Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Nyheter / media (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=72)
-   -   Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48176)

Nerthus 28-09-11 18:10

Sv: Se hvordan foreldrenes lavkarbodiett kan påvirke barna negativt

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nightly (Innlegg 1218089)
Nei her tror jeg det ble noe tull.. Det var ikke helt sånn jeg mente det, jeg er bare elendig i å ordlegge meg:o
Det er ikke sånn at jeg ikke tror at den informasjonen er god nok altså! Jeg prøvde bare å speile det litt den andre veien.. Om du skjønner? Her inne har det jo blitt sagt litt av hvert om alle som har vært i media siste ukene, om deres intensjoner, setter tvil om metodene og ekspertene..Jeg prøvde bare å få de til å se det fra andre siden :)

Tja, jeg opplever at det ikke er noe problem og få informasjon om hva den andre siden mener eller tror - stort sett her inne ser jeg at vi argumenterer imot de påstandene som foreligger i media - som oftest er de også uten kildehenvisninger.

Det er ikke rart at man stiller spørsmålstegn ved intensjonene til en del av de bastante lavkarbomotstanderene når de 1) ikke har kildehenvisninger, 2) ikke er oppdatert på nyere forskning eller 3) føler noe som helst behov for å nærme seg lavkarbotilhengerene på en saklig måte:)

Jeg føler at lavkarbotilhengerene (om man kan bruke det ordet) i bunn og grunn er flinkere til å begrunne og kildehenvise sine påstander enn den andre siden er :) De fleste av oss har "vært" på den andre siden også.... og når det ikke har funket særlig godt... og de ikke har god forskning bak seg som backer opp det de sier - så kan man jo fint lure på hvorfor de er så aggressive imot lavkarbokosthold :)

nightly 28-09-11 18:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1218095)
Tja, jeg opplever at det ikke er noe problem og få informasjon om hva den andre siden mener eller tror - stort sett her inne ser jeg at vi argumenterer imot de påstandene som foreligger i media - som oftest er de også uten kildehenvisninger.

Det er ikke rart at man stiller spørsmålstegn ved intensjonene til en del av de bastante lavkarbomotstanderene når de 1) ikke har kildehenvisninger, 2) ikke er oppdatert på nyere forskning eller 3) føler noe som helst behov for å nærme seg lavkarbotilhengerene på en saklig måte:)

Jeg føler at lavkarbotilhengerene (om man kan bruke det ordet) i bunn og grunn er flinkere til å begrunne og kildehenvise sine påstander enn den andre siden er :) De fleste av oss har "vært" på den andre siden også.... og når det ikke har funket særlig godt... og de ikke har god forskning bak seg som backer opp det de sier - så kan man jo fint lure på hvorfor de er så aggressive imot lavkarbokosthold :)

Jeg sikter til en del innlegg som har vært her i de siste ukene.. Har vært noen veldig bastante holdninger her omkring bare.. :)
Men det kan godt være at jeg har misforstått også:)

Nerthus 28-09-11 19:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nightly (Innlegg 1218142)
Jeg sikter til en del innlegg som har vært her i de siste ukene.. Har vært noen veldig bastante holdninger her omkring bare.. :)
Men det kan godt være at jeg har misforstått også:)

Ok :) Jeg kan bare ikke helt se at de "bastante" holdningene her inne ikke har vært velfunderte og godt begrunnet ;) Du må gjerne komme med eksempler så er det lettere og kommentere :)

Kanutten 28-09-11 19:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1218166)
Ok :) Jeg kan bare ikke helt se at de "bastante" holdningene her inne ikke har vært velfunderte og godt begrunnet ;) Du må gjerne komme med eksempler så er det lettere og kommentere :)

Jeg må si meg enig med deg... Jeg klarer ikke se dette bastante jeg heller..... :o

nightly 28-09-11 22:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1218166)

Ah, men kommer jeg med eksempler blir det jo baluba aldeles her:) Jeg vil jo ikke henge ut noen heller.. Det er snakk om noen enkeltpersoner, og ikke en stor gruppe av forumet så da syns jeg det blir litt feil:) Ikke vet jeg noe om disse personene heller.. For alt jeg vet kan det være noen kranglefanter, eller bare noen som er generelt sur på verden:)

Tror vi bare legger det dødt jeg:)

nellie 29-09-11 06:25

Såklart det er noen illeeee bestante lavkarbister her inne. Kan alt, vet alt og "alle som sier imot er en idiot". Skjønner ikke helt hvordan det er vanskelig å se.. Men det er ingenting imot hva det har vært og takke faen for det. Var helt uutholdelig å være her den tiden hvor "alle" trodde ketose var den eneste måten å få verden til å gå rundt på.

