Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Januar 2012-start! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50006)

1979 23-01-12 16:08

Sv: Januar 2012-start!

Heia.
Jeg henger med med her jeg også.
Veide meg i dag, 73 kg, skal ned til 58 kg.
Dette skal skje innen 01.06.12, og det skal jeg klare!!!

lura 24-01-12 00:29

Hei alle sammen!Skreiv for en stund siden at jeg ikke skulle veie meg på en stund,men nå har jeg da altså vært på vekta.To uker har gått å vekta viser -4 kg:)Det går hvertfall riktig vei,nedover:)

svingstangdeluxe 24-01-12 10:51

Så flinke me er. Det går rett vei her også. 70.2 no. Har som målå sjå 60-tallet før februar.Det skal jo gå fint. Les bok og et i veg. God og mett og inne i forskningsfase for å greie å lage litt meir variert mat... Blir litt masse broccoli-kjøtt-fløte osv. Takk og lov for oppskriftforum
. Nanna's knekkebrød var en åpenbaring. Merker og at treninga begynner å gi resultat. Kjenner antydning til kondisjon.
Jippi!!!

Nelletine 24-01-12 15:24

Kan jeg og hive meg med her? :o
Startet for fire dager siden, og har allerede gått ned 3 cm rundt midja :D Hurra! Dette funker! Men veie meg, det tør jeg ikke..enda.. hehe!
Må si man kjenner det på energinivået også. Har ikke hatt så stor trang til å vaske og lage orden i "sysakene" på lang lang tid..!:) (Til stor glede for samboer)

Og gratulerer så mye til lura og svingstangdeluxe! Håper jeg kan være like flink!

KetoseBaronen 25-01-12 22:47

Slenger meg på her jeg også. Startet lavkarbo 23.1. Startvekta mi var på mandag 106,5 kg, med en høyde på 188cm, så første målsetning er å komme seg til rundt 95 kg, og nærmere 90 til sommeren.

jlaa 26-01-12 17:50

Hei :)

Jeg lånte min på biblioteket :) Gratis :) Kan være en ide om det tar lang tid før du får den :)

Iseliin90 27-01-12 02:24

Hei, hiver meg på her jeg også :-)
Startet med lavkarbo for bare 3 dager siden og har utrolig nok gått ned 3 kg.. :D
Begynner på ketolyse enten neste uke eller uka etter, må bare lese ferdig boka "slank med ketolysekuren", skaffe alle vitaminer og sikre meg oppskrifte på variert mat :-)) Vanskelig og sette seg inn i alt, men det blir da vell tenker jeg :)

Lurer litt på en ting som jeg ikke helt finner et svar på. Noen som vet hvordan man skal klare og følge når det gjelder veiing av maten som blir spist og hvor mye karb. man får i seg. Står jo som regel at det er så og så mye karb. per 100g, men jeg har ikke en vekt og bruke til dette :-o

LindaM 27-01-12 17:44

Jeg vil gjerne følge tråden. Starter opp etter jeg skaffer meg vekt. Er over 120 kg. 163 cm høy og i midten av 50-årene. Vil ha livet mitt tilbake!! Over 40 kg har sneket seg på under siste 10 år etter jeg fikk ryggproblemer og ble mindre aktiv. Har også problemer med blæra og plages av ødemer, spes føttene. Nå vil jeg gjøre noe for å bedre helse og livskvaliteten min. Dette vil jeg klare, og er sta. Så i morgen må jeg våge meg på vekta Håper noen etter dette kan hjelpe med hvordan jeg kan skaffe ticker factory.

langaard 27-01-12 19:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LindaM (Innlegg 1291245)
Jeg vil gjerne følge tråden. Starter opp etter jeg skaffer meg vekt. Er over 120 kg. 163 cm høy og i midten av 50-årene. Vil ha livet mitt tilbake!! Over 40 kg har sneket seg på under siste 10 år etter jeg fikk ryggproblemer og ble mindre aktiv. Har også problemer med blæra og plages av ødemer, spes føttene. Nå vil jeg gjøre noe for å bedre helse og livskvaliteten min. Dette vil jeg klare, og er sta. Så i morgen må jeg våge meg på vekta Håper noen etter dette kan hjelpe med hvordan jeg kan skaffe ticker factory.

