Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Mer enn 50+ kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47354)

Succeed2011 14-09-11 00:06

Sv: Mer enn 50+ kg overvekt

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Janeymaleney (Innlegg 1206687)
Klarte og klarte fru Blomm ;) det var ikke akkurat som om jeg bare drakk de heller. Det ble rett og slett for strengt. Ingen te om det var frukt-te,ikke tyggis,ingenting. Og shakene er ikke akkurat gode :(

Vi fikk beskjed om at de som veide mest (var forskjellige vekter på alle) skulle gå på shaker i 9 uker,men det var max. Problemet mitt var å begynne i jobb igjen,som kuttet treningen og samtidig som oppfølgingen av de stoppet...da ble det lett å bare spise litt sjokolade,så litt til,litt til...

Var på 90-tallet når jeg var "lavest" på kuren,mens nå er jeg over 115. Kanskje til og med 120 :( helt krise med andre ord.

Men jeg har en småttis på snart 5 mnd som blir fullammet fortsatt,så jeg avventer å begynne på lavkarbo enda. (og jeg klaarer ikke å bare redusere litt...må gå fullt inn for det!)

Jeg skjønner tankegangen - all or nothing.

Det er fint at du er her inne mens du grubler på ditt neste trekk. Om ikke annet kan du samle på oppskrifter og andre lure ting :)

Bønna200 16-09-11 13:37

Jeg har også maange kilo som skal vekk. Da jeg begynte på lavkarbo gikk jeg fort ned fra 140 til 133. Men så stoppet det helt opp! :mad:
Og det skyldes nok dessverre medisiner som jeg er avhengig av å ta en god stund enda. Og de samler jo vann til den store gullmedaljen, så gått opp til 137 igjen nå... Men det ser jeg jo er vann, for får ikke på meg ringer, sokkene lager store groper osv.
For min del så er det helt uaktuelt med pulver og operasjoner.
Har gått ned 50 kilo før, ved lavkcalori, men selv om jeg gjorde det samme og var flink pike gikk jeg opp igjen i rekordfart og det stoppet ikke før jeg begynte med lavkarbo. Så nå øker ikke vektel lenger hvertfall:)
Jeg skal bare fortsette med det jeg har gjort fram til nå og være tålmodig, så skal det nok gå nedover her igjen:ja:
Jeg skulle gjerne trent litt også, men etter jeg brakk ankelen ifjor ble den satt i feil posisjon ved operasjonen og det setter meg veldig tilbake. Før kunne jeg gå 12 km om dagen og trente aerobic flere ganger i uken. Nå blir det så feilbelastning når jeg går at jeg er heldig om jeg har klart en km. Blir feilbelastning for ryggen også og har alt såpass problemer med den at sykling går heller ikke:o Tenkte ta meg en runde aerobic uten løp og hopp, men balansen har blitt så dårlig at jeg hele tiden tipper til høyre og holder på å gå rett i bakken:eek:
Men nå har jeg kjøpt meg strikk, så da får jeg trent uten å belaste kroppen:)
Har en lang vei å gå, men det er ikke bare vekten jeg tenker på. Jeg vil bare bli såpass frisk at jeg kan leve nogenlunde normalt igjen:D

MissPivotal 18-09-11 14:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hope4me (Innlegg 1199394)
jeg har 65 kilo og gå ned, skal ned fra 111 kilo til 55. Det er min normal vekt i følge mbi.
fyfaen sier jeg bare,,,gruer meg som bare det..halve meg blir borte men igjen så var det min egen feil jeg ble slik føler meg helt forferdelig og tykk! har samboer men han ser ikke på meg lengre, uff ingen god sirkel og være inne i. Jeg står enda ved start streken men jeg SKAL ned, jeg må ta meg selv i sammen
Til dere andre jenter, stå på dere er flinke!!

Trist å høre at du har det kjipt :( Er ikke noen god tilværelse å være i når man både har dårlig selvbilde og mangler støtte og varme fra sin kjære. Håper det blir bedre! Lykke til! :klem:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Succeed2011 (Innlegg 1206696)
Jeg skjønner tankegangen - all or nothing.

