![]() |
Går det ann å f.eks lage denne oppskriften i en liten kakeform av aluminium eller?
Orker ikke vente til de har blitt kalde i sånne papir-former, for vi skal spise dem med èn gang :) |
Du kan godt lage de i små alu former eller store alu former eller i hvilke former du vil, men de har litt lett for å falle fra hverandre om du spiser dem for varme ! :o
|
Jeg har fått helt dilla på disse! Veldig gode å skjære i to, og med masssse hvitost oppå! Fint mellommåltid :) Men spiser jeg mere enn en, prøver jeg å være mere sparsom på fett i annet mat resten av dagen, siden de er fryktelig mektige (200 kalorier pr. stk).
Anbefales virkelig! :ja: |
Denne tråden har jammen gått lenge! Nå har jeg kopiert oppskriften over i word og skal skrive den ut. Gleder meg til å prøve den i orginal- og variantversjoner.
Bra forum dette her, altså! Jeg er temmelig ny, og det hjelper på inspirasjonen å være innom her av og til. :) |
Sv: Nutty Cheese Muffins
jeg har bakt disse naa, enig med de andre her at oppskriften er til 6 muffins og ikke 12 ! jeg lagde bade naturell og med store biter av 86 prosent, hadde jeg hatt kamera skulle jeg lagt inn bilder de ser og smaker nyyyyyyyyydelig :sikle::hungry:
|
Dette høres veldig godt ut, men hvor finner jeg oppskriften?
|
Øverst på side 1. :snill:
|
Kan man bytte ut vanlig ost med Snøfrisk eller fetaost??
|
Har ikke prøvd med Feta eller snøfrisk, - smaksmessig tror jeg det går greitt, men vet ikke hvordan konsistensen blir ....:)
|
I kveld lagde jeg disse etter orginalen. Delte de i to som et rundstykke. Gode med Jarlsberg på. Kommer til å lage de igjen, og da prøve de andre variasjonene.
Kan de fryses? Hva med å doble bakepulveret? :D de var iallefall gode, fikk 9 stk,i store muffinsformer, men ble ikke så høye... |
Nå har jeg tatt ut 8 ferske muffins - med snøfrisk ost!! De ble faktisk ikke så verst - sikkert godt med litt pålegg på! Tok halv oppskrift med hasselnøtter isteden for mandler (smakte ganske mye av hasselnøtter, så nestegang skal jeg prøve mandler), og Snøfrisk nat. isteden for ost. Jeg skal i bursdag i ettermiddag og tenkte å ta med meg en eller to muffins!!
Har prøvd å regne på karbo. og kcal. og kom frem til dette:
|
Det var vel litt mange kalorier, var det ikke? :p
|
Du syns det ja - ok, skal trekke fra 10000 siden det er deg!!;)
Er så lett å trykke litt feil!! |
man kan kutte ut bakepulveret hvis man stivpisker eggehviten klem fra krussidulla de hever like bra og kanskje bedre uten
:D |
Disse ble misslykkete gitt! Glemte av osten, og hadde i 1/2t bakepulver i stedet for 1, men alikavell smakte de surt av bakepulver. I tilleg luktet de hasselnøttmakroner, og minnte veeeldig om jul og søte kaker.. Men men, bedre lykke på en annen oppskrift :p
|
Lagde disse etter orginaloppskriften igår, de var jo kjempegode!!
Byttet ut litt av mandlene med paranøtter og hadde i litt JBK. Brukte vanlige muffinsformer og da fikk jeg 14 st, de var store og fine! Kjempegode med smør og ost på. La halvparten i fryseren og har med meg noen som lunsj på jobben. Supert! Tusen takk Nille!!:D |
Jeg har nettopp tatt ut mine av ovnen, gleder meg til lunsj. Jeg elsker disse, og ettåringen min er også glad i dem. Jeg fikk bare 6 store muffins nå da, mulig jeg lager dem i overkant store. Men jeg deler dem alltid i 3, så jeg får tre "spiralloff-skiver" når jeg skal spise.
|
Sitat:
Når du følger oppskriften smaker de like godt som de andre sier at de gjør, om du liker ost og nøtter da ;) |
Uten osten henger de vel ikke særlig sammen engang? Litt kanskje, men osten er såpass viktig her at jeg ikke helt ser dem for meg uten. Hadde nettopp 1/2 muffins til lunsj, nyyydelig!
|
hehe...nutty crackers da..
|
De er deilige med sprøstekt bacon og fetaost blandet i røra også! :nam:
|
kan man bytte ut mandler og valnøtter med pecan nøtter og paranøtter fks ? disse er jo litt mindre krb i :)?
|
Det må jo være mulig... Kan ikke se hvorfor ikke.
Om du tester det ut, kom tilbake hit og "rapporter" :D Vet ikke hvordan paranøtter "oppfører" seg når de blir varmet opp :) |
Jeg brukte paranøtter i brød for en stund siden da jeg glemte å kjøpe valnøtter. Ble veldig mektig! :o Men de funket helt fint.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01. |