Ønsker deg masse lykke til:heia:

NinaOp 28-01-12 12:12

Da er det klart for en liten oppdatering!
Klarer meg fint, spiser veldig mye god middag, men har hatt veldig lite matlyst en periode nå.. Da går det desverre ut over lunsjen.. Prøver å få i meg noe hver dag, begynner dagen med en liten neve mandler bare for å ha noe i magen, så gjerne litt cottage cheese, en liten kotelett eller noe annet som frister. Denne uken har det desverre gått hardt utover Atkins-bar hyllen i butikken på senteret jeg jobber, men jeg fant ut at det var bedre enn ingenting.
Moralen er bedre rutiner neste uke, så jeg er sikret å få i meg god, sunn mat. Har hatt en vektnedgang på 4,1 kg, noe jeg er kjempefornøyd med. Tidligere har jeg stått litt fast på dette tidspunktet i kuren, men så har det plutselig løsnet igjen.
Merker lite til "plagene" ved ketose, har igrunn følt meg veldig bra, selv med cold turkey sjokkis slutt.
Håper jeg klarer å få trent mer neste uke, har vært slapp uken som har vært nå.
Med det ønsker jeg dere alle en riktig god helg, og velkommen til dere nye:)
Klem fra Nina

svingstangdeluxe 31-01-12 00:32

:D andre gang eg er innom utan å nevne vekt (gruer meg...seinere i veka), men er enormt imponert over alle andre her. Det motiverer.
Er av den gjengen som skal ned ca 10 kg (7-8 er bra også, men ti før juli ein gong). Ser andre har mykje raskare nedgang en meg.
Vedr ticker - det fins ein tråd med utførlig bruksanvisning ein eller anna plass (søk på ticker, kanskje?)

lura 31-01-12 00:53

Hei,hei.Har idag vært på vekta igjen,og alt er bare velstand:)gått ned 1,7 kg siden sist mandag:):)Tilsammen 5,7 kg på 3 uker:)

Røsslyng 01-02-12 13:26

Første uka med ketolyse er over og jeg har gått ned 3,5 kilo, samt gått inn 16 cm totalt!! :)

svingstangdeluxe 02-02-12 18:01

300gr ned.. Akkurat det eg trong for å sjå 69.9 tallet:D
Ikkje akkurat noko voldsom nedgang.. men første delmål er nådd.

NinaOp 02-02-12 20:43

Kjempebra folkens! :heia: Flott å se at alle sammen står på og får resultater.
Selv har jeg også fått gode resultater, men denne uka teller ikke helt pga disse kvinnelige greiene som dukker opp en gang i mnd :p Gidder ikke engang veie meg, er oppblåst og pløsete, det føles iallefall slik! Kanskje jeg får meg en hyggelig overraskelse neste uke;)
Keep up the good work folkens og :heia: oss!!

nisse 03-02-12 15:43

Hei, jeg er fortsatt på lavkalori men skal tilbake på lavkarbo snart. jeg leser det dere skriver og må bare si at dere er flinke :D
Min status er 2,5 kg på 2 uker ;)

lura 08-02-12 00:24

oppdatering..Gikk på en planlagt sprekk i helga,gikk da såklart opp!Regner med at dette stort sett er vann:)hehe:) Hentet meg inn igjen igår mandag,er sulten men gir seg vel imorgen.Derfor kommer det ingen oppdatering da det gjelder vekt nedgang denne uken.Kommer sterkere tilbake neste mandag med forhåpentligvis en god nyhet:)

svingstangdeluxe 12-02-12 17:33

Wohoo. Ned 800g på ei tullete veke m hotell og lite trening. Denne veka blir det andre boller!!

