![]() |
Sitat:
|
Hvor finner jeg oppskriften på ostekaken din, Iset?
Hvor mange karber er det i sjokoladekakene? |
Man får tak i Splenda i England iallefall :)
Sjokokaka mi er ca 10 kh, men det kommer an på hvor mye kh det er i soyaprotein og kakaoen din :) |
Sitat:
|
:stortsmil:
|
Det hjelper vel kanskje ikke så mye..
.. men de selger Splenda i matbutikker i England - så dersom du kjenner noen som bor der kan de kanskje sende til deg? Mannen min kom nettopp hjem fra England med en boks granulert Splenda - vi skal til England på sommerferie, og da skal jeg sørge for å kjøpe en del, for det smaker mye bedre enn annet kunstig søtstoff :) . Merkelig at ingen norske importører har funnet på å ta inn dette! Samme med sukkerfrie Da Vinci-siruper - har ingen problemer med å få fatt i de med sukker (brukes ofte på kaffebarer), mens man må kjøpe de sukkerfrie fra utlandet- og det blir dyrt siden glassflasker veier MYE! Får håpe at noen av importørene hiver seg på lavkarbo-bølgen etter hvert:smile: ...
|
Sitat:
:D PS: sitrongeleen er visst tatt ut av produksjon (:sint: ) så bruk Confecta LIME-gele istedet. Nydelig. |
Takk, skal se om det ikke blir ostekake snart da :).
|
Er det flytende Natreen som brukes i sjokoladekaken? Jeg har bare strø-Natreen. Kan jeg bruke det evt. mengde?
|
Jeg brukte ihvertfall strø natreen. 3 dl flytende natreen måtte bare blitt kvalmende søtt!!!!!! :eek: :p
|
Hehe... :stortsmil:
|
Sitat:
|
Så mye som prinsessen befaler!! hehe! :D
(altså det som sto i oppskriften, 3 dl) |
:p
|
Sv: Sjokoladekake med soyaprotein?!
Hei! Brukte du den oppskriften du skrev lengre opp?? Tenkte prøve jeg å. Lagde en i går å den gikk rett i søplekassa:(
Sitat:
|
Sv: Sjokoladekaka med soyaprotein?!
Heisann,
Tenkte jeg skulle prøve den sjokoladekaka med soyaprotein.. Men det er en ting jeg ikke skjønner og som jeg må spørre om.. mulig jeg bare er dum, men.. :rolleyes: -Man skal ha 3dl natreen.. og jeg regna ut at det ble 24 kh? Kan da ikke stemme siden det er ca 10 i hele kaka.. Natreen: 0,8kh i 10gram.. 3dl=30gram. Tok da og ganget 0,8 med 30 som blir 24.. Nei, nå er jeg en smule forvirra.. hih.. :p |
Sv: Sjokoladekaka med soyaprotein?!
Sitat:
bare et forslag ;) |
Neeeeei du Nøtta - den går ikke. Alle karbene i Natreen skal telles !
Sitat:
100 gram natreen gir samme søtningsmengde/styrke som 1 kg sukker. 10 gram Natreen gir samme søtningsmengde/styrke som 100 gram sukker. 30 gran Natreen = 3 dl gir samme søtningsmengde/styrke som 300 gram sukker. Regner med at det var en skrivefeil i regnestykket ditt, siden selve svaret var korrekt. 1 gram Natreen = 0,8 gram karber 30 gram natreen = 24 gram karber Hele kaka inneholder dermed 40 gram karber, og ikke 10..... dessverre.... Deler man kaka i 12 stykker blir det 3,33 gram karber pr stykke. Det er helt vanlig for lavkarbokaker....... :D Såå er det de som bruker Splenda sier: Men Splenda inneholder ikke karber i det hele tatt..... Beklager å måtte skuffe dere jenter. Splenda inneholder "less than 1 carb" pr 0,5 gram/1 ts. Når en vare inneholder mindre enn 1 karb pr gram behøver man ikke deklarere det, og kan godt skrive 0 på næringsinnhold. Men om det er under 1 gram carb i 0,5 gram betyr ikke det at det er "less than 1" i 30 gram ...... Hva betyr da "less than 1 carb" pr gram ??? Joa, det er nesten samme karbeinnhold på Splenda som Natreen. Forskjellen er bare at på Natreen skriver de ikke "less than 1 carb" - de skriver 0.8 karb...... Amerikanske lavkarbo kokebøker hvor de bruker Splenda gjør folk oppmerksomme på dette...... Det er også en kjent sak på amerikanske forum. Her er svaret på mailen til Splenda (uthevelse gjort av meg) Sitat:
|
Sitat:
|
Åååh.. da var det jammen meg godt jeg spurte. Tusen takk for svar.. :)
Nå likte jeg ikke den kaka, men om jeg hadde gjort, hadde jeg ihvertfall fått i meg for mye kh. Var en skrivefeil i regnestykke ja..så det nå. Gikk litt fort unna igår. Lagde både den kaka og rundstykkene (1,7kh), men likte det ikke.. var en smak som nesten svidde i gommen og bak på tunga. Mulig jeg har gjort noe feil. Synd var det ihvertfall, rundstykkene så såååå gode ut.. men men.. :) God helg.. :) |
Jeg brukte Ketolyse bakemiks istedet for soya protein, og Splenda istedet for Natreen. Brukte 20g Freia regia bake kakao.
Jeg tror jeg skulle brukt mindre, for den hadde en relativ stram kakao-smak :/ Jeg kan rapportere at konsistensen ble veldig myk, ikke noe særlig tyggemotstand. Noen som har opplevd det samme? Legger ved et bilde jeg: http://tnet.no/img_4799.jpg (Ja, den ble veldig lav, minste formen jeg fant hehe) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50. |