Det er fint at du er her inne mens du grubler på ditt neste trekk. Om ikke annet kan du samle på oppskrifter og andre lure ting

Dette syns jeg var et kjempegodt råd! Den mentale omstillingen tar nemlig en stund.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1209145)
Jeg har også maange kilo som skal vekk. Da jeg begynte på lavkarbo gikk jeg fort ned fra 140 til 133. Men så stoppet det helt opp!
Og det skyldes nok dessverre medisiner som jeg er avhengig av å ta en god stund enda. Og de samler jo vann til den store gullmedaljen, så gått opp til 137 igjen nå... Men det ser jeg jo er vann, for får ikke på meg ringer, sokkene lager store groper osv.
For min del så er det helt uaktuelt med pulver og operasjoner.
Har gått ned 50 kilo før, ved lavkcalori, men selv om jeg gjorde det samme og var flink pike gikk jeg opp igjen i rekordfart og det stoppet ikke før jeg begynte med lavkarbo. Så nå øker ikke vektel lenger hvertfall:)
Jeg skal bare fortsette med det jeg har gjort fram til nå og være tålmodig, så skal det nok gå nedover her igjen:ja:
Jeg skulle gjerne trent litt også, men etter jeg brakk ankelen ifjor ble den satt i feil posisjon ved operasjonen og det setter meg veldig tilbake. Før kunne jeg gå 12 km om dagen og trente aerobic flere ganger i uken. Nå blir det så feilbelastning når jeg går at jeg er heldig om jeg har klart en km. Blir feilbelastning for ryggen også og har alt såpass problemer med den at sykling går heller ikke:o Tenkte ta meg en runde aerobic uten løp og hopp, men balansen har blitt så dårlig at jeg hele tiden tipper til høyre og holder på å gå rett i bakken:eek:
Men nå har jeg kjøpt meg strikk, så da får jeg trent uten å belaste kroppen:)
Har en lang vei å gå, men det er ikke bare vekten jeg tenker på. Jeg vil bare bli såpass frisk at jeg kan leve nogenlunde normalt igjen:D

Trening med strikk er supert! Jeg har kjempeproblemer med balansen, men synes strikk-trening fungerer bra. Hang in there!

Lykke til, alle sammen. Dere er flotte, og vi skal klare dette!

Bønna200 19-09-11 14:07

MissPivotal: Er det noen spesiell grunn til at du har dårlig balanse? Jeg har også en forstyrrelse på balansenerven og har alltid hatt store problemer f.eks nedover trapper:o Og etter det med ankelen ble det jo ikke bedre akkurat.
Men jeg har trent en god del med strikk før og fant ut at det var veldig effektivt for å starmme opp, hvertfall:) Mitt problem er at jeg pga fibromyalgi har mye vondt i henda, så det er vanskelig å holde strikken store deler av tida. Derfor jeg slutta med det. Men nå har jeg ikke så mange muligheter igjen, lissom. Hovedsaken er å få litt mer muskler i beina og kjernemusklaturen igjen. For etter lang tid uten å kunne gå så er det jo ikke noe igjen der og det setter jo en stopper for mange andre ting også.
Men siden jeg har mindre vondt på dette kostholdet ser jeg litt lysere på det:)

Tippsi 20-09-11 00:50

Gu så deilig og se at det er mange flere her inne med ekstrem overvekt. Selv veide jeg 145 da jeg startet etter påske og har gått ned til 129. Har heldigvis gubben lamme meg som backer meg opp. Så fant vi ut forige uka at nå skulle vi begynne og trene. Halvtime swing og en runde med pilates ca hver kveld. Problemet er bare det at vi begge er plutselig gått opp 2 kg hver. Skjønner ingenting jeg. Får tru det er pga. Alt vannet vi drikker :-/. Men men vi gir oss ikke. Men jeg plages mye med sår i svangen og under hengemagen så jeg vet ikke om jeg må vurdere opperasjon etterhvert. Er jo bare midt i 20 årene, men vet ikke om den har noen mulighet til og trekke seg tilbake. Noen som har erfaring der?

lucifine 20-09-11 10:49

1. de sier muskler veier mer enn fett så det kan være derfor?
2. Det KAN trekke seg inn en del dersom det får TID..
3. Potetmel der huden berører hverandre hindrer fuktighet (og dermed hindrer at sår oppstår).

