![]() |
Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke er så sneversynt at jeg bryr meg om andres handlekorg, det være seg lettprodukter, potetgull eller halvfabrikata. Jeg tror det finnes mange måter å spise på, og den ene er ikke nødvendigvis mer rett for alle. Dersom naboen fungerer fint på lettrømme og toroposer er det supert for han.
|
Sitat:
Ellers må jeg si at jeg har et veeeldig anstrengt forhold til skummamelk, eller oppvaskvann, som jeg kalte det, da legen skulle forsøke å slanke meg som tolvåring, og jeg måtte drikke dette skvipet, og ikke fikk lov til å drikke helmelk lenger. :rolleyes: |
Sitat:
Vel - jeg er atypisk. Liker bare upasturisert, ikke-homogenisert melk fra tank (skal være KALD, eller kakao) eller skumma... Mishandlet melkefett (homogenisert & pasturisert) smaker ikke godt i glasset. :( |
Sitat:
Nå tåler jeg jo knapt melkeprodukter annet enn smør, så det har ikke så mye relevans for meg, men jeg er så raus at jeg virkelig ønsker dette for alle dere andre! :D |
Woohoo, godt å høre at salget går opp!
Smørsalget er ca omvendt proporsjonalt med fedmeepidemien i Sverige. Hm... Hvor var det jeg så den grafen? *lete* Fant! http://s2.kostdoktorn.se/wp-content/...-overvikt2.jpg Tilfeldighet? Jeg tror ikke det er det. :snill: |
Har nettopp sett Nytt på Nytt fra i går. Håper de tøyser, for de sitter vitterlig og framfører alt det folk tror om lavkarbo, som er en sannhet med så store modifikasjoner at den knapt er målbar. :cool:
Mener forresten at Linn Skåber har uttalt at hun har gått ned i vekt med lavkarbo?! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Det var tomt for smør på Kiwi i dag!
|
Før i uka, var jeg på min Kiwi, og skulle ha ,majones til sånn kylling rulla i mayo og baconcrisp, og skulle ha den billige majonesen.....tomt for den vanlige, men hylla FULL av lettmayo......grrrrrrrrr.......
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Når råmelken kommer til meieriet, skilles fettet fra resten (skummet fase), og føres tilbake alt etter hva man skal lage. For å lage 1L fløte trenger man altså fettet fra 9,5L råmelk. Da blir det mye skummet fase igjen, som går med til å produsere lavfettprodukter som skummet melk. |
Sitat:
Dette er akkurat samme type argumentasjon som ble brukt for å vise at fett var farlig. Slike observasjoner sier ingenting om årsakssammenheng, og når Eenfeldt tidligere i foredraget nærmest latterliggjør denne typen argumentasjon, syns jeg det blir dårlig at han selv benytter seg av den etterpå! Personlig tror jeg denne sammenhengen kan ha mye med saken å gjøre, men det blir for dumt å bruke denne figuren som argument likevel! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49. |