Veggpryd 29-09-11 06:44

Hvem er det som kommer med disse EKSTREME meningene eller har disse BASTANTE holdningene her inne? Synes det har blitt skrevet mye om "dem" den siste tiden (ikke bare i denne tråden), og jeg har fremdeles ikke fått det med meg hvem dette er. Synes dere heller skal komme med konkrete tilfeller, istedet for å drive med ryktespredning og svartmaling av brukerne her inne.

nellie 29-09-11 08:13

I jøssenavn, det var da fælt til overreagering og SVARTMALING over en bitteliten påstand, Veggpryd? Folk liker å fremstå som at de tror de kan og vet alt er neppe veldig såre over at folk oppfatter dem på den måten, så tror du kan ta det heeeelt med ro på deres vegne. Å dra frem eksempler for deg her, fra folk som ikke har mulighet til å se det og forsvare det, DET ville vært ryktespredende, baksnakkende og urettferdig. Men kan godt si til deg når det skjer?

Nerthus 29-09-11 10:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nightly (Innlegg 1218355)
Ah, men kommer jeg med eksempler blir det jo baluba aldeles her:) Jeg vil jo ikke henge ut noen heller.. Det er snakk om noen enkeltpersoner, og ikke en stor gruppe av forumet så da syns jeg det blir litt feil:) Ikke vet jeg noe om disse personene heller.. For alt jeg vet kan det være noen kranglefanter, eller bare noen som er generelt sur på verden:)

Tror vi bare legger det dødt jeg:)

Legg det gjene dødt du ;) Jeg tenkte mer på påstander som oppfattes som bastante jeg da, ikke HVEM som hadde kommet med de ;)

Siden du mener det finnes bastante påstander fra lavkarbosiden, kunne vi jo sett på de om de virkelig ER så bastante eller om de er backet opp med gode argumenter og gode kilder :)

TrillTrall 29-09-11 10:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1217164)
Ett av barna hennes spiste en gang på en vanlig brødskive i barnehagen (hun jobber der, men i en annen avdeling). Da hun så det slo hun brødskiva ut av hendene hans! :eek: Da snakker vi fanatisk... Som om en brødskive skulle skade...

Minner meg litt om ei jeg traff på et nettsted for mange år siden. Der i gården levde de kun på økologiske matvarer og hun lagde is til ungen ved å fryse vannet fra gulrotkoking og sånt. :rolleyes: Og et par ganger hadde ungen fått en banan som ikke var økologisk og det hadde hun såååå dårlig samvittighet for!

Noe trekker det så langt at det går over til fanatisme, spør du meg...

macadamia79 29-09-11 11:41

Min oppfattning av de gamle trådene om barn er at det er krangling mellom de som mener at litt av alt er best (sosialt engasjerte) og de som er opptatt av det biologiske/kjemiske (teknisk engasjerte)

JEG er enig med de som sier at unger (eller voksne) ikke TRENGER f.eks. korn eller sukker. Det betyr ikke at jeg mener ingen skal ha det, men at man bør finne ut hva som er optimalt - og deretter bestemme seg for hvilke kompromiss som passer.

Skjønner ikke at det er noe å bli så provosert av, men men.

Åpent for passiv-aggresive innslag under :) (Nellie?)

nellie 29-09-11 11:49

Skjønner ikke hvorfor jeg skal komme med et passivt-aggressivt innslag når jeg er enig med deg:) Gidder ikke diskutere bare for å ha noe å si vettu.

nightly 29-09-11 12:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 1218393)
Hvem er det som kommer med disse EKSTREME meningene eller har disse BASTANTE holdningene her inne? Synes det har blitt skrevet mye om "dem" den siste tiden (ikke bare i denne tråden), og jeg har fremdeles ikke fått det med meg hvem dette er. Synes dere heller skal komme med konkrete tilfeller, istedet for å drive med ryktespredning og svartmaling av brukerne her inne.

Mener du at vi skal dra frem innlegg som noen brukere har skrevet og poste de her inne..? Og det er helt greit liksom? Men å diskutere det anonymt, det er IKKE greit...?
Tror du snubla over noen trinn her jeg...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1218534)
Legg det gjene dødt du ;) Jeg tenkte mer på påstander som oppfattes som bastante jeg da, ikke HVEM som hadde kommet med de ;)

Siden du mener det finnes bastante påstander fra lavkarbosiden, kunne vi jo sett på de om de virkelig ER så bastante eller om de er backet opp med gode argumenter og gode kilder :)

aah, det blir noe annet:) Men jeg aner jo ikke å finne de innleggene nå, det er jo flere tråder jeg ikke abonnerer på.. Men når du skriver om de er backet opp av gode argumenter og kilder, mener du da I innlegget? For det har det ikke vært.. ikke de jeg har reagert på.. Om folk henviser til forskning osv, så blir jo det noe annet:)

Veggpryd 29-09-11 16:52

Herregud så sinna dere er... :lol:

Nerthus 30-09-11 14:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 1218791)

Neeeeida, ingen som er sinte - bare engasjerte ;) Vi er heldige som har et sånt forum hvor vi kan være litt uenige av og til!

nightly 30-09-11 18:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 1218791)

Hvem er det som er sinna her da..? Har ikke oppfattet noen som sinna i denne tråden jeg:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.