![]() |
Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder
Lurer på om tråden burde døpes om til : *Den store overgangsaldertråden* :D
|
Sitat:
|
Sitat:
Og dernest så er vi tydelighvis mange som har litt av hvert i forhold til overgangsalder, så en tråd om det hadde sikkert ikke vært dumt. Så fortsett å skli ut så mye du vil du - jeg synes det er helt topp når vi fletter inn moro og humor i trådene jeg :heia::heia: |
Sitat:
|
Apropos E-vitamin - det er en av vitaminene jeg tar i store doser, blant annet, når jeg somler meg til å ta et helt arsenal iht håranalyse. Jeg har hatt en del urolige netter i løpet av sommeren - men ikke de nettene hvor jeg har tatt vitaminer på dagtid - altså inkludert disse E-vitaminene... Skal prøve å ta det litt oftere enn av og på nå og se om det hjelper på termostaten.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Forslag til nytt trådnavn: Tråden for hete (og våte?) kvinner :D
(Himmel - håper jeg ikke gikk for langt nå :o) |
Sitat:
|
Sitat:
Og hvis du ligger på 700 mg pr dag er det jo sabla mye! |
Sitat:
Dette har jeg slitt med i 1,5 år og da har jeg hatt svettetokter både dag og natt. Men ikke konstant da, det har vært perioder av og på. |
Sitat:
Masse lykke til :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror jeg ville blitt gal dersom jeg skulle vært plaget med svettetokter i 10 år for jeg fikk også store søvnvansker pga svettetoktene. Det var så ille at jeg i perioder måtte gå sykemeldt pga jeg ble helt skrudd av ikke å få sove :o |
Sitat:
|
Sitat:
Det er derfor jeg holder meg til 2 stk per dag. Fikk anbefalt 2-3 kapsler per dag og jeg begynte da med 2 og det holder tydeligvis for meg :) |
Sitat:
Mannen kom akkurat inn døra, og jeg måtte fortelle om tråden som nå døpes "Hete og Våte kvinner". Svaret hans var: Det har ikke jeg merket mye til :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Nå blir jeg litt bekymret for mengden da........... :confused: |
Sitat:
|
Sitat:
Ser at en anbefalt dose mot overgangsplager er 400IU - uten at jeg aner om det vil hjelpe alle... Andre anbefaler en dagsdose på 800IU fordelt over 2-4 doser utover dagen. Skal ikke brukes i så store doser uten samråd ved legen ved diabetes, antikoagulater eller høyt blodtrykk. http://en.wikipedia.org/wiki/Hypervitaminosis_E http://emedicine.medscape.com/article/126268-overview http://health.learninginfo.org/vitamin-e.htm http://www.earlymenopause.com/vitamins.htm |
Sitat:
|
Sitat:
Da tror jeg at jeg fortsetter med mine 700 mg/dag inntil videre, får å se om det har noen virkning. Skulle være greit siden det er godt under grensen. Har det null effekt, slutter jeg, og merker jeg forskjell kan jeg kutte med en kapsel å se om det hjelper like mye. Jeg skal som Dolsi sier, i hvert fall gi det noen dager før jeg endrer på noe :) |
"fregner med fare" ... jaja.
|
Sitat:
|
Sitat:
Les denne, dere, og tenk på at jeg hadde en pasient som sto på 2000mg pr dag pga sviktende hukommelse! |
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig så husker jeg ikke hva annet du skrev Kitt :p |
Sitat:
(P.S. Send telefonnummer) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja, da har du startet "forsiktig" som du sier. Det tilsvarer jo 173 mg - og jeg som har startet rett på med med 700 mg da :eek:. . .;)
|
Sitat:
På tide å øke ser jeg.. ;). Jeg er ikke helt inne i hvordan man regner IU vs mg..:o |
Vel - når det gjelder studier av vitaminer og virkning er det greit å vite om studiene benyttet syntetisk eller vanlig vitamin (det står det ingenting om i artikkelen, så vi vet ikke hva og der hvro normaldosene kunne antyde økt dødelighet sier forfatterne selv at det er betenkeligheter iom at syke forsøkspersoner ble brukt) - og å skjele til døgndosene der hvor "normale dødlige" begynner å få problemer. De døgndosene som viste negative effekter for vanlige folk var mye høyere enn internasjonalt anbefalt maks...
Jeg synes dette sier det vesentlige: Sitat:
Og... det er jo som regel ikke sånn som med bilkjøring - at brått kommer det en tulling på feil side av veien mot deg... her er det sannsynlig at man vil oppleve enten at tilskuddet ikke virker etter hensikten, eller at man får bivirkninger man ikke liker. I begge tilfeller vil man stoppe, ikke sant? Så... jeg hadde ikke vært bekymret med de dosene dere snakker om. Men - lytt til kroppen - alltid. |
Sitat:
|
Skjønner ikke dette her med at noen tar så høye doser jeg.
Kosttilskuddmengden er jo på 30 mg og bør ikke overskrides uten avtale med lege, står det om E-vitaminer. Jeg tar jo 2 ganger 30 mg daglig og bare det er jo dobbel dose. Hvordan kan man da ta 700 mg uten at det er et problem :confused: |
1000 mg = 1500 IU :)
|
Sitat:
Dette er den jeg kjøpte på apoteket, og den er jo på 350 mg pr. kapsel. Egentlig trodde jeg at det var denne du hadde. De hadde en annen type også, men den var også på 350 mg pr. kapsel. Apotekdamen hadde ikke hørt om noen fra Nycoplus som bare var på 60 mg. Er det rart vi blir forvirret ? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09. |