![]() |
Sv: Hva har du spist i dag?
Sitat:
|
Frokost: 2 speilegg, en halv pakke bacon, 15g baconost, litt valnøtter.
Lunsj: Salat med skampi, selvlaget dressing som var dritgod av majones, pepper og tigersaus. Middag: Salat med kylling og den samme dressingen. Kvelds: 1 liten medisterkake. Har spist masse valnøtter i dag, ca 170g. Ps. Dagen i dag har vært tøff i forhold til fristelser... Har såååå lyst på en stor pose smågodt!!!! Men klarte meg uten :) MEN... jeg har spist alt for mye valnøtter! |
Frokost: 2 Fiberrik med ost
Lunsj: Omelett med 3 skiver bacon Middag: Salat med kylling og fetaost, rømmedressing hjemmelaget med masse hvitløk :) Kvelds: Piska krem med litt bær :) |
Vært dårlig i dag så spiste ikke før i ettermiddag
Middag: Kyllingfilet, grønnsaker og rømme Kveldsmat: Agurkstrimler og dipp laget av rømme og tandoorikrydder |
Sitat:
|
Sitat:
Synes rømme alene kan bli utrolig kjedelig, og med den indiske smaken er vel rømmen reddet for meg en stund. Jeg elsker også indisk mat, men har ikke sjekket ut andre ting enda etter at jeg begynte med lavkarbo. Hadde vært kjempedigg med en indisk saus til kylling merker jeg. |
Sitat:
|
Frokost: 2 speilegg, 2 skiver bacon, litt tomat, agurk, paprika, 1ts mozzarella ost, en skive choriso.
Lunsj: Blomkålsuppe, 1 tallereken. (Suppa er laget av blomkål, kyllingkraft, hvit pepper, fløte, smør og gressløk). Toppet med 10 stk reker stekt i smør med karri-krydder. Middag: Skivet svinekjøtt i barnaise, med sopp og paprika. Kvelds: Noen bringebær og litt valnøtter. Fornøyd med dagens meny, ikke spist så mye karbo, og fått i meg litt variert med grønnsaker. |
Salat og karbonade med ghee og dijon-sennep + juleosten greddost:).
Salat med 10g ghee som dressing + 100g kylling med tahinisaus på + 50g "så lett" ost. Greddost, tahini og litt kakaonibs. |
Lunsj: Rå Broccoli og blomkål med rømme og krydder
Middag: Laks med smør, grønnsaker og rømme Kvelds: Atkins-bar.....jaja er lørdagskveld og skal vi danse-finale :o |
Frokost: 2 kokte egg i biter i majones, med salt og pepper. Smørte dette over hjemmelaget knekkebrød (av sesamfrø, linfrø, solsikkekjerner og eggehvite) med 2 skiver kalkunpålegg. Agurk.
Lunsj: Salat med skinke, tomat, agurk og Caesardressing. Middag: 1 tallerken blomkålsuppe med 10 hvitløksmarinerte Scampi. (Suppa: Blomkål, kyllingkraft, cf, salt og pepper. Kvelds: Valnøtter og bringebær. 1 tallerken til med blomkålsuppe. |
Sitat:
|
Frokost: 2 fiberrik med dansk graddost og paprika :nam:
Lunsj:1 medisterkake Middag:Hjortefile med viltsaus og masse grønnsaker (anbefales virkelig!) Kveldskos: Frosne jordbær most med fløte = IS! Litt sukkerfri sjokkis og ett glass vin. Har bursdag i morgen, har feiret den i dag som dere kanskje ser av menyen :kremt: |
Frokost: 2 kokte egg, et nannahs supergode knekkebrød, rekesalat og kokt skinke. To cherrytomater og litt agurk. Udo`s og cocosa. Vann.
Lunsj: omelett med baconterninger og ost. Salatblanding. Middag: Biff, bernaise og grønnsaksmos. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Frokost: Blomkålsuppe, en liten tallerken. 44Gram lavkarbobrød med kalkunskinke og pesto.
Lunsj: Halv grillet kylling med litt pesto. Litt valnøtter. Middag: Litt valnøtter. Kvelds: Brokkoligrateng med cheddarost i fløtesaus. Noen chorisoskiver fra Grillstad. Ps, har spist for mye kcal og kh i dag! Må skjerpings til i morra! :) |
Frokost: Hjemmelaget kjøttkake med 25 g egg pr 100 g karbonadedeig. Oppi en salat med rå salatgrønnsaker og gulrot.
