Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Kan jeg få litt mer hjelp, vektstopp? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44971)

Charlott 08-06-11 08:35

Sv: Kan jeg få litt mer hjelp, vektstopp?

Dere som må styre unna meieriprodukter, har dere sjekket ut alt man kan gjøre med kokosmelk?
Jeg vet med meg selv at boksen med kokosmelk fort blir glemt her i allefall :)

Camomilla 08-06-11 09:02

Kokosmelk og eggemelk er jo fine greier for dem som må kutte ned på meieriprodukter :) Og så tror jeg det at man kan tillate seg mer når "fettbålet" først brenner; etter å ha spist "normalt" i mange år bruker kroppene våre lang tid på å omstille seg. Jeg har spist skaldemansk i perioder og er overbevist om at dette har vært en av nøklene til at jeg har greid å få i gang forbrenningen og har hatt en jevn nedgang :)

Foksy 08-06-11 09:02

Vil bare hinte til fettfasten jeg begynte på i går. Ned 400 gr første dagen!! :D
Endelig noe som virker:)

Tasja 08-06-11 14:25

Hei!
Jeg ville bare si at etter å ha gått på lavkarbo nærmere ett år, så tok jeg for en mnds tid siden to uker på Atkins induksjon. Jeg hadde hatt relativ stillstand veldig lenge (type ned 1 kg på 3 mnd :eek: ), men når jeg tok en induksjonsperiode, så begynte det å gå nedover igjen. En faktor for at det har gått såpass sent med meg de siste månedene kan kanskje være at jeg har gått ned over 17 kg på ett års tid og at kroppen ikke vil gå ned like fort lenger.
Det jeg tror er viktig om man tar en sånn peroide som jeg gjorde er å være SUPERSTRENG og følge ALLE REGLENE TIL PUNKT OG PRIKKE. Hvis ikke tror jeg det fort kan være litt bortkastet.
Lykke til, håper det ordner seg for dere :)

taane 08-06-11 16:14

Fikk egentlig litt vektstopp allerede før jeg var igang. Gikk ned de obligatoriske 3 kiloene, og så stoppet det egentlig opp. Det kan hende det har noe med at jeg har skylt i meg fun light til den store gullmedaljen, skjønner nå at det kanskje ikke har vært så lurt.

Får se om det har noe effekt å slå over til pure water!

:)

Mithila 08-06-11 21:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1132499)
Vil bare hinte til fettfasten jeg begynte på i går. Ned 400 gr første dagen!! :D
Endelig noe som virker:)

Kan du fortelle litt om fettfasten din? Eg har ikkje gått noko ned på fleire månadar, og då kun berre dei "vanlege" kiloane... Tickeren er ikkje rett btw. Starta i januar og nå kjenner eg at motivasjonen er litt på hell...

Foksy 08-06-11 23:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mithila (Innlegg 1133211)
Kan du fortelle litt om fettfasten din? Eg har ikkje gått noko ned på fleire månadar, og då kun berre dei "vanlege" kiloane... Tickeren er ikkje rett btw. Starta i januar og nå kjenner eg at motivasjonen er litt på hell...

Det er superstrengt, kun 1000 kcal om dagen, helst opp i 90 % fett, eller 100 g fett om dagen. Jeg veier alt jeg spiser, legger inn i diett.no på forhånd så jeg kan se om det er et greit måltid. Prøver å spise 4 måltider med 250 kcal om dagen, og masse masse vann. Blir supertørst av dette her!! Det er maksimalt 7 dager man kan gå på det om gangen, så må man over på induksjon/ketose en uke før man kan gå på en uke til om man orker :p
Det er skrevet mer om det i tråden "Hjelp til fettfaste", jeg la inn gårsdagens meny osv. Flere andre som også har skrevet der, så det er nok av tips og råd å ta av :)
Klarer ikke å linke direkte dessverre :o

Peppa Gris 12-06-11 11:59

En liten oppdatering fra meg. Nå spiser jeg lite meieriprodukter, smør, litt rømme, noen skiver ost og endelig har jeg gått ned pittelitt. Håper ikke det er tilfeldig :)

starleif 13-06-11 12:37

jeg sto stille ei stund...gikk ned 3,9 kg første uka, så beveget ikke vekta seg, men så heller at jeg hadde gått opp et kg... så leste jeg et avsnitt i boka jeg har, å der stod det "Ketolysekuren kan ikke gjennomføres uten at du spiser grønnsaker og salat hver dag. det er viktig at du spiser mye grønnsaker for å få dekket behovet for visse vitaminer og mineraler. disse er nødvendige for å opprettholde en maksimal fettforbrenning.."

Jeg har hele tiden prøvd å holde meg til 5-10 karb til dagen, men innså at det var feil for meg... så med en gang jeg har begynt å spise ca 10-13 gram til dagen som kommer fra bare grønnsaker, og restrerene (opp til 15) karbo på andre ting, så gikk vekta rett ned igjen...har gått på dette i 2 uker nå, og på 4 av dagene var det ingen endring, annet enn opp et kg.. etter tre dager med grønnsaker som hovedingrediens på middagen, så har