Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Ny Karbolett fra Idun, brownies! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=52040)

Becky 06-07-12 22:50

Sv: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Becky (Innlegg 1363651)
Noen som har funnet denne i Trøndelagen?:)

Om flere lurer, så fant jeg denne på Meny på Solsiden:)
Var litt skeptisk, men den var virkelig god! Litt salt synes jeg, men neste gang tror jeg at jeg skal bytte ut halvparten av smøret med usaltet. Og kanskje litt hakket mørk sjokolade og peanøtter... :p

milena 07-07-12 00:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Becky (Innlegg 1365293)
Om flere lurer, så fant jeg denne på Meny på Solsiden:)
Var litt skeptisk, men den var virkelig god! Litt salt synes jeg, men neste gang tror jeg at jeg skal bytte ut halvparten av smøret med usaltet. Og kanskje litt hakket mørk sjokolade og peanøtter... :p

Ja, kan tenke meg det ble salt. Jeg bruker alltid usaltet smør. Til og med på skiva, så kan jeg heller ta litt salt på når jeg trenger det:). Men at den var god, det var den!

Becky 07-07-12 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1365303)
Ja, kan tenke meg det ble salt. Jeg bruker alltid usaltet smør. Til og med på skiva, så kan jeg heller ta litt salt på når jeg trenger det:). Men at den var god, det var den!

Kjempegod!:D Men fikk litt luft i magen, men det skal jeg tåle for en så god kake:p
Det som er snedig er at det står på pakken at om du bruker usaltet smør så må du tilsette salt... Men det er vel kanskje en smakssak.

Marina 07-07-12 17:29

Nå har jeg vært på Meny, Coop Mega, Rema, Kiwi, Rimi og div helsekoster og ingen har hørt om denne :( Noen som vet hvor jeg kan få tak i den i Bergen?

Momse 07-07-12 20:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MieMari (Innlegg 1365399)
Nå har jeg vært på Meny, Coop Mega, Rema, Kiwi, Rimi og div helsekoster og ingen har hørt om denne :( Noen som vet hvor jeg kan få tak i den i Bergen?

Jeg har også lett rundtom, men ikke funnet noe....
Hiver meg på, og håper noen vet :heia:

StineH 07-07-12 20:41

Jeg også vil finne den i Bergen!

Hvilke butikker har dere andre Bergens-letere vært på?

Marina 07-07-12 22:25

Re: Ny Karbolett fra Idun, brownies!

Jeg har vært
på Nesttun: Coop, helsekosten og Meny
Fjøsanger: Safari
Loddefjord: Rema 1000 Kjerreidvik og Kiwi Bjørndalsbrotet

Tenker å sjekke ut Søreide (Kiwi, Prix, Rema)og butikker i byn neste uke. Dere andre da?

StineH 07-07-12 23:09

Jeg hadde tenkt å sjekke Nesttun på mandag, men da slipper jeg det.. Skal se på Coop på Lagunen og på Safari på Fantoft..
Den kan ikke bestilles på Internett da?

frøken 08-07-12 01:04

For dere som ikke finner den...
Det er mange velassorterte dagligvarer som tar inn varer hvis man spør.

Photobscura 08-07-12 14:07

Å, herregud ... Brownies! Det var sykt godt :sikle: Da har jeg spist meg ferdig på det for en stund!

Odde 18-07-12 12:19

Hei

Er det noen som har en pakke med karbolett brownies som kan legge inn strekkoden her i en melding.

Snakket med en ICA butikk som kan ta den inn men de trenger koden :)

Odd E

elien 19-07-12 16:23

Nå har jeg lett og lett på alle butikker i nærområde å finner den ikke:confused:.

Må utvide søket, noen som vet om noen butikker i Sandnes/Stavanger område som har disse?

Elin

Odde 21-07-12 12:05

Hei

Prøver igjen - Ingen som har EAN Koden til denne :D

Odde

LaLa77 21-07-12 12:32

Hva med å sende en mail til idun?
Er sikkert enklere :)

Momse 27-07-12 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StineH (Innlegg 1365428)
Jeg også vil finne den i Bergen!

Hvilke butikker har dere andre Bergens-letere vært på?

Jeg har leitet på Vestkanten og Sartor; ingenting!

Noen som har funnet den i Bergen nå?

Odde 30-07-12 13:21

Litt Info fra IDUN

Hei!

