Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Fysisk og mental helse (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=99)
-   -   Påstand (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4763)

Skorpia 29-04-05 14:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

En annen ting med dette med å puste med magen - og hvorfor så mange ikke gjør det; det er jo forferdelig vanskelig å opprettholde en flat og ubevegelig mage samtidig som man skal puste riktig - og så lenge kroppsidealet er flat mage/innovermage tripper det nok mange kvinner rundt i verden og holder inn magen..... (og ut med puppa og ut med rompa :geip: )

Jaja.

Kanskje det hadde vært lettere om moten hadde vært med litt ledigere klær,og ikke disse stramme toppene folk bruker nå:)

Aline 29-04-05 15:17

jeg lærte tidlig dette med å puste med magen. sannsynligvis fordi det er lettere å forklare for små trompetister det å puste med magen fremfor ryggen ;) selvom jeg personlig syntes hele dette puste med magen greiene ble litt ekkelt... mye raping og sånt :p ;)

men iallefall. når jeg puster med magen, så er det egentlig like mye brystkassen som beveger seg utover, som magen, og når jeg "setter til støtten" så går det inn igjen... og jeg komprimerer luften på en måte??? det føles iallefall sånn...

etterhvert lærte jeg også å puste med skuldre og rygg og alt som er.. særlig som ikke så veldig høy jente... :rolleyes: tross alt litt begrenset hvor mye luft jeg kan få inn iforhold til en kar på 2 meter, hvis jeg bare skulle utvidet forover...!

hm.. tror kanskje jeg plutselig beveget meg litt utenfor tema... husker ikke engang hva poenget mitt var :p
ble litt revet med av all pustepratingen...

jaja...

Skorpia 29-04-05 20:42

Det har vært veldig mye snakk om å puste riktig her,og her finnes fagfolk og så vidt meg bekjent.
Da er det store spørsmålet?
Kan jeg gi noen gode råd til ei som hyperventilerer,og har gjort det i 14 dager nå. Utenom å puste i pose da.
Lurer på om yoga kan være en ide? Mye pusteteknikk der?

Aline 29-04-05 20:47

er det hyperventilering pga angst...?
jeg tenker at det kanskje kan være en ide og gå en rask tur. eller gå i oppoverbakke i såpass tempo at man blir anpusten?

jeg er ikke ekspert, men jeg jeg tenker som så at om vedkommende påfører seg noe som minner om hyperventilering...? i trygge omgivelser. og merker at hun kan kontrollere det, så kanskje det hjelper?

eh, noen som skjønte den?

altså man kan få positive opplevelser med det å bli anpusten, og dermed kanskje det fjerner hyperventileringen...???

noen som har noen kommentarer på det?

HP 29-04-05 20:53

Jeg skjønnte den Aline :snill:

Det som virker når anfallet er der er å slappe av og konsentrere om å puste med mellomgulvsmuskelen. Ikke alltid like lett, men da går det over. ;)

Aline 29-04-05 20:54

ja, burde kanskje legge til at jeg ikke mente at man skulle ut å løpe mens man hyperventilerte... ;) :)

Skorpia 29-04-05 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
ja, burde kanskje legge til at jeg ikke mente at man skulle ut å løpe mens man hyperventilerte... ;) :)

Vet ikke helt om dere forstår??? Men mulig hjelpen er bra nok.
Men denne hyperventileringen er ikke noe hun merker selv,hun puster noemalt og er rolig til sinns.
Kanskje det hadde hjulpet å gå ut å løpe som du sier.

Stussa veldig da de etter ørten undersøkelser kom til den konklusjonen,men vi var veldig letta da,fordi vi visste at hun hadde høyt kolestrol(veldig høyt) men såpass ung at hun ikke har fått medisin. Så vi var jo redd for noe hjertegreier. Får håpe gubben kommer hjem snart og blir hjemme en stund så får det nok roa seg.
Hmm disse to har vel vært sammen siden 14-15 års alder og nå er de 35-36 klapp klapp:_plystre:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.