Måne 21-09-11 15:48

Slenger meg inn her, jeg også:)
Startvekt var 147 og målet er 75 kg. Jeg har gått ned 13,2 av de 72 jeg skal ned, og er forsatt ved friskt mot :p
Vår skaper var litt i godlage da h*n delte ut kroppsdeler til meg, og jeg endte med en ekstra ryggvirvel i korsryggen. Denne gjør ryggen svai, og med stor og tung mage, så blir faren for skiveutglidning stor. Det har jeg heldigvis unngått, men jeg har fått beskjed om å ikke presse rygg mer enn nødvendig helt ennå. Vanlig husarbeid er nok...*sukk* Noen kilo til ned, og litt mer styrkende ryggøvelser først! Så jeg har ikke fått trent noe særlig til nå, men kjenner på kroppen at den snart er klar til rolige tusleturer på mykt underlag, og det er en deilig følelse!! :D

mio87 21-09-11 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Måne (Innlegg 1212998)
Slenger meg inn her, jeg også:)
Startvekt var 147 og målet er 75 kg. Jeg har gått ned 13,2 av de 72 jeg skal ned, og er forsatt ved friskt mot :p
Vår skaper var litt i godlage da h*n delte ut kroppsdeler til meg, og jeg endte med en ekstra ryggvirvel i korsryggen. Denne gjør ryggen svai, og med stor og tung mage, så blir faren for skiveutglidning stor. Det har jeg heldigvis unngått, men jeg har fått beskjed om å ikke presse rygg mer enn nødvendig helt ennå. Vanlig husarbeid er nok...*sukk* Noen kilo til ned, og litt mer styrkende ryggøvelser først! Så jeg har ikke fått trent noe særlig til nå, men kjenner på kroppen at den snart er klar til rolige tusleturer på mykt underlag, og det er en deilig følelse!! :D

så flink du er!begynte på samme vekt vi to da :) men du har gått ned mer enn meg, flinking!! :)

lykke til på ferden :D dette skal vi klare!

lucifine 21-09-11 22:11

Måtte bare sitere meg selv her fra en annen tråd:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lucifine (Innlegg 1212859)
I dag så jeg et tall som jeg ikke kan huske sist jeg så....!

----------------> 100,7 kg <----------------

Da er status 20 uker+2dager: minus 20,3 kg!!! Yey me!

Antoinette6 21-09-11 22:29

Åh ! Velkommen i 'Vi som skal under 90-klubben' ! :ja:

Snaaaaaaart ! :heia:

lucifine 21-09-11 23:02

Som jeg gleder meg til å bli med i gruppen!!!

Antoinette6 21-09-11 23:03

Det er utrolig fantastisk å bare se TO siffer på den forpulte vekta ! :ja:

:heia: :heia: :heia:

lucifine 21-09-11 23:14

Tror ikke jeg vet hvordan to siffer på vekta ser ut engang!

Antoinette6 21-09-11 23:21

800 gram igjen !

Jeg vet ikke om NOEN følelse som den jeg hadde da jeg var under hundre. . .

GLED DEG ! Men det gjør du jo ! :lol:

Og en :klem:

Når har du veiedag ?

lucifine 22-09-11 08:34

Må tilstå at jeg ikke har fast veiedag.. Blir til at jeg hopper på vekta på morgenen og sjekker (for jeg er elendig til å gå rundt og lure). Tipper at neste uke, etter tanta er ferdig, så er jeg rett under den magiske grensen!

