Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46335)

Yrla 25-07-11 23:18

Sv: Karbofellene, skal vi lage en oversikt for de nye?

På atkins.com står det mye nyttig også.

Hircine 26-07-11 13:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29 (Innlegg 1167755)
urk. ok, må nesten takke deg for at du er den første som har fortalt meg det! :D har ikke sett det noen steder i Atkinsboka, nemlig. (kanskje jeg ikke har lest nok)

Du har helt sikkert lest masse du, om du har lest hver kveld :D Jeg har to atkinsbøker på engelsk, og i begge to står det at om man har mindre enn 15kg å ta av anbefaler de å begynne på vedvarende vekttap (altså fase 2), ikke på induksjon (fase 1) som er mer som en kickstart for de med mye å ta fra.. Kanskje det kan være en idé for deg? Å begynne direkte på vedvarende i steden? Bare et lite tips :)

trønderjente29 26-07-11 14:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hircine (Innlegg 1168343)
Du har helt sikkert lest masse du, om du har lest hver kveld :D Jeg har to atkinsbøker på engelsk, og i begge to står det at om man har mindre enn 15kg å ta av anbefaler de å begynne på vedvarende vekttap (altså fase 2), ikke på induksjon (fase 1) som er mer som en kickstart for de med mye å ta fra.. Kanskje det kan være en idé for deg? Å begynne direkte på vedvarende i steden? Bare et lite tips :)

Har ikke lest mye, for boka er dårlig og da går det trått.. Takk for tips! Har allerede i dag begynt med mer salat og litt mer karber. Jeg tror også nå at det muligens er unødvendig for meg å fortsette med induksjonen noe mye lenger (ser jo at etter en uke med streng induksjon har jeg ikke gått ned ett gram eller en eneste millimeter, så :rolleyes:)

Hircine 26-07-11 15:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29 (Innlegg 1168388)
Har ikke lest mye, for boka er dårlig og da går det trått.. Takk for tips! Har allerede i dag begynt med mer salat og litt mer karber. Jeg tror også nå at det muligens er unødvendig for meg å fortsette med induksjonen noe mye lenger (ser jo at etter en uke med streng induksjon har jeg ikke gått ned ett gram eller en eneste millimeter, så :rolleyes:)

Hehe, kanskje du skulle hatt den på engelsk da, jeg liker veldig godt begge bøkene jeg har! :D

Prøv å gå for fase to du, så ser du om det går :) Lykke til videre!!

bigmum 26-07-11 16:00

På kino har jeg med ristede mandler fra Polly, YUMMY, og Black&Green 86%, den er også gooo :) Eller så kan man jobbe med det mentale,som tidligere foreslått, håhå.

Camomilla 26-07-11 16:21

Tomatpuré, ferdigkrydder, posesauser og -supper har alle endel kh (særlig tacopulver og slikt). Tomat og rød paprika er vel de grønnsakene som vokser over jorda som har mest kh (bortsett fra mais som er verstingen og fy på ketogen kost), og som kanskje må begrenses litt om man er streng. Løk har også endel. Krydder-/sursild oppdaget jeg til min skuffelse også er fy-mat :(

Skal legge til at jeg tillater meg selv flere karber fra grønnsaker og en og annen wok-blanding, fordi det tross stivelse er mye bra næring i rotgrønnsaker også. Men det er ikke ofte, altså.

trønderjente29 26-07-11 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hircine (Innlegg 1168437)
Hehe, kanskje du skulle hatt den på engelsk da, jeg liker veldig godt begge bøkene jeg har! :D

Prøv å gå for fase to du, så ser du om det går :) Lykke til videre!!

Ja. Skal fortsette på en induksjon/fase 2 mix fremover og prøve å holde det en stund. Vil begrense karbene til 20 og kcal på rundt 2000. Leste nettopp i boka at hvis du kun har "de siste 5 kiloene" å ta av (jeg har 8, men det er ikke så langt unna) kan du måtte regne med at det tar 2+ mnd å bli kvitt dem. såh.. der fikk jeg vel svar på hva jeg bør gjøre: fortsette, og bare gi det masse tid. :rolleyes:

BenteR 26-07-11 17:03

En del av salatene som selges i kafeteria rundt etter, får iallefall mitt blodsukker i været. Jeg har kjøpt dem UTEN dressing, men blodsukkeret har likevel steget raskt.
Ene plassen spurte jeg om hva de hadde hatt oppi siden jeg fikk høyt blodsukker, og der hadde de hatt sukker i.:eek:
De anså ikke det som dressing siden det "bare var sukker, eddik og olje":eek:

-Om man er mais-elsker, så er det mye bedre med minimais.
Ikke spis maiskorn eller store maiskolber!
-Er man gulrotelsker, er det best å ha gulrota rå.
Ikke spis kokt gulrot!
-Om lysten på potet tar overhånd, er det best å koke poteta og avkjøle den helt og lage seg en potetsalat med lite potet og masse andre godsaker.
Ikke spis kokt potet!

trønderjente29 26-07-11 19:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1168455)
De anså ikke det som dressing siden det "bare var sukker, eddik og olje":eek:

:eek:

Insyga 27-07-11 02:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 1167683)
Å, jeg oppfordrer folket til å bli stoppa i kinodøra med en smuglet pose brokkolikvaster :D:D:D

Ha ha, ja la oss!!

