![]() |
Sv: Kan ting bli veldig feil?
Sitat:
|
Det finnes en haug med menytråder, men når man ikke gidder lese de engang, nei da får man sulte ihjel for min del.
|
Dersom du ønsker lettvinte menyforslag, kan jeg anbefale å kjøpe kokeboken til Sofie Hexeberg (er på tilbud i flere bokhandlere nå har jeg sett). Hun har satt opp ukesmenyer på frokost, lunsj, middag og mellommåltider for fire uker, og alle oppskriftene står i boken og er ganske enkle. Det går jo an å bytte litt fra dag til dag om noe skulle passe bedre enn det andre. Lavkarbo trenger ikke være spesielt vanskelig, men man må jo prøve seg litt fram slik at man finner mengden mat av gangen og antall måltider per dag som passer deg. Håper du finner ut av det, Nakkekotelett!
|
Bestill her hvis det ikke blir for mye å lese for å finne ut hvilken av de ferdige menyene du vil velge.
|
Sitat:
For en dårlig holdning du har når du skriver, la oss håpe den holdningen der ikke blir brukt i andre deler av livet ditt, enn her inne.:o Ta imot noen av rådene du har fått, eller la det være. Håper du finner en kostholdsendring du vil trives med, men så lettvindt som det virker til at du vil ha det, finnes neppe.:o |
Jeg undres, er dette en provokatør?
"H*n gidder ikke." Det holder for meg. |
Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å skrive i denne tråden, men gjør et forsøk likevel.
Hele poenget med å spise lavkarbo, er å spille på lag med kroppen, både hormonelt og energimessig. Hva spiser du ikke/lite: halvfabrikata, sukker, brødmat, pasta, ris, potet, dårlige oljer (mais, solsikke, soya), margarin Hva spiser du: kjøtt, fisk, egg, nøtter, gode oljer (oliven, raps, kokos), grønnsaker (alle), frukt, meieriprodukter (fullfete), meierismør Utifra dette kan du mikse og matche akkurat som du ønsker, utifra hvilken mat du liker og hva som passer for deg. Ingen her kan fortelle deg at du skal spise sånn og sånn til frokost, sånn og sånn til lunsj og sånn og sånn til middag. Ønsker du at noen skal sette opp et eget opplegg for deg fra bunnen av, så er du på feil sted, da dette er noe man betaler for... LCHF på 3 min er rett og slett en kort innføring, der det står hva du skal spise hele tiden, av og til og aldri. Enklere får du det ikke. Du kan også lese artikkelen min her: http://fitnessbloggen.no/lavkarbo-prinsipper/ Hvis du setter av 10 minutter på å lese den, så burde du vite sånn noenlunde hva lavkarbo handler om, og i større grad være skikket til å følge disse prinsippene selv. Til slutt må jeg bare si at dette er et forum, ikke en personlig helsetjeneste. Ingen her inne får individuelt tilpassede kosthold lagt i fanget, men det ligger massevis av menyforslag og oppskrifter her. Om du ønsker personlige råd tilpasset deg, så må du finne deg i å betale for det. Da oppsøker du en ernæringsfysiolog eller kostveileder som har dette som jobb. Eksempelet ditt med advokater og norges lover er jo helt latterlig. Alle står fritt til å lese i norges lover om de vil, akkurat som dette forumet. Du finner den informasjonen du vil, men du må lese det selv. Om du ønsker personlig veiledning og individuelt tilpasset opplæring, så må du oppsøke profesjonell hjelp. Gjelder det norges lover så oppsøker du en advokat, og gjelder det kosthold så oppsøker du en ernæringsfysiolog. I begge tilfeller vil det koste penger, men kreve mindre egeninnsats. Sånn, da har du alt det du trenger for å sette i gang. Om du har spørsmål utifra dette så er det bare å spørre på forumet, så får du hjelp. Om du ønsker menyforslag, så finner du det her på forumet. Om du ønsker justeringer på ditt eget kosthold, så skriv opp en typisk dagsmeny for deg, så kommer folk med innspill til hva som kan endres. |
Støtter Heipådu her. Samtidig kom jeg på at du kan gå inn på diett.no og betale de for å sette opp et lavkarbokosthold til deg. Du må da også lese de instruksene du får der. Da er det kanskje rimeligere og kjøpe seg en lavkarbobok og følge de instruksene du finner der?
|
Sitat:
Sitat:
Sånn utover det - det finnes både frokost-, lunsj- og middagstråder her inne. Om du spiser det samme som jeg gjorde da jeg gikk ned mye, betyr ikke at du automatisk går ned like mye, like fort eller i det hele tatt. Det eneste det betyr er at det funket for meg. Om du får noen her inne til å gi deg en dags- eller ukemeny, hva gjør du den dagen forumet er nede, eller du ikke har tilgang til nettet? Ved bare å lese menyene lærer du ingenting, og blir ikke i stand til å ta egne, begrunnede beslutninger. Altså, ikke noe å trakte etter. Lykke til - det er enorme mengder med kunnskap på disse sidene, det er faktisk bare opp til DEG |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Kjøp boka til Hexeberg (eller Lindberg), i begge disse er det fiks ferdig menyopplegg for 4 uker. Så kan du følge dette slavisk uten å tenke, du får detaljert oversikt over hva du skal spise hver dag.
Og så lenge du ikke gidder å lese noe selv så gidder jeg heller ikke å ta meg bryet med å skrive ned denne 4-ukers menyen her i tråden... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49. |