Antoinette6 22-09-11 08:42

Vi ser frem til å ønske deg varmt velkommen i 90-kilosklubben. Jeg har veiedag på fredager, men snikveier stadig vekk. Men jeg sier til meg selv at vekta er ikke 'offisiell' og 'ånkli' før fredager. :lol:

Stå på ! :klem:

Nnem 22-09-11 08:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1213684)
Vi ser frem til å ønske deg varmt velkommen i 90-kilosklubben. Jeg har veiedag på fredager, men snikveier stadig vekk. Men jeg sier til meg selv at vekta er ikke 'offisiell' og 'ånkli' før fredager. :lol:

Stå på ! :klem:

Sånn holder jeg på også, men min dag er mandager.

MissPivotal 22-09-11 17:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1211361)
MissPivotal: Er det noen spesiell grunn til at du har dårlig balanse?

Jeg har litt svake knær, og så har jeg sinnssykt store former som trekker meg i alle retninger :P Men ingen annen grunn, nei. Balansering er helt umulig på mange av de øvelsene jeg gjerne skulle klart å gjennomført. Spesielt utfall. Null sjanse!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lucifine (Innlegg 1213497)
Som jeg gleder meg til å bli med i gruppen!!!

Gratulerer! :D SÅ flott! :D

Uff.. Jeg sliter veldig med treningsmotivasjonen nå. Merker også en tendens til å kose meg litt vel mye med lovlige ting. En bit mørk sjokolade her, et glass sukkerfri brus der, en lavkarbomuffin her. Ikke akkurat en trend jeg ønsker å fortsette med. Har tatt på meg litt mye i det siste, og det gjør meg sliten og mer tilbøyelig til å ha cravings. Må ta en ordentlig tak i meg selv så jeg ikke sklir ut, men kjenner at energien mangler. Uff.. :(

sandza 22-09-11 18:39

hei, jeg er ganske ny her inne. (registrerte meg for noen år siden men har aldri brukt forumet før nå) jeg skal ned 55 kilo i første omgang. kjempe fint å ha en egen tråd for oss som skal masse ned :) jeg blir kjempeglad for hver kilo som forsvinner men også litt motløs når jeg tenker på hvor mange kg til som skal av:(

MissPivotal 22-09-11 21:13

Samme her.. Samme her.

Nevalensis 26-09-11 19:43

Skjønner at jeg ikke er den eneste som vil ned mange, mange kilo. Nærmere 140 kg og skal derfor forsøke å gå ned en hel del kg før jeg kan si meg fornøyd. Fint med et slikt forum. Funnet masse oppskrifter og tips allerede. Det må sies at jeg sliter litt med å spise alt, frykten for fett, om noen kjenner seg igjen i det? Vel, jeg forsøker. Lukker øynene og tenker på fremtiden. En fremtiden med minst -50 kg. Sukk...

Måne 27-09-11 14:50

Velkommen til oss Nevalensis :)
Frykten for fett er velkjent...hvertfall for meg.. syns det var kjempeskummelt med alt fettet som skulle inntas, og ristet fortvilet på hodet for hvert måltid : "Dette kan aldri gå bra. Jeg kommer til å øke 5 kg første uken. Himmel, hvordan skal dette gå? Magesyre og alt, jeg kommer til å bli kjempedårlig!!" :rolleyes:
I dag har jeg skjønt at fettet er veldig viktig for vektnedgang, og at ting stopper opp om jeg ikke får i meg nok. Tåler det gjør jeg også;)
Kan forsatt synes at fett er litt ekkelt, men de dagene knasker jeg litt valnøtter eller mandler...det har hvertfall hjulpet meg over de verste kneikene:)

Lykke til!! :heia:

Måne 27-09-11 14:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lucifine (Innlegg 1213516)
Tror ikke jeg vet hvordan to siffer på vekta ser ut engang!

