Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Februarskravletråden 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50724)

Kitsu 26-02-12 17:10

Sv: Februarskravletråden 30+

Urk, nå må jeg skjerpe meg. Merker at ting har lett for å skli ut nå, med tanke på hvor lenge jeg har holdt på og hvor lenge ting har stått på stedet hvil.

Bik 26-02-12 18:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av january (Innlegg 1303669)
Hei alle!

Jeg er ny på forumet, i alle fall ny som mer eller mindre aktiv. Jeg skal inn på easylife-dietten på et eller annet tidspunkt, men sliter med motivasjonen og tiltakskraften.
Jeg klarte å gå ned mer enn 30 kilo fra september 2010 til april 2011, men hoppet da av dietten og sluttet å trene for å fokusere på eksamener, noe jeg angrer bittert på idag.
Føler det vanskeligste var å se selv vekttapet. Andre kommenterte at jeg hadde gått ned, og selv om jeg selvsagt merket at klær ble for store, følte jeg hele tiden at kroppen min så lik ut. Jeg hadde fortsatt de samme valkene, de hadde bare forandret seg. Dette, i kombinasjon med mine andre problemer, førte til at jeg kjapt gikk tilbake i gamle destruktive vaner og har nå trøstespist meg tilbake til 125 kilo.

Noen som har noen oppmuntrende ord? Føler meg helt energiløs for tiden, og har vanskelig for å se for meg at jeg skal klare å gi slipp på trøstematen min fordi jeg er så deprimert for tiden. Dessuten er jeg dritsur på meg selv fordi jeg har latt meg selv forfalle tilbake i gamle vaner og ikke minst gammel vekt.

Dette klarer du. Du har jo klart det før :) Stå på! :blomster:

Anarko 26-02-12 18:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1306916)
Urk, nå må jeg skjerpe meg. Merker at ting har lett for å skli ut nå, med tanke på hvor lenge jeg har holdt på og hvor lenge ting har stått på stedet hvil.

Jeg var på fest i går. Kjenner jeg er blitt "mett" på det for en god stund nå slik at jeg kan bare holde mine gode vaner. Er ikke dårlig dagen-derpå, men ofte sulten, kan ikke trene, og trøtt. Så nå er jeg klar for ny uke med gode nye muligheter :) Men du Kitsu, skal du gå ned mer nå da?

Kitsu 26-02-12 19:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1306947)
Jeg var på fest i går. Kjenner jeg er blitt "mett" på det for en god stund nå slik at jeg kan bare holde mine gode vaner. Er ikke dårlig dagen-derpå, men ofte sulten, kan ikke trene, og trøtt. Så nå er jeg klar for ny uke med gode nye muligheter :) Men du Kitsu, skal du gå ned mer nå da?

Gikk opp igjen noen få kg etter jul. Ikke mye, men nok til at det irriterer. I tillegg til at jeg hadde et par-tre ekstra jeg ville ned i utgangspunktet. Er nok trening som må til, men jeg finner bare ikke tid og krefter til det. I tillegg er jeg megablakk, ellers skulle jeg joinet iTrain, om enn bare som et spark i ræven til meg selv.

Anarko 26-02-12 19:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1306951)
Gikk opp igjen noen få kg etter jul. Ikke mye, men nok til at det irriterer. I tillegg til at jeg hadde et par-tre ekstra jeg ville ned i utgangspunktet. Er nok trening som må til, men jeg finner bare ikke tid og krefter til det. I tillegg er jeg megablakk, ellers skulle jeg joinet iTrain, om enn bare som et spark i ræven til meg selv.

Du har jo vært mye syk i det siste. Er du frisk igjen nå? Trening er nok det som skal til nå ja :)

Kitsu 26-02-12 19:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1306957)
Du har jo vært mye syk i det siste. Er du frisk igjen nå? Trening er nok det som skal til nå ja :)

Er bedre enn jeg har vært siden jul, i alle fall. Kan jo hende at litt mindre stress på kroppen kan hjelpe og ja. Meg og stress går bare ikke overens.

Anarko 29-02-12 10:49

Syns vi har skravlet alt for lite i februar.

vaskeklut 29-02-12 12:53

Enig. Ikke at jeg er av de som har skravla mest, har bare ikke følt jeg har hatt noe å bidra med i tråden...

Anarko 29-02-12 14:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1308528)
Enig. Ikke at jeg er av de som har skravla mest, har bare ikke følt jeg har hatt noe å bidra med i tråden...