Mwn det er vel lov å ta med godis, har aldr "smuglet" det
med inn.

Går vel ann med litt nøtter, kanskje noe hjemmelaget godis

Jeg trodde forresten crabsticks var lavkarbomat. Den gang ei...

Skulle så innmari ønske tacosalat var lavkarbo. Det og kebab!!

Rin 27-07-11 06:40

Nei, det finnes da ikke noe forbud mot å ha medbragt snacks på kino. :cool: Jeg har aldri hatt noen vane med masse snacks for kinofilm selv, pleier bare å ta med noen pastiller i tilfelle tørr munn, og evt en atkinsbar eller noen nøtter i tilfelle jeg faktisk blir sulten.

Tror det eneste jeg har brent meg litt på av matvarer var majones - jeg kjøpte den basert på rapsolje og tenkte det måtte jo være et fint valg, før jeg oppdaget at den har noe sånt som 5/6 kh per 100g, i motsetning til den "vanlige", som har 2. (Og så er det seff ideelt å lage den selv istedet, men verden er ikke alltid ideell, altså :cool:)

Peppa Gris 27-07-11 09:29

Atkins sin musliblanding, han på helsekosten mente den var super. Kun 6.4 karber per 100. Er jo 6.4 karber per porsjon, altså per 25 gram :dåne:

Cherry 27-07-11 13:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1168455)
-Om lysten på potet tar overhånd, er det best å koke poteta og avkjøle den helt og lage seg en potetsalat med lite potet og masse andre godsaker.
Ikke spis kokt potet!

Mehh...koker poteten jeg, avkjøler den og varmer den opp igjen, som regel stekt. Oppvarma potet har en GI på 23, noe som for meg er absolutt akseptabelt ;)

Om man finteller karbohydratene, pass opp for avocadoen og kjøp HASS avocado som bare har 0,5 karber eller noe sånn og 198 kalorier, istede for den andre som har sånn...4(??) karber og 498 kalorier.

Vaniljekesam ligger kanskje lavere på karbene men den inneholder maisstivelse. Ikke bra.

Carisma 27-07-11 13:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1168980)
Vaniljekesam ligger kanskje lavere på karbene men den inneholder maisstivelse. Ikke bra.

Og sukker!

Raspet ost innholdet ofte karbohydrater. Sjekk varedeklarasjonen!

Petra71 27-07-11 19:22

Jeg spiste burger på Peppes og gikk ut av ketose!!!
Selvfølgelig uten brød.
:(

Jabba 27-07-11 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1168834)
Atkins sin musliblanding, han på helsekosten mente den var super. Kun 6.4 karber per 100. Er jo 6.4 karber per porsjon, altså per 25 gram :dåne:

Ja - og 25 gram er utrooooooolig lite......

nøtta 27-07-11 21:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1168834)

herligheeet, jeg har vært i gamet lenge men gikk på denne gitt :rolleyes: for DEN har jeg kjøpt. jeje.... Genial tråd dette her hehe.

Men den spesial nøtteblandingen som det var snakk om tidlig i tråden stemmer nok, for det er en del macadamia nøtter og mandler som trekker ned khd mengden :)

Peppa Gris 27-07-11 21:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøtta (Innlegg 1169203)
herligheeet, jeg har vært i gamet lenge men gikk på denne gitt :rolleyes: for DEN har jeg kjøpt. jeje.... Genial tråd dette her hehe.

Men den spesial nøtteblandingen som det var snakk om tidlig i tråden stemmer nok, for det er en del macadamia nøtter og mandler som trekker ned khd mengden :)

Du får holde deg til 25 gram da :p

Silversun 27-07-11 22:18

Jeg trodde også at crabsticks, og lobnobs, var fine å ha som pålegg på lavkabobrød, men den gang ei!

slankepia 27-07-11 23:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1167734)
Nei. De ekstreme lavkarbodiettene egner seg i aller høyeste grad best for folk med vesentlig overvekt, 15+ kg f.eks.

Altså jeg skal ikke ned mye, skal ned rundt 8 - 7 kilo om det lar seg gjøre. Går på atkins og på induksjonen har jeg gått ned 4 kilo :-)

Megvel 27-07-11 23:46

Hvorfor i alle dager er ikke tacosalat lavkarbo? Man bruker bare sin egen hjemmelagete krydderblanding!!!

nøtta 27-07-11 23:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1169204)
Du får holde deg til 25 gram da :p

hehe ja, ha det på creme frech med litt søtning og kanel, evt bær og nøtter :) ikke det værste produktet da :cool:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.