![]() |
Sv: Hvem er med på sideplanke eller planke i kveld?
To Jillian program i dag, så både planke (strake armer), abhold (som vi kaller planken, forvirrende ja), og sideplanke/teastand er gjennomført.
|
Sitat:
|
Jeg synes sideplanken er mye lettere enn vanlig planke... men det er sikkert fordi magemusklene mine foran /nede er helt ødelagte .... :)
|
Sitat:
Jeg har blitt kjent med mange nye muskler i dag etter slyngetrening.. men det er vel ingen grunn til og ikke henge seg på her. :visemuskl |
Sitat:
|
Yogaen ja... sliter litt med dolphin plank.. usikker om jeg får pressa meg høyt nok opp lissom.
|
Iiiingen planke i noen form i dag... det kan jeg love. ;)
|
Opp og ned på albueplanke, høres ut som suicide plank:)
Ingen planke på meg heller, helt kake i arma etter gårsdagens styrkeprogram.. |
Shit, dette var en vekker... 2 x 30 sek vanlig planke og en på hver side x 30 sek. trodde jeg var sterkere enn det :(
|
Sitat:
Dårlig samvittighet er for losers. Jeg trener igjen når jeg er klar for det! :) Jeg pleier å ta, tillegg til et 15 minutters yogaprogram (8 ganger 8 sekunders øvelse konsentrert om rygg- og magemuskler) vanlig planke i 60 sekunder, og sideplanken 30 sekunder på hver side. Det er for meg mer enn nok. Gjør det akkurat som på det bildet du posta. :) Ingen knær i berøring med bakken! Hele poenget er vel å være rett som en planke gjennom hele øvelsen. |
planke: Check. 4xnoe bortimot rundt 30sek
sideplanke: halvveis check, prøvde, men var mye vekt for stakkars albuen min gitt! |
Jillian extreme shed and shred utført. Inneholder følgende plankeversjoner.
|
Også planka jeg litt....magemusklene er helt på bærtur etter snittinga :(
Vanlig planke 1x30+1x20,sideplank: ene siden 1x20, andre 1x15, klarte kun 1 rep. helt pudding. |
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:A...yhBPG_mgvOr1Qg Nokon som huska farsotten i fjor? PS eg er dame - dette er ikkje meg...
Har allerede-sliten-planka etter svømmeøkta: Vanlig 57 - 40 - 30 Side: 30 på kvar side. Ingen repitisjoner på sidene - dønn sliten |
Sitat:
|
Sitat:
Her i huset blir det mest: Å gå planken...............;) |
Tar planken som en del av pilates-økta, skal slenge på sideplanken i morgen og komme med rapport. :)
|
Planke gjennomført. 3x30 :)
|
Jeg skal ha en lett liten runde på treningssenteret i dag å, til tross for at fredager egentlig er treningsfri, så da skal jeg planke på nytt.
|
Sitat:
Inntil man er vant til planke så vil jeg anbefale å kjøre èn full serie pr øvelse. Hvis dette innebærer at man da kun klarer sideplanke eller kun planke, så gjør det. Treningseffekten for magemusklene er nesten like bra uansett øvelse... En annen øvelse som er meget bra for magemuskler er faktisk militærpress og knebøy. Skulle ikke tro det, men begge de øvelsene trener kjernestyrke så det holder :) |
Jeg vil også legge til stående hammercurls og bicepscurls med ez-bar. Dog forutsatt at belastningen er slik at du kan opprettholde teknikken uten å bevege overkroppen mye (og her syndes det mye, spesielt av gutta som vil runke egoet sitt fordi de bruker tunge vekter). Merker at jeg 'låser' mage og rygg veldig med disse øvelsene.
|
Sitat:
Hva regner du som full serie da? 3 x reps? |
40 min styrke og mage med Jillian før jobb i dag. Følgende planker inkludert:
|
Militærpress, hva er det`? Aldri hørt om det i min tid i forcen.... :lol:
|
Shit altså... Skulle teste dette under dagens morgenøkt. Vanlig planke går ganske fint (fordi det har jeg gjort en stund), jeg holder vel ca 1 min eller noe. Men sideplanke var jo så og si umulig! Klarte bare ikke å få løfta opp ræva mi når jeg lå på siden altså, hehe. Så jeg fikk vel ikke noe særlig effekt ut av økta i dag - men det er vel bare å fortsette og prøve til jeg får det til...
|
Sitat:
|
Jeg har gjennomført Jillian med planke på strake armer og sideplanke.
|
kanskje noe alla AG-gym da? .... :lol:
|
|
Sitat:
Press vektene over hodet, stå på et ben. Løft det andre opp og strekk ut fra kneet samtidig som du presser vektene opp. |
Har tatt utfordringa, bikinisesongen kommer før man rekker å si kake....så planken alle veier: 1 min x 3 = 9 min planke... au au tenker jeg!!!!
|
Sitat:
|
Sitat:
Side planke på strak arm med crunch ned mot siden. 2x 30 sek Sidegående planke: strake armer, tre skritt ut til siden. 2x30 sek Stå med strake armer - legge seg ned på albuene (begge på en gang) og opp igjen. 2x30 sek Stå på et bein, bøye seg ned i knebøystilling og krabbe seg ut til planke på det ene beinet. 2x30 sek Running man: Strake armer, og et og et kne bøyes inn mot bryst. Tungversjonen er jogge ut og inn, men mine knær/ankler tilater ikke det. 2x30 sek Plankeroing med beinløft. Strake armer på vektene. Ro en og en arm opp samtidig som motsatt bein løftes. 2x30 sek Nå har jeg fått rødvin... :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Fredag, endelig!
Jajaja, da var freddan over og i dagens økt fikk jeg kjørt std løpet med 3x60sek sideplanke og deretter 3x60sek vanlig planke. Har kjøpt meg chinsapparat, så nå skal Hypah begynne bli sterk i overkroppen også. Hmmm, bør vi opprette en egen tråd for chins og pullups også Qliqèn min? :) |
Sitat:
Og disse øvelsene du henviser til tror jeg at jeg kun halvveis fikset når jeg var på mitt mest aktive som turner, da veide jeg 44 kg på samme høyde og trente 8-10 timer per uke. :D Jeg bare henger der og ser litt rar ut? Men sideplanke og vanlig planke er gjennomført, samme som i går og det er jeg rasende fornøyd med! |
Er det magen den hjelper på denne plankegreia di Hypah? Såfall må jeg teste.. Vil ha flatere mage .. :D
|
Sitat:
Men slik jeg husker deg kan du fint begynne i slynge og på albuen ;) Tror du vil finne ut at du nok hadde noen muskler der nede som du ikke visste om, hehe. Øvelsen er meget bra. |
Jeg synes i alle fall for eget vedkommende at planken i kombinasjon med yoga er veldig positivt for ryggen! Magemusklene er jo i det hele tatt veldig avgjørende for ryggen, og for lang absens gir vond rygg for min del ... :o
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03. |