Har vært en travel mnd. Men får satse på at vi kommer tilbake med ny giv, våryre og skravlete i mars :D

vaskeklut 29-02-12 14:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1308576)
Har vært en travel mnd. Men får satse på at vi kommer tilbake med ny giv, våryre og skravlete i mars :D

Jaggu! Jeg har bestemt meg for å prøve på nytt her, jeg. Og denne gangen skal ikke fokus ligge på VEKT, men på MÅL og KLESPLAGG :) Jeg blir så opphengt i den der vekta at det er skummelt. I tillegg er jeg begynt å trene! :D Nå handler det bare om å få lagt inn treninga som en vane, og ikke som en må-jeg-gjøre-dette-daaaa... Skulle trene i går, men da jeg kom til treningssenteret så var det KØ både til møllene og ellipsemaskinene og romaskinene :eek: Jeg gikk hjem igjen...:o Men jeg prøver på nytt i dag, på dagen og ikke på kvelden. Satser på at det går bedre i dag!:D

Anarko 29-02-12 15:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1308579)
Jaggu! Jeg har bestemt meg for å prøve på nytt her, jeg. Og denne gangen skal ikke fokus ligge på VEKT, men på MÅL og KLESPLAGG :) Jeg blir så opphengt i den der vekta at det er skummelt. I tillegg er jeg begynt å trene! :D Nå handler det bare om å få lagt inn treninga som en vane, og ikke som en må-jeg-gjøre-dette-daaaa... Skulle trene i går, men da jeg kom til treningssenteret så var det KØ både til møllene og ellipsemaskinene og romaskinene :eek: Jeg gikk hjem igjen...:o Men jeg prøver på nytt i dag, på dagen og ikke på kvelden. Satser på at det går bedre i dag!:D

Er som oftest litt mindre rush på dagtid ja :) Trening blir en vane etter en stund. Plutselig begynner man å like det, ja, til og med digge det!

vaskeklut 29-02-12 16:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1308608)
Er som oftest litt mindre rush på dagtid ja :) Trening blir en vane etter en stund. Plutselig begynner man å like det, ja, til og med digge det!

Håper det! Nå harj eg til og med satt opp time til styrkeprogramsveiledning på fredag, så da får jeg trent tre ganger denne uka enten jeg vil eller ei :D Akkurat kommet fra trening nå,sliten! Og så harj eg fått pakke i posten fra Ellos! :D Gleder meg til å svette ferdig og dusje sånn at jeg får prøve klærne :D

Nnem 29-02-12 16:49

Lite skravlings her også. Eier ikke motivasjon etter jul, men prøver å redusere på karbene. Har faktisk nådd minstenotering etter jul sist uke, men kroppen er virkelig i jojo humør.

Har også bestemt meg for å heller fokusere på str på klær enn vekten fremover.

Bønna200 29-02-12 23:01

Før syntes jeg det var mye kulere å se på klær at jeg hadde gått ned i mål osv. Men nå vil jeg gjerne bli kvitt noen kilo. 137-141 (alt ettersom hvor mye vann jeg har i kroppen) er slitsomt å drasse på, altså. :mad:

Nå ser det hvertfall ut til at jeg klarer å gå litt lenger, etter det dumme ankelbruddet mitt. Så da kan det jo skje noe etter hvert. :)

Anarko 29-02-12 23:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1308843)
Før syntes jeg det var mye kulere å se på klær at jeg hadde gått ned i mål osv. Men nå vil jeg gjerne bli kvitt noen kilo. 137-141 (alt ettersom hvor mye vann jeg har i kroppen) er slitsomt å drasse på, altså. :mad:

Nå ser det hvertfall ut til at jeg klarer å gå litt lenger, etter det dumme ankelbruddet mitt. Så da kan det jo skje noe etter hvert. :)

Jeg krysser fingrene for deg Bønna! Jeg er nå endelig hjemme fra jobb. Syns dagen har vært kort, med lite tid selv om jeg stod opp 9. Nå skal jo sant sies at jeg satt første 1,5 timene og surfet på nett før jeg drog meg ned på trening :P Har også handlet inn alt jeg trenger til dette brødet: http://www.lavkarbogjortenkelt.net/?p=2004
Det skal bakes i morgen, siden jeg da har senvakt og treningsfri. Er veldig spent!

Bønna200 01-03-12 22:41

Takk, Anarko. :)

Anarko 04-03-12 12:49

Hei. Har vi startet marsskravletråd? Jeg finner den i såfall ikke. Har også prøvd å lage den tråden. Men finner #€%&/ sprette meg ikke ut av hvordan.

Anarko 04-03-12 13:01

http://forum.lavkarbo.no/showthread....57#post1310557 frøkna fant ut av det. Kom inn her dere :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.