![]() |
Sv: Pizza med mandelmel
Sitat:
|
Re: Sv: Pizza med mandelmel
Sitat:
|
kan man bruke melet til ketolyse istedenfor?
|
og hva er fiberhusk?? ;) helt ny her jeg :D
|
De siste posene jeg har kjøpt med avfettet mandelmel har smakt MYE mer mandel enn tidligere. Lurer på om de har forandret noe i produksjonsprosessen hos Funksjonell Mat? Personlig plages jeg ikke av at en tynn bunn kan ha hint av mandelsmak, men resten av familien er ikke så begeistret. Jeg synes også rent sesammel fort blir litt for bittert å basere en hel deig på. Her må det nok eksperimenteres mer! Samtidig som det er deilig å få lov å ha de hjemmebakte bunnene selv også :o
|
Jeg har testet denne med kokosmel fra iherb nå. Det kokosmelet inneholder nok litt mere fett og mindre fiber enn det fra aman prana som fås på helsekost her til lands, men jeg har brukt slikt kokosmel i et halvt år nå og er fornøyd.
Uansett: Jeg halverte mengden til 1dl og det funket fint, MEN bunnen blir enda litt mindre. Så til familiepizza ville jeg doblet til 4 egg, 3dl vann, osv. Jeg synes det smaker helt OK. |
Tusen takk for en fantastisk god oppskrift!! Vi brukte den igår, meget fornøyd :)
Den ble sprø og fast, og smakte lite mandler :hearts: (Dynket den med litt vann på toppen) |
Sitat:
|
Skal prøves på fredag :)
|
Lagde en full langpanne igjen med 50/50 sesammel og mørkt mandelmel - ble veldig bra! Det mørke mandelmelet ga bunnen en veldig mørk farge, men smaken var nøytral og fin :) Fremdeles veldig begeistret for denne oppskriften :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51. |