![]() |
Sv: Fantastisk god LCHF sjokoladefondant og brownies
Smakte denne varm med krem i kveld. Yummi! :sikle: Skal serveres kald i helga, håper det blir bra også. Hadde i litt ekstra søtt(0,5ss natreen, og kanskje en ts sukrinmelis, da syntes smaken på røra var litt for lite søt.) Brukte en kombinasjon av 86%, 70% og sukkerfri mørk sjokolade. Uansett: Takk for bra oppskrift!:blomster:
|
Denne har jeg i ovnen nå, gleeeeder meg til å smake noe med sjokoladesmak igjen! :D
|
Vaniljesaus må dere lage selv mine damer og herrer. Dere kommer aldri til å kjøpe igjen!!!!
2 eggeplommer (3 om eggene er små) 1 boks fløte 1 dl helmelk 1 vaniljestang Ca 15 dråper vaniljestevia Bland alt sammen og varm opp under stadig omrøring. Skal tykne men ikke koke (blir eggesmak om den koker) |
Kan man bruke vanlig muffinsformer til disse, om man tar fks 3 former per? Jeg får ikke tak i ett slikt brett!
|
Sitat:
|
Lagde disse i dag, servert kalde med krem, snadder! Kona ble meget fornøyd også.
Et generelt tips til smelting av sjokolade, dersom du bruker usaltet smør, ha i et knivsodd salt. Dette får frem sjokoladesmaken. Og selvsagt alltid i vannbad. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07. |