Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Atkins-bar eller 70% sjokolade? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50609)

Alynna 01-02-12 00:35

Sv: Atkins-bar eller 70% sjokolade?

Jeg blir ikke dårlig i magen av maltitol. Jeg har lurt på om det kan være fordi jeg faktisk tar det opp i tynntarmen lettere enn andre?:confused: Nå bilr jo dette uansett spekulasjoner.

Tror jeg skal investere i et slikt apparat som måler blodsukker. Jeg vet jeg ikke har gått ned i vekt i perioder der jeg har spist mye atkins-barer, men så er det jo slik at det er så mye annet som har innvirkninger på vekten. Er det en ting jeg har lært, så er det at man kan ikke stole på at inntak av en viss matvare i løpet av en kort periode, trenger å være en "syndebukk" siden jeg går ned litt i rykk og napp uansett, pluss at fiber og væske og mosjon også har mye å si.

Disse blodsukker-apparatene, er de ubehagelige å bruke? Det må jo nødvendigvis være nåler i de... :nedfor:

Yrla 01-02-12 01:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alynna (Innlegg 1293849)
Jeg blir ikke dårlig i magen av maltitol. Jeg har lurt på om det kan være fordi jeg faktisk tar det opp i tynntarmen lettere enn andre?:confused: Nå bilr jo dette uansett spekulasjoner.

Tror jeg skal investere i et slikt apparat som måler blodsukker. Jeg vet jeg ikke har gått ned i vekt i perioder der jeg har spist mye atkins-barer, men så er det jo slik at det er så mye annet som har innvirkninger på vekten. Er det en ting jeg har lært, så er det at man kan ikke stole på at inntak av en viss matvare i løpet av en kort periode, trenger å være en "syndebukk" siden jeg går ned litt i rykk og napp uansett, pluss at fiber og væske og mosjon også har mye å si.

Disse blodsukker-apparatene, er de ubehagelige å bruke? Det må jo nødvendigvis være nåler i de... :nedfor:

Nei, om du får vondt i magen er det fordi du ikke tar det opp i tynntarmen (litt taes opp da) men fordi bakteriene koser seg med sukkeret i tykktarmen som fører til deilige gasser;)

Yrla 01-02-12 01:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av babydoll (Innlegg 1293823)
Blir ikke dårlig i magen i stor grad nei, reagerer ikke like mye på atkinsbar som andre ting som er søtet med maltitol. Sjokolade fra sukkerfritt er ILLE bl.a. Har som sagt kjøpt en og annen her og der til jeg fant ut at de hadde fått de inn igjen på iherb og skulle prøve et par smaker. Gjør ikke det igjen...

Men siden det viser seg at jeg har like dårlig selvkontroll på lavkarbogodis som vanlig godis holder jeg meg like greit unna det og. Kontrollerer det mye bedre om jeg spiser baconsnacks med rømmedip eller no slikt når jeg skal kose meg.

tommelen opp for det.

Hellokitty0210 01-02-12 13:56

jeg sprakk skikkelig i går, og spiste 6 stykker etter hverandre:hylgrine:
Jeg får aldri vondt i magen av kunstig sukker, men av vanlig sukker, *vrir meg av smerte bare av tanken*

Noen som vet hvorfor jeg har det sånn? ! ?:confused:

anefisk 01-02-12 17:30

Så atkinsbarene regnes altså bare som lørdagskos?

Nerthus 01-02-12 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anefisk (Innlegg 1294343)

Det bestemmer du jo selv :) Mens noen kan spise en hver dag, må andre begrense seg. Man KAN avvenne seg på sjokolade/bar om man vil - og føler man at man MÅ ha en hver dag, kan kanskje det være en ide? ;)

Jeg er stor tilhenger av at slike ting må man nesten bare prøve ut selv og se hvordan kroppen reagerer. :)

smgj 01-02-12 19:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anefisk (Innlegg 1294343)

Alt som tar plassen fra ordentlig mat bør egentlig være lørdagskos...

anefisk 01-02-12 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1294370)
Det bestemmer du jo selv :) Mens noen kan spise en hver dag, må andre begrense seg. Man KAN avvenne seg på sjokolade/bar om man vil - og føler man at man MÅ ha en hver dag, kan kanskje det være en ide? ;)

Jeg er stor tilhenger av at slike ting må man nesten bare prøve ut selv og se hvordan kroppen reagerer. :)

Okei, jeg skjønner. Jeg spiser ikke en hver dag altså, jeg har faktisk spist bare en på noen måneder, men det var for å sette det litt på spissen i forhold til om det er like lørdagskos som for eksempel sjokolade og bacongull osv. :)

anefisk 04-02-12 21:26

Så, en stk atkins decadence-bar og en halv plate 86% sjokolade fra freia er ikke verdens undergang som lørdagskos...? Nå skal det sies at jeg ikke rører sjokolade (hverken med eller uten sukker) resten av dagene!

siljesfremgang 11-02-12 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av anefisk (Innlegg 1296434)
Så, en stk atkins decadence-bar og en halv plate 86% sjokolade fra freia er ikke verdens undergang som lørdagskos...? Nå skal det sies at jeg ikke rører sjokolade (hverken med eller uten sukker) resten av dagene!

Jeg synes du skal kunne unne deg det uten noe bekymringer.. Jeg mener jo at lavkarbo er en livsstil, og om man ikke klarer å holde seg unna sjokolade så er vel det ikke en livsstil man kan leve... :D
Så jeg tror det kan være lurt å få spise sjokolade innimellom.. :D
Og det er jo ikke akkurat vanlig melkesjokolade du har valgt, men heller gode valg..:D

Lissi80 13-02-12 08:21

Synes dere er flinke som klarer å holde dere unna sjokolade :) Jeg klarer ikke det! Er nok sjokoholiker og reagerer ikke merkverdig på noe slag egentlig. Kan spise 70 og 86% og atkinsbarer uten å oppleve magetrøbbel. I starten kunne jeg merke litt ubehag ved inntak av for mye sjokolade fra sukkerfritt og cavalier -men det har gitt seg nå, av en eller annen merkelig grunn :confused:

Jeg unner meg nok sjokolade litt for ofte, ikke bare i helgen hos meg -desverre! Men nå er ikke målet mitt å gå ned i vekt så veldig mye mer heller -jeg føler jeg er i mål og trives der jeg er nå i grunn -synes man skal kose seg litt og jeg :) Men når det er sagt så har jeg blitt bedre altså! Før kunne jeg spise 1-2 sjokolader om dagen.. Nå blir det gjerne to (innimellom tre) dager hvor jeg inntar litt mer enn jeg kanskje burde ;) samt en dessert dag hvor det er lapper, vaffler, kake, "dessert" laget på lavkarbovis :)

Yrla 13-02-12 10:49

Jeg har bestilt usøstet sjokolade fra iherb.com nå som jeg skal smelte og søte med sukrinmelis/natreen. Koster lite.http://www.iherb.com/Ghirardelli-Pre...3-g/33026?at=0

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.