Pssst...stå med en fot på gulvet :p

Nnem 01-10-11 14:35

dytter litt for nye medlemmer:)

Engledans 01-10-11 14:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nnem (Innlegg 1220114)
dytter litt for nye medlemmer:)

og gamle medlemmer som ikke er helt med.......:D

Nnem 01-10-11 14:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1220119)
og gamle medlemmer som ikke er helt med.......:D

Hehe;)

Drømmeren 01-10-11 16:33

Skriver dere inn vekt osv i denne tråden også?
Legger inn mine veiinger ihvertfall ;)

20.9.11 : 137.7 kg
28.9.11 : 134.7 - 3kg:D
31.10.11: 133.8 - 0.9kg:)

- 3.9 kg:D

Måne 02-10-11 14:20

Hei og velkommen Drømmeren!:)
Selv bruker jeg 30+ veietråden til akkurat det formålet, men dette er jo en pratetråd, og i pratetråder kan man vel snakke om det som opptar en i hverdagen, og det gjør jo vektnedgang/-oppgang ;)

Dolsi 02-10-11 14:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1198323)
Hvor lenge står en på slankeoperasjonliste? skal snart til legen, og lurer på om jeg skal sette meg på liste, sånn som siste utvei, for jeg vil IKKE ha operasjon, takka nei, da jeg fikk tilbud av legen min for et par år siden...men har vel ikke helt troa på at jeg klarer det på egen hånd, spesielt nå når det står bom stille.

Jeg var også veldig stor før. Hele 162 kg og med en bmi på 53.
Søkte om slankeoperasjon i 2001 og ventet i hele 4 år på operasjonen min.
Mens jeg sto på liste, begynte jeg på Atkinskur.
Den gikk jeg på veldig lenge og gikk da også ned 46 kg, men så stagnerte vekta mi lenge før jeg var i mål.
Oppsøkte da en fedonlege og ble satt på eurodiet. Det funka ikke for meg, så jeg ga opp hele lavkarbogreia og la på meg de 46 kiloene pluss 7 til i rekordfart.
Heldigvis hadde jeg plassen min på operasjonslista og fikk min gbp.
Dette er 6 år siden, gikk ned 82 kilo på 1,5 år og er stabil på vekta.
Går litt opp og ned i vekt i forbindelse med jul og sommerferien da. Dette pga jeg da unner meg mer.
Det ligger mye jobbing bak dette å holde vekta da, så nå prøver jeg å spise veldig sunt og med lite fett og mindre karbohydrater.
Funker fint for meg :)

Drømmeren 02-10-11 15:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Måne (Innlegg 1220651)
Hei og velkommen Drømmeren!:)
Selv bruker jeg 30+ veietråden til akkurat det formålet, men dette er jo en pratetråd, og i pratetråder kan man vel snakke om det som opptar en i hverdagen, og det gjør jo vektnedgang/-oppgang ;)

Skal vi alle legge inn vekt osv der da?

Drømmeren 02-10-11 15:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Engledans (Innlegg 1198323)
Hvor lenge står en på slankeoperasjonliste? skal snart til legen, og lurer på om jeg skal sette meg på liste, sånn som siste utvei, for jeg vil IKKE ha operasjon, takka nei, da jeg fikk tilbud av legen min for et par år siden...men har vel ikke helt troa på at jeg klarer det på egen hånd, spesielt nå når det står bom stille.

Legen sendte henvisning for meg for noen mnd siden.. fikk brev fra sykehuset om at jeg skal på samtale senest juni 2012... så er ca 1 års ventetid på samtale her... muligens enda lengre til en evt operasjon... men varierer fra sykehus til sykehus

sistegang 02-10-11 16:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nevalensis (Innlegg 1216603)
Skjønner at jeg ikke er den eneste som vil ned mange, mange kilo. Nærmere 140 kg og skal derfor forsøke å gå ned en hel del kg før jeg kan si meg fornøyd. Fint med et slikt forum. Funnet masse oppskrifter og tips allerede. Det må sies at jeg sliter litt med å spise alt, frykten for fett, om noen kjenner seg igjen i det? Vel, jeg forsøker. Lukker øynene og tenker på fremtiden. En fremtiden med minst -50 kg. Sukk...

