Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Derfor bør du kaste baderomsvekten! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54221)

Kanutten 26-04-13 23:34

Sv: Derfor bør du kaste baderomsvekten!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1439710)
Du klager jo stadig på at du ikke klarer å slappe av / huske å spise / at søvn er for pingler osv osv osv... Det der er bare tøys. Hva skjer om du faktisk firer på kravene, husker å spise og lar kroppen din få søvn? Det er høyst sammenlignbart med at du mener de som veier seg daglig er avhengige og spør hva som skjer om de ikke gjør det. Hva skjer om du faktisk tar til vettet og begynner å spise ordentlig og lar kroppen din få hvile og søvn?

:ja:

Carisma 26-04-13 23:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1439710)
Du klager jo stadig på at du ikke klarer å slappe av / huske å spise / at søvn er for pingler osv osv osv... Det der er bare tøys. Hva skjer om du faktisk firer på kravene, husker å spise og lar kroppen din få søvn? Det er høyst sammenlignbart med at du mener de som veier seg daglig er avhengige og spør hva som skjer om de ikke gjør det. Hva skjer om du faktisk tar til vettet og begynner å spise ordentlig og lar kroppen din få hvile og søvn?

Det må være fint å være så perfekt at man har svaret på hvordan alle andre bør leve sitt liv? særlig når man helt tydelig ikke har peiling på hva man snakker om. :cool:
Og jeg ser fortsatt ikke hva det at jeg har for lite tid og for mye å holde styr på (hvilket ikke har noe med egne krav å gjøre, men følgene av små barn og pendling, blandt annet. I den grad jeg skal behøve å forsvare det overfor deg....) har med andre folks veievaner å gjøre?

smgj 27-04-13 08:05

:cool: Ikke noe annet enn at du tar fra hverandre livet, og ser på det detalj for detalj uten å se ut til å se på helheten...

Jeg kan nå med sikkerhet si at jeg veide 400g mer før jeg var på do i dag enn etter. Jeg pleier vanligvis ikke å veie meg før/etter, men når man bare "må" rett etter man var på sin vanlige vekttur så blir iallfall jeg nysgjerrig. Nå vet jeg mer om hva et dobesøk/manglende dobesøk "veier" for min del.

Vel - om du ikke *tror* på at jeg kan la være å la vekta påvirke hverdagen min selv om jeg ser på den, så kan jeg ikke hjelpe deg med det. :rolleyes:

TrillTrall 27-04-13 08:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1439720)
Det må være fint å være så perfekt at man har svaret på hvordan alle andre bør leve sitt liv? særlig når man helt tydelig ikke har peiling på hva man snakker om. :cool:
Og jeg ser fortsatt ikke hva det at jeg har for lite tid og for mye å holde styr på (hvilket ikke har noe med egne krav å gjøre, men følgene av små barn og pendling, blandt annet. I den grad jeg skal behøve å forsvare det overfor deg....) har med andre folks veievaner å gjøre?

Jeg er overhodet ikke perfekt, ikke på noen måte, jeg har bare et adskillig mer avslappet forhold til rot og tilværelsen generelt enn det du har. :) For jeg pendler flere dager i uka, har to unger som jeg er delvis alene om, 100% jobb og "har" to leiligheter som bør holdes såpass i orden at helsemyndighetene ikke blander seg. Sistnevnte går på skippertaksmetoden gitt.

Det jeg ikke skjønner med deg er - hvorfor spiser du ikke?! Om du glemmer det så sett på mobilalarmen 3 ganger om dagen da og spis etter den. Og hvorfor sover du ikke når du holder på å kollapse, men påstår at søvn er for pingler og at du har så mye å gjøre at du ikke har tid til å sove? Ingen har dødd av noen hybelkaniner i krokene, en bunke ustrøkne klær og at ungen ikke har badet på et par dager!

Carisma 27-04-13 21:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1439735)
Jeg er overhodet ikke perfekt, ikke på noen måte, jeg har bare et adskillig mer avslappet forhold til rot og tilværelsen generelt enn det du har. :) For jeg pendler flere dager i uka, har to unger som jeg er delvis alene om, 100% jobb og "har" to leiligheter som bør holdes såpass i orden at helsemyndighetene ikke blander seg. Sistnevnte går på skippertaksmetoden gitt.

Det jeg ikke skjønner med deg er - hvorfor spiser du ikke?! Om du glemmer det så sett på mobilalarmen 3 ganger om dagen da og spis etter den. Og hvorfor sover du ikke når du holder på å kollapse, men påstår at søvn er for pingler og at du har så mye å gjøre at du ikke har tid til å sove? Ingen har dødd av noen hybelkaniner i krokene, en bunke ustrøkne klær og at ungen ikke har badet på et par dager!

Men hvorfor i helvete hate du gjort det til en livsoppgave å belære meg om mine feil og mangler og hvordan jeg bør leve livet mitt? Basert på en hel masse antagelser som er så langt fra realiteten du kommer?!
Hvordan i svarte har noen fått inntrykk av at jeg har støv på hjernen?... Bare fordi jeg for en liten stund skulle ønske jeg hadde et ryddig og noenlunde rent hjem uten klær på alle gulv, matrester på dører og gulv, støv og flekker og fandens oldemor over det hele.... :(

Borealis 27-04-13 21:48

...dette kan taes i en privat melding, jenter....

Carisma 30-04-13 22:33

En utfordring! http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54402

Lillemy71 02-05-13 09:04

Forbauser meg at så mange sier at de ikke er avhengig av badevekta men allikevel bare må veie seg minst en gang til dagen for å se hvor mye de har lagt i do, om den salte fleskesvoren de spiste i går ga litt vannvekt, om treninga har gitt vektøkning osv osv.

Variasjoner i vekta er helt naturlig og trenger man og ha kontroll på hvordan de varier, ja da mener jeg at det blir en stressfaktor selv om man kanskje ikke tror det selv.

Men som jeg nå har presisert i første innlegg og sener også, dette er for de mange som stresser med vekta og det er gudhjelpe meg nok av de her inne etter en del av innlegga og dømme. Det var ment som folkeopplysning om at variasjoner i vekta er for det meste helt naturlig og ingen grunn til panikk og ikke minst er den baderomsvekta et stort stressmoment for svært mange (bevisst eller ubevisst).

Jeg er ihvertfall ikke vektoholiker lengre og har også sluttet og veie og loggføre all mat. Jeg har ikke holdt meg på den smale, ketogene sti i det siste og tydeligvis har dette gjort godt for min kropp. Litt variasjon og noen mindre stressfaktorer har gjort at størrelsen har godt ned, ihvertfall sier klærne mine det :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.