![]() |
Sv: Mange som har søtsug?
Sitat:
http://www.medicinenet.com/script/ma...ticlekey=55001 :o |
Re: Mange som har søtsug?
Sjokolade inneholder teobromin og fenetylamin som i større mengder gir en mild rus :p
|
Sv: Re: Mange som har søtsug?
Sitat:
|
Re: Sv: Re: Mange som har søtsug?
Sitat:
Av mørk sjokolade skal det jo ikke så mye til før man får litt energikick da? Det er teobromin, kjennes litt ut som koffein bare "mykere" på en måte.. Fenetylamin gir et lite humørboost, mener å huske det er det som er "kjærlighetskjemikaliet" i hjernen, men det har veldig kort halveringstid med mindre man går på antidepressiva (MAOI). Mørk bitter sjokolade/kakao er det beste, det betyr at den har høyt nivå av kjemikalier.. Har lagt merke til at begge deler ofte brukes ofte i slanke- og treningspiller så det er bare å gomle, skal visst være bra for forbrenninga... (sier hu som nettopp har slukt ei halv plate) :p |
Re: Mange som har søtsug?
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: Sv: Re: Mange som har søtsug?
Sitat:
|
Har ikke så ofte søtsug, men har alltid foretrukket søtt framfor salt, surt og bittert, og det gjør jeg fremdeles :smile:
|
Jeg har vel et konstant søtsug. Vil alltid ha sjokolade, søtsaker og alt annet som er godt. Men å ha sug er jo en ting, man må jo ikke gi etter for det. Er ikke verre enn det. Enten vil du noe eller så vil du det ikke.
Men klart det er jo litt slitsomt til tider å ha et konstant sug etter godteri som jeg har da. Men hva kan jeg gjøre med det liksom? Bare å holde seg unna, men jeg eter da gjerne en Japp eller en Snickers i ny og ne. Ser ikke problemet med det heller. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54. |