![]() |
Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?
På atkins.com står det mye nyttig også.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Prøv å gå for fase to du, så ser du om det går :) Lykke til videre!! |
På kino har jeg med ristede mandler fra Polly, YUMMY, og Black&Green 86%, den er også gooo :) Eller så kan man jobbe med det mentale,som tidligere foreslått, håhå.
|
Tomatpuré, ferdigkrydder, posesauser og -supper har alle endel kh (særlig tacopulver og slikt). Tomat og rød paprika er vel de grønnsakene som vokser over jorda som har mest kh (bortsett fra mais som er verstingen og fy på ketogen kost), og som kanskje må begrenses litt om man er streng. Løk har også endel. Krydder-/sursild oppdaget jeg til min skuffelse også er fy-mat :(
Skal legge til at jeg tillater meg selv flere karber fra grønnsaker og en og annen wok-blanding, fordi det tross stivelse er mye bra næring i rotgrønnsaker også. Men det er ikke ofte, altså. |
Sitat:
|
En del av salatene som selges i kafeteria rundt etter, får iallefall mitt blodsukker i været. Jeg har kjøpt dem UTEN dressing, men blodsukkeret har likevel steget raskt.
Ene plassen spurte jeg om hva de hadde hatt oppi siden jeg fikk høyt blodsukker, og der hadde de hatt sukker i.:eek: De anså ikke det som dressing siden det "bare var sukker, eddik og olje":eek: -Om man er mais-elsker, så er det mye bedre med minimais. Ikke spis maiskorn eller store maiskolber! -Er man gulrotelsker, er det best å ha gulrota rå. Ikke spis kokt gulrot! -Om lysten på potet tar overhånd, er det best å koke poteta og avkjøle den helt og lage seg en potetsalat med lite potet og masse andre godsaker. Ikke spis kokt potet! |
Sitat:
|
Sitat:
Mwn det er vel lov å ta med godis, har aldr "smuglet" det med inn. Går vel ann med litt nøtter, kanskje noe hjemmelaget godis Jeg trodde forresten crabsticks var lavkarbomat. Den gang ei... Skulle så innmari ønske tacosalat var lavkarbo. Det og kebab!! |
Nei, det finnes da ikke noe forbud mot å ha medbragt snacks på kino. :cool: Jeg har aldri hatt noen vane med masse snacks for kinofilm selv, pleier bare å ta med noen pastiller i tilfelle tørr munn, og evt en atkinsbar eller noen nøtter i tilfelle jeg faktisk blir sulten.
Tror det eneste jeg har brent meg litt på av matvarer var majones - jeg kjøpte den basert på rapsolje og tenkte det måtte jo være et fint valg, før jeg oppdaget at den har noe sånt som 5/6 kh per 100g, i motsetning til den "vanlige", som har 2. (Og så er det seff ideelt å lage den selv istedet, men verden er ikke alltid ideell, altså :cool:) |
Atkins sin musliblanding, han på helsekosten mente den var super. Kun 6.4 karber per 100. Er jo 6.4 karber per porsjon, altså per 25 gram :dåne:
|
Sitat:
Om man finteller karbohydratene, pass opp for avocadoen og kjøp HASS avocado som bare har 0,5 karber eller noe sånn og 198 kalorier, istede for den andre som har sånn...4(??) karber og 498 kalorier. Vaniljekesam ligger kanskje lavere på karbene men den inneholder maisstivelse. Ikke bra. |
Sitat:
Raspet ost innholdet ofte karbohydrater. Sjekk varedeklarasjonen! |
Jeg spiste burger på Peppes og gikk ut av ketose!!!
Selvfølgelig uten brød. :( |
Sitat:
|
Sitat:
Men den spesial nøtteblandingen som det var snakk om tidlig i tråden stemmer nok, for det er en del macadamia nøtter og mandler som trekker ned khd mengden :) |
Sitat:
|
Jeg trodde også at crabsticks, og lobnobs, var fine å ha som pålegg på lavkabobrød, men den gang ei!
|
Sitat:
Altså jeg skal ikke ned mye, skal ned rundt 8 - 7 kilo om det lar seg gjøre. Går på atkins og på induksjonen har jeg gått ned 4 kilo :-) |
Hvorfor i alle dager er ikke tacosalat lavkarbo? Man bruker bare sin egen hjemmelagete krydderblanding!!!
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04. |