Beklager sen tilbakemelding.
Idun Karbolett får du tak i hos følgende butikker: Ica Supermarked, Ica Nær, Rimi, Spar Marked (F), Spar Supermarked (F), Eurospar, Meny, Safari og Helgø.
(F) betyr at produktet er frivillig i disse butikkene.

Ha en fortsatt fin dag og en god sommer.

Med vennlig hilsen

LANTMÄNNEN CEREALIA

Merethe Lie Mathisen
Forbrukerkonsulent

og påfølgende om dere ber butikken(e) om å ta det inn -

EAN nr (D-pk) til karbolett brownie er 7038088086619.

:)
OddE

Ninasju 09-08-12 10:14

Meny Askøy har :-)

StineH 09-08-12 11:11

Jeg har sett både på Safari og Meny... Ingenting der...

Sweet Pink Kitty 21-08-12 01:16

Vil bare informere om at man finner disse på Ultra (Sørlandssenteret). Helt fantastiske brownies, men syntes de var noe salte? Tror jeg prøver usaltet smør neste gang.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1359986)
billigere å bare blande sammen mandelmel og sukrin selv, slippe fiberet som gir gass og usunn sukralose, tilsette smør og egg, bakepulver og vaniljepulver. blir ikke mye mer komplisert å gjøre det selv om man har en oppskrift. går kjempefort

Mye mulig det er billigere, men smaker overhodet ikke det samme. Jeg kan ikke fordra mandelmelblandinger og sukrin er ikke noe for meg. Jeg opplever at disse ferdiglagde blandingene ofte er hundre ganger bedre enn dem man lager selv.

Ragso 30-08-12 09:40

Meny på Sletten har :)

StineH 30-08-12 11:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ragso (Innlegg 1377330)
Meny på Sletten har :)

Da må jeg reise dit med en gang! :P

Atir 22-09-12 16:13

Safari Vestkanten og Safari Midttun har jeg kjøpt den:)

Clockwork 09-10-12 20:33

Prøvde denne igår, ekstremt god! Ble noe oppblåst av den ja, men joggu verdt det! Heldigvis er den dyr å lage.... :o

Clockwork 09-10-12 20:36

Forresten, noen som vet, eller har testet, om denne gjør utslag på ketosen?

Okie 10-10-12 08:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Clockwork (Innlegg 1390781)
Forresten, noen som vet, eller har testet, om denne gjør utslag på ketosen?

Jeg lot meg friste. Merket ikke noe på ketosen. Men du verden for luft i magen... varte i flere dager jo..

Jabba 10-10-12 12:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Okie (Innlegg 1390907)
Jeg lot meg friste. Merket ikke noe på ketosen. Men du verden for luft i magen... varte i flere dager jo..

Spiste du mye på en gang ?

Blåbærpiken 10-10-12 18:43

Meny på Skedsmokorset har den.

Fantastisk god :hungry: :love:
Mye bedre enn den fra easy living

Okie 10-10-12 18:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1391009)
Spiste du mye på en gang ?

Definer mye? hehe, jeg åt en liten firkant...

Photobscura 03-10-13 09:47

Idun har dessverre trukket denne fra markedet, men jeg er på jakt etter å gjenskape den med originale ingredienser. Men! Er det noen som mot all formodning husker hvor mye innholdet i posen veide? Kan det muligens være like mye som i den brødbakemiksen deres ...?

Imse 03-10-13 09:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1461142)
Idun har dessverre trukket denne fra markedet, men jeg er på jakt etter å gjenskape den med originale ingredienser. Men! Er det noen som mot all formodning husker hvor mye innholdet i posen veide? Kan det muligens være like mye som i den brødbakemiksen deres ...?

Har du prøvd den sjokoladekaka fra easy liviing? Jeg synes den slår denne en høy gang, smaker som vanlig sjokoladekake og ungene våre elsker den(noen ganger er det praktisk å lage 1 kake når jeg har lyst på og ikke 2kaker).

Den fra idun inneholdt vel bl.a. polydextrose, ertefiber og masse rart som jeg aldri har sett på helsekost.

Sikkert ikke det svaret du ville ha.

Photobscura 03-10-13 09:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1461144)
Har du prøvd den sjokoladekaka fra easy liviing? Jeg synes den slår denne en høy gang, smaker som vanlig sjokoladekake og ungene våre elsker den(noen ganger er det praktisk å lage 1 kake når jeg har lyst på og ikke 2kaker).