Hvordan spise opp en elefant? Bit for bit. Ikke tenk på de 50 kg, sett deg delmål som er realistiske. Så er det mulig

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Måne (Innlegg 1217227)
Velkommen til oss Nevalensis :)
Frykten for fett er velkjent...hvertfall for meg.. syns det var kjempeskummelt med alt fettet som skulle inntas, og ristet fortvilet på hodet for hvert måltid : "Dette kan aldri gå bra. Jeg kommer til å øke 5 kg første uken. Himmel, hvordan skal dette gå? Magesyre og alt, jeg kommer til å bli kjempedårlig!!" :rolleyes:
I dag har jeg skjønt at fettet er veldig viktig for vektnedgang, og at ting stopper opp om jeg ikke får i meg nok. Tåler det gjør jeg også;)
Kan forsatt synes at fett er litt ekkelt, men de dagene knasker jeg litt valnøtter eller mandler...det har hvertfall hjulpet meg over de verste kneikene

Etter å ha brukt 30 år av livet på å unngå fett, sleit jeg og veldig i begynnelsen. Nå går det greit.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren (Innlegg 1220676)
Legen sendte henvisning for meg for noen mnd siden.. fikk brev fra sykehuset om at jeg skal på samtale senest juni 2012... så er ca 1 års ventetid på samtale her... muligens enda lengre til en evt operasjon... men varierer fra sykehus til sykehus

Har du tenkt på å kanskje følge ketolysekuren og ikke bare lavkarbo. Det er jo supereffektivt for oss som har (hadde) veldig mye å ta av. Da jeg begynte hadde jeg bestemt meg for å søke om operasjon om et halvt år. Det slapp jeg, og jeg er så glad for det.

Antoinette6 02-10-11 16:04

Jeg elsker ketolyse ! :love:

Man blir så mett og tilfreds av det, - og søthungeren forsvinner.

Worth a try ! :ja:

Drømmeren 02-10-11 16:44

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren, her.

Har du tenkt på å kanskje følge ketolysekuren og ikke bare lavkarbo. Det er jo supereffektivt for oss som har (hadde) veldig mye å ta av. Da jeg begynte hadde jeg bestemt meg for å søke om operasjon om et halvt år. Det slapp jeg, og jeg er så glad for det.

prøvde ketolyse før , men den var for "streng" til at jeg klarte å holde meg til den.. Derfor prøver jeg lavkarbo nå...
Hvor mye går du i gjennomsnitt ned i uka da på ketolysen?

Antoinette6 02-10-11 17:03

Det der med vektnedgang er såååå individuelt, Drømmeren. Men det går tregere og tregere.... Det tror jeg er gjengs for alle dietter. Poenget for meg er at jeg har lagt om kostholdet en gang for alle. Har holdt på siden midten av mars, jeg. Det får bare ta den tiden det tar.

Jeg har vel gått ned sånn i gjennomsnitt ca 1/2 kilo i uka, tror jeg.

Lykke til med prosjektet ditt uansett hva du velger ! :blomster:

Drømmeren 02-10-11 17:05

takk for det.. ja jeg prøver lavkarbo en stund så får jeg se om jeg vil fortsette på den eller gå over på noe annet;)

Måne 02-10-11 17:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren (Innlegg 1220674)
Skal vi alle legge inn vekt osv der da?

De som ønsker kan legge det inn der ja:)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1220712)
Jeg elsker ketolyse ! :love:

Man blir så mett og tilfreds av det, - og søthungeren forsvinner.

Worth a try ! :ja:

Signerer den :ja:

MissPivotal 20-11-11 14:08

Hvordan går det med dere, alle sammen?

lucifine 20-11-11 21:09

bhmål: 90cm (105 før)
midje: 96cm (115 før)
hofte: 117cm (144 før)

og minus ca 28kg (+/- pga sykdom og mens)

Måne 21-11-11 12:15

- 18,6 kg i dag, og delmål 2 er nådd med 1 kg margin :D
Finner ikke lappen med de forrige målene på..hmm..hvor har jeg gjemt den nå da?? :confused:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.