, og det var visst lurt! :) Jummy!
|
Og jeg har eksperimenter med denne røra til å bake piroger med fyll. Med stor suksess! Doblet røra og bakte vell 8 med fyll og de gikk på høykant hos alle i familien. Perfekt lunsj å ha med seg:) skal bake mer i helga.
Et spørsmål: har noen prøvd å varme disse i microen? Lurer på om de blir gode... |
Sitat:
|
Sitat:
Så lurt! Hva hadde du i fyllet? Og hvordan fylte du dem? |
Sitat:
Sitat:
|
Disse så veldig gode ut, får prøve de en dag :)
|
Var veldig godt som pizzabunn, droppa majonesen og tok masse oregano i deiga;) Favoritt så langt! :)
|
Og med masse sesamfrø på toppen blir disse til perfekte hamburgerbrød :)
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...45761094_n.jpg Beklager dårlig mobilbilde. Har også prøvd med å ha 1 ss med glutenmel oppi og det fungerte veldig bra! Da blir det enda mer lik vanlig hvetebakst i konsinstens. Tenkte også at neste gang skal jeg prøve å ha sesamfrø i hendene når jeg ruller disse til runde brød. Når jeg bare strødde over så datt sesamfrøeene av når jeg begynte å spise, hehe. Fikk 4 store hamburgrbød av deigen. Og den andre gangen fikk jeg 6 små brød til slike små sliders burgere. |
Sitat:
|
Sitat:
hver gang jeg har stekt så er de helt flate:eek: Har tilogmed prøvd å ha de i muffins form, å like dårlig resultat Men smaken er veldig goe då:p |
Sitat:
Hvordan er deigen din? Blir den flytende? min er ganske så fast og lett å forme. Husker du å ha nok bakepulver? Kanskje du kan øke litt? Og nok fiberhusk? |
Sitat:
Kan prøve med mer bakepulver, jeg har fulgt oppskriften. Kan også ha i mer fiberhusk:p |
Jeg glemte å ha i majones, og de ble eggete i konsistensen. Dog smakte det svært godt! :)
|
Lagde disse i går, de ble kjempegode :) Og så enkel oppskrift. takk for at delte :)
|
Kan noen legge ut bilder av sine? Mine ble store og fine i ovnen, også tok jeg dem ut og de ble flate og fettete og smakte ikke så veldig godt. Lirer på hva jeg gjorde feil.
|
Sitat:
Kjære vene!!! Sik så ikke mine ut!!!! |
Sitat:
|
Er hekta, jeg nå. Har i halvparten av majonesen fra oppskrifta, og bruker veldig lite ost på toppen. Bruker jarlsberg/norvegia-blanding, har i litt oregano og basilikum, og venter til de er helt avkjølt før jeg spiser, gjerne med hardkokt egg på. Helt fantastisk digg. Har fått de såppas tykke at jeg fint kan skjære de i to, men ikke på langt nær så flotte som Moogie! Gleder meg til å prøve disse til burgere :)
|
Jeg strør ikke osten på toppen mere. Strør sosikker eller linfrø eller sesam som på bildet. Syns det blir best slikt :) Må ta bilder av pirogene mine neste gang. De spises så fort at jeg rekker ikke å ta bilder, hehe
|
Fantastisk gode rundstykker!
Jeg byttet litt av gulosten med taffelost, ble veldig godt med smør og skinke på. Nesten enda bedre dagen etter, og tålte godt en tur i fryseren. |
Disse skal jeg bake i morgen. Junior har etterlyst både rundstykker og hamburger, og her kan jeg jo slå to fluer i en smekk :D
|
Hvor grov/fin har dere osten? Jeg får store tydelige flekker der osten er.. Jeg rasper den grovt.
Jeg skal lage nytt i morgen, men da skal jeg prøve å smelte osten på forhånd og blande det andre oppi. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47. |