Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Pepsi max, Cola light, Zero ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46667)

amsamu 11-08-11 20:12

Sv: Pepsi max, Cola light, Zero ...

Hei!
Ikke alltid lett å vite med denne light brusen.Man må vel bare gjøre det som man syns passer best for en selv.Det er vel ganske vanskeligt å spise å drikke så sunt og riktig at intet annet får passere:)
Jeg tror det var her inne jeg så et tips og pga av det bestemte jeg meg for hver 5. glass jeg drikker med vann kan jeg drikke et glass ligth brus og det går veldig bra.
Fra å drikke veldig lite drikker jeg nå ca 12 glass vann hver dag.
Nå drikker jeg kun vann(ikke alkohol,kaffe osv) så de glassene med light brus syns jeg at jeg kan drikke:)
Det kan godt være at jeg kutter ut lighten også eller tar en pause.Får se etterhvert:)

Melaisa 11-08-11 22:44

Jeg er helt sikker på at lettbrus er noe dritt, men er likevel ikke klar til å kutte den ut helt enda. Men kanskje om en uke..?

Så lenge den har en funksjon for meg, så bryr jeg meg ikke om at den er et dårligere alternativ enn vann, men på sikt håper jeg å bli en hengiven vanndrikker.

Det at Pepsi og Coca Cola blir rike på at jeg ikke klarer å fylle en flaske med godt vann i springen hjemme og ta med meg, det er jaggu også et argument!

barfor 12-08-11 10:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1180266)
Jeg har lagt merke til at når jeg drikker pepsi max så renner jeg stadig vekk på do for å tisse :confused: Selv om jeg ikke drikker mer enn et glass eller to. Rare greier!

Drikker du kaffe? Mulig at det kan være koffeinen i pepsimax som er vanndrivende, og hvis du ikke får noe i deg av det ellers kan det virke merkbart.

vaskeklut 12-08-11 14:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av barfor (Innlegg 1180954)
Drikker du kaffe? Mulig at det kan være koffeinen i pepsimax som er vanndrivende, og hvis du ikke får noe i deg av det ellers kan det virke merkbart.

jeg drikker kaffe. men jeg har lest noen plass at det er forska på dette med koffein og vanndrivende. det er visst bare tull. ikke at jeg finner referansen på dette nå når jeg trenger det, selvfølgelig. uansett, poenget i den artikkelen var at det er vannet og varmen i koffeinholdige drikker som er vanndrivende og ikke koffeinet. dessuten løper jeg ikke på do om jeg drikker cola light eller zero.

tinamejo 13-08-11 00:14

Jeg drikker mengder med dette, men skal droppe det når jeg flytter (på søndag). Da blir det mer funlight saft og etterhvert vann.. Skal bare drikke brus i helgene. Det skal gå fint.. *kremt*

VSB 13-08-11 13:39

Jeg tror i hvert fall at min vektstagnasjon skyldes cola zero... Har kuttet sterkt, men nå med helg og bursdager, da blir det litt.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.