Heidi2012 12-02-12 20:10

Hei:)
Slenger meg på jeg også:)
Startet 1.1.2012. Datoen alle fraråder:) har tre tette gutter som har gitt meg ekstra vekkt. Startet på 73,5 kilo den 1.1, og er nå nede i 55,3 kilo. Så er strålende fornøyd:) de siste ukene har vært vanskelige, og jeg har spist litt karbo mat. Men får så innmari dårlig samvittighet, og blir uvel i kroppen. Så må ta lærdom av det.
Så flinke alle dere andre har vært. Denne kuren funker jo:) første gang jeg er på ketose, har heller aldri prøvd noe lignende.
Må bli flinkere til og trene da. Står kunn med rokkering, og det hjelper lite på kondisen....

plast 12-02-12 20:44

Må si jeg holdt på å gi opp for et par uker siden, gikk jo ikke ned, men nå, plutselig, har det rast ned, nesten fortere enn det som er godt, tror jeg. Men når jeg kjenner etter, jeg er jo ikke sulten utenom måltidene lenger, og da er det jo ingen grunn til å småspise...

Heidi2012 12-02-12 22:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Heidi2012 (Innlegg 1301034)
Hei:)

Startet på 73,5 kilo den 1.1, og er nå nede i 55,3 kilo. Så er strålende fornøyd:)
..

Mente at nåværende vekt er: 65,3 kilo, ikke 55,3 kilo:):)

lura 13-02-12 10:57

Da har jeg vært på vekta igjen siden det er veie dag.Var ikke på vekta forrige mandag siden jeg hadde en sprekk sist helg.Men har nå tilsammen gått ned 7,1 kg!:)

lura 13-02-12 10:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lura (Innlegg 1301221)
Da har jeg vært på vekta igjen siden det er veie dag.Var ikke på vekta forrige mandag siden jeg hadde en sprekk sist helg.Men har nå tilsammen gått ned 7,1 kg!:)

Det vil da si 1,4 på to uker inkl sprekk hvor jeg gikk opp.

lura 20-02-12 15:45

ny veiedag:)1,2 ned siden forrige mandag.sammenlagt vektnedgang 8,3:)

Heidi2012 21-02-12 13:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lura (Innlegg 1304199)
ny veiedag:)1,2 ned siden forrige mandag.sammenlagt vektnedgang 8,3:)

Det er jo kjempe bra:) godt jobba:)
Hvor mange måltider spiser du i løpet av dagen?

Jeg startet på periodisk faste får å få litt fortgang. Men får ikke kommet meg ut av det igjen. Er ikke sulten før ti tiden.Kroppen min trenger ikke mere en to måltider tydeligvis, ig jeg tenker det kanskje er litt lite.....????
Har spist masse "dritt" mat i helgen.... Med tre syke små og godteri og is i hus, vardet vanskelig og holde seg unna. "angre angre angre" så nå er vekta oppi 65,9:( håper det forsvinner fort igjen. Også må jeg holde meg unna allt av søtnings stoffer.... Det stopper tydeligvis vektnedgang hos meg, ig gir meg lyst på mere sukke mat.....

lura 26-02-12 22:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Heidi2012 (Innlegg 1304613)
Det er jo kjempe bra:) godt jobba:)
Hvor mange måltider spiser du i løpet av dagen?

Jeg startet på periodisk faste får å få litt fortgang. Men får ikke kommet meg ut av det igjen. Er ikke sulten før ti tiden.Kroppen min trenger ikke mere en to måltider tydeligvis, ig jeg tenker det kanskje er litt lite.....????
Har spist masse "dritt" mat i helgen.... Med tre syke små og godteri og is i hus, vardet vanskelig og holde seg unna. "angre angre angre" så nå er vekta oppi 65,9:( håper det forsvinner fort igjen. Også må jeg holde meg unna allt av søtnings stoffer.... Det stopper tydeligvis vektnedgang hos meg, ig gir meg lyst på mere sukke mat.....