Lunsj: Kyllingfilet med ghee og tahini over og greddost. Åh, yum. Kvelds: skavet reinsdyr med hvetekimolje og krydret med paprika, pepper, salt og timian, dijon-sennep med gul ost ved siden av. |
Sitat:
|
Frokost: 2 speilegg med cheddarost, 3 skiver bacon.
Lunsj: Kyllingsalat av isbergsalat, agurk og tomat. Dressing: 15g majones med litt tigersaus og pepper i. Veldig god! Middag: 1 laksefilet med hjemmelaget pesto og tzatziki. Litt valnøtter. Kvelds: En osteknekk av 3 skiver Gräddost med majones og kalkunpålegg. mmmm ;) |
Sitat:
Om du lager 100 grams str på kakene med bare litt smør i panna blir næringsinnholdet: Porsjon:100g Energi:130 kcal Fett:6 g Protein:19 g Karbohydrat:0 g |
Sitat:
Supert med tilbakemeldingen her, dette skal jeg prøve. Kan jeg spørre om hvilket krydder du anbefaler? Må du mikse de lenge eller kan du røre med en sleiv? Må de hvile før du steker? |
Hadde glemt å ta opp noe kjøtt til opptining, så det ble det jeg fant i kjøleskapet i går :p
Lunsj: Kyllingsalat med rømmedressing Middag: Diverse grønnsaker med dipp (jada har tint opp kjøtt i dag hehe) Med litt fløte og sukrin som dessert Kvelds: To egg og bacon |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
De var gode på smak ;) Tusen takk for tips igjen ;) |
Sitat:
|
Frokost: 1 ½ osteknekk med kalkunpålegg og bremykt, 2 osteknekk med salami og majones, like a toast.
Lunsj: 1 1/2 stykke Ribbe fra Spar med 50g rødvinsaus (2kh). Middag: Yrla´s kjøttkaker. 1 ½ stk. (Ca 170g). 250g kokt blomkål med smør. Litt pesto. Litt cheddarost på toppen av kjøttkaken. Kvelds: 100g krem/av fløte, 50g bringebær. (4,5kh). 1 ts sukrinmelis. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Frokost: 2 speilegg og 2 skiver bacon.
Lunsj: Skinkesalat med guacomole, tomat og agurk. 1 skive Nannas smørbrød (2,16 kh) med smør og salami. Middag: 2 skiver Nannas smørbrød (4,2 kh) med guacomole og kalkunpålegg Kvelds: Julepølse, 150 g = 3 kh. |
Frokost: 2 stk Nannas smørbrød-briks, 2 kokte egg, litt baconost.
Lunsj: Salma laks i cf. med salat. Middag: Salat med Salma laks i cf. Kvelds: Osteknekk med guacomole og salami og et knekkebrød med det samme. |
Sitat:
Squash-tagliatelle hørtes spennende ut! :) Kan du være så snill å fortelle meg hva det er? :uskyldig: |
Sitat:
Squash-tagliatelle: 1 squash litt (!) salt Skjær squashen i to på langs bruk ostehøvel eller potetskreller for å få lange remser legg de over i et dørslag med litt salt, og la fuktigheten trekke ut kok squashen ca 1 min i fosskokende vann Carbonara saus: 1/2 finhakket løk 1 fedd finhakket hvitløk 1 pakke bacon 1/2 kyllingfilet 1 1/2 dl kremfløte 2 eggeplommer 1 ss Norvegia ca 50 g parmesan litt salt litt nykvernet pepper fersk basilikum Skjær baconet i små biter, stek det og legg det så på tørkepapir for å fjerne litt fett Skjær kyllingfileten i små biter og brun den i stekepanna Brun løk og hvitløk på svak varme Bland kremfløte, eggeplommer, hvitost, parmesan og basilikum i en bolle, og krydre lett med salt og pepper Hell fløteblandingen i en kjele sammen med løk, bacon og kylling la koke på svak varme ett par minutter. Putt squash-tagliatellen i kjelen Kok ett par minutter. Serveres med det samme, pyntet med revet parmesan, nykvernet pepper og litt fersk basilikum. BON APETIT!!! Ps, jeg fulgte den ikke helt, men ble god likevel... :) |
Kjøttkaker bør røres for hånd, da blir de mindre kompakte.
|
Sitat:
TAKK!! Denne må jeg prøve! :) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03. |