![]() |
Sv: Ketose og mygg?
Sitat:
|
Nok en gang, det er tydeligvis mange myter om hva som tiltrekker myggen. Når ikke en gang de som har dedikert et liv av forskning kan svare nøyaktig, kan vi vel bare konkludere med at noen tiltrekker myggen og andre ikke og inntil man har et sikkert svar er det ikke annet å gjøre enn å bruke diverse myggmiddel for oss som tiltrekker mygg.:D
|
Myggen er vegetarianer, men hunnmyggen trenger proteiner for å lage egg.
Det jeg linket til handler om at de har funnet ut at ketoner fungerer mot mygg og at de vil finne frem til et effektivt og ufarlig og billig myggmiddel. Ketoner produseres naturlig av at vi forbrenner fett, så kanskje et slikt middel kan bli overflødig bare man spiser riktig, men akkurat det er det så vidt jeg vet lite, eller ingen forsknig på. |
Sitat:
Jeg bor i myggland og har som regel minst 30 teltnetter i året bak meg på steder som er kjent for mygg og jeg kan love deg at for meg spiller det ingen rolle hva jeg spiser eller ikke, det blir definitivt ikke færre stikk. |
Det er ikke bare hva du spiser, men i hvilken grad du produserer ketoner eller ikke.
Hvor strengt spiste du, og målte du om du var i ketose? |
Sitat:
Jeg har spist strikt(utenom i sommer) sammenhengende i flere år. Målte? Hvorfor i heiteste mål om en en i ketose når en stort sett spiser under 20 g karbo OG er i aktivtet hele dagen. Slike tissepinner er bare fjas, da de viser OVERSKUDDSKETONER og ikke hvor godt en forbrenner fett, og blodketonmåler er det de færreste som har. Forøvrig INGEN forskjell om jeg spiser kun kjøtt, egg og smør i 3-4 uker heller. Har prøvd det og. Like mye myggmagnet. Også prøvd uke eller to uten å dusje( sjeldent med dusj i Femundsmarka), ingen forskjell da heller. Siden folk her gjennom flere år har sagt det samme: De har spist ketogent, ofte over flere år og IKKE merket noen forskjell, hvorfor ikke slå seg til ro med det? Om jeg har merket noen forskjell ville jeg heller si flere myggstikk faktisk |
Da kan jo sikkert et slikt keton-middel fungere hvis egenproduserte ketoner ikke er nok.
Mulig myggen klarer å se forbi ketonlukten av disse egenproduserte ketonenene hos enkelte folk siden mange tross alt melder om forbedringer etter endret kosthold. Det må nok mer forskning til for å få klarhet i saken. |
Sitat:
|
Det er ikke akkurat min teori, les deg jeg linket til istedet.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46. |