Den fra idun inneholdt vel bl.a. polydextrose, ertefiber og masse rart som jeg aldri har sett på helsekost.

Sikkert ikke det svaret du ville ha.

Nope! På ingen måte det svaret jeg ville ha, jeg lurte på hva innholdet veier, og kun det. :)
Jeg vil ha brownies, ikke sjokoladekake. Og jeg tåler å spise polydextrose en og annen gang. Det er faktisk polydextrose i ganske mange lavkarboprodukter, og jeg har alt bestilt en kilo fra USA. Det er polydextrosen som nettopp gjør browniesene til Idun seige, dette har jeg fått svar på fra produktutviklerne ved forespørsel.

Photobscura 03-10-13 10:03

Jeg spurte på facebooksida igjen, jeg.

Imse 03-10-13 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1461146)
Nope! På ingen måte det svaret jeg ville ha, jeg lurte på hva innholdet veier, og kun det. :)
Jeg vil ha brownies, ikke sjokoladekake. Og jeg tåler å spise polydextrose en og annen gang. Det er faktisk polydextrose i ganske mange lavkarboprodukter, og jeg har alt bestilt en kilo fra USA. Det er polydextrosen som nettopp gjør browniesene til Idun seige, dette har jeg fått svar på fra produktutviklerne ved forespørsel.

Men hvor får du tak i polydextrose da? Jeg tåler også det innimellom. Jeg har vel gitt opp seig lavkarbo brownies og holder meg til det som smaker OK. Si i fra om du finner dextrose.

Har du googlet på bilder av denne posen? Kanskje du finner noe der?

Photobscura 03-10-13 10:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 1461149)
Men hvor får du tak i polydextrose da? Jeg tåler også det innimellom. Jeg har vel gitt opp seig lavkarbo brownies og holder meg til det som smaker OK. Si i fra om du finner dextrose.

Har du googlet på bilder av denne posen? Kanskje du finner noe der?

Jeg bestilte fra netrition. Dyr frakt, men billige produkter. Har lest hver eneste tolliste jeg har kommet over, men det står ingenting om at det ikke er lov å innføre, så jeg krysser fingrene.

Jeg har googlet bilder, og jeg har kikket gjennom mange blogger som har skrevet om det i håp om at vekta skal nevnes, men no sigar.
Så langt har jeg innholdsfortegnelsen, næringsinnholdet pr 100 gram, og jeg vet hva og hvor mye som skal blandes i av vått.

Jeg nøyer meg ikke med OK, jeg syntes disse browniesene var dødsgode, og da er det dødsgod jeg går for!

Imse 03-10-13 10:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1461150)
Jeg bestilte fra netrition. Dyr frakt, men billige produkter. Har lest hver eneste tolliste jeg har kommet over, men det står ingenting om at det ikke er lov å innføre, så jeg krysser fingrene.

Jeg har googlet bilder, og jeg har kikket gjennom mange blogger som har skrevet om det i håp om at vekta skal nevnes, men no sigar.
Så langt har jeg innholdsfortegnelsen, næringsinnholdet pr 100 gram, og jeg vet hva og hvor mye som skal blandes i av vått.

Jeg nøyer meg ikke med OK, jeg syntes disse browniesene var dødsgode, og da er det dødsgod jeg går for!

Følger spent med på om du får til dette!

TrillTrall 03-10-13 10:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1461142)

Send en e-post til Idun og spør?

nellie 03-10-13 10:50

305 gram. ;)

Photobscura 03-10-13 13:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1461158)
305 gram. ;)

Yes, fikk svar på facebook-siden deres, så jeg! :)

thessis 03-10-13 18:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1461150)

Helt enig! Savner den kaka veldig jeg også! Håper du får det til! Og håper du vil dele oppskrift når den tid kommer ? :)

Photobscura 03-10-13 18:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av thessis (Innlegg 1461206)
Helt enig! Savner den kaka veldig jeg også! Håper du får det til! Og håper du vil dele oppskrift når den tid kommer ? :)

Det skal jeg helt klart gjøre når jeg har alle ingredienser i hus! Blir vel et par, tre uker til. Jeg spiser stort sett bare denslags når syklusen står i sjokoladens tegn. :cool:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.