Hei:)Jeg spiser stort sett 4 måltider om dagen noenganger 5,kommer litt an på hva jeg har gjort på trening den dagen:)

svingstangdeluxe 27-02-12 11:44

I dag viste vekta 68,1 det er jo herlig!!!
Har vore nøye på sukkeret i form av godteri, men har nok kanskje auka karbohydratane nokon dager. Har og vore nokså nazi på brød, pasta og den andre styggedommen :D
Er ikkje like nøye på å vege og bruke diett.no lenger, men les inholdsdeklerasjoner med lupe.
Er så glaaaad!

nisse 27-02-12 15:59

hei, da er jeg tilbake på lavkarbo. begynte i går. lavkalori funker bra -4kg på 4 uker :). men har lite ork og energi i hverdagen. derfor er jeg tilbake til gode gamle lavkarbo :D. skal på tur snart. 4 uker til. da blir jeg glad for hver kg. men målet er 4-5. det burde gå. ønsker dere fin mandag

plast 27-02-12 21:48

Da var de første ti kiloene borte, nå gjenstår bare 20!

svingstangdeluxe 28-02-12 00:50

Supert alle samen. Ser mange har kjemperesultat på kort tid!!! Sjølv må eg vere litt meir tålmodig, men så lenge det er nedgang er eg storfornøyd.

lura 28-02-12 01:06

veiedag.. 1 kg ned,har da passert 9 kg!:)første delmål snart nådd,som da er 10 kg.

nisse 28-02-12 10:32

:D Så flinke dere er!

lura 05-03-12 21:29

Veiedag og vekta viser 200 gram ned..hmm:oMen,men må vel stå litt stille iblant:p

NinaOp 06-03-12 11:49

Jaja, etter en uke i Vegas, har det gått smått med vektnedgangen min.. Ikke kjempelett å leve lowcarb i ett land som serverer bare møl til enhver rett. Ga litt blaffen mens jeg var der borte i grunn og spiste det som passet der og da. Jeg drakk til og med øl!! Heldigvis fikk jeg ikke særlig oppgang, heller en stagnasjon. Har slitt litt med formen de siste dagene, uggen og fæl, og jeg har en følelse at jeg spiser for lite. Skal skjerpe meg på det. Ellers går det da sakte men sikkert nedover, -5,4 siden 9.januar. Og det med en uke i USA pluss ett bryllup hvor jeg gikk amok i kakefatet..

lura 11-03-12 23:57

Har nå bestemt meg for at jeg skal heller skal skrive hvor mye jeg veier,da dette har gått litt i surr for meg ved å skrive hvor mye jeg har gått ned hver mandag:)Har tidligere ikke ville skrive vekta mi,pga at jeg ikke har hatt noe ålreit følelse rundt det!Men nå har jeg kommer til ett punkt hvor jeg syns det er greit å faktisk si hvor mye jeg har veid å hva jeg veier nå:)Jeg har en kjempe god følelse for morgendagen,tror det har vært en kjempebra uke:)

lura 12-03-12 09:02

Veiedag..vekt da jeg startet opp var 101,3 vekt idag er 90,2:):)det er nedgang på 11,1 kg!

lura 12-03-12 09:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lura (Innlegg 1314205)
Veiedag..vekt da jeg startet opp var 101,3 vekt idag er 90,2:):)det er nedgang på 11,1 kg!

1,6 kg ned siden sist mandag:)

lura 21-03-12 19:19

glemte skrive på veiedagen som da var mandag!90,1.. står litt stille nå virker det som..

MoaMoa 27-03-12 19:58

Her går det treigt for tiden, 2 kg/mnd er ikke noe jeg hopper i taket for, men det går da nedover. Litt skummelt dette når du er vant til et større vekttap, så mister du fort motivasjon når det stagnerer. MEN har gått ned fra 96 kg til 83,0 kg i dag så må vel si meg fornøyd med det. SKAL se 82 tallet i morgen, har ventet lenge på det!! :p

lura 27-03-12 22:52

En dag for sen med oppdatering,vekta har nå stoppet på 88,6.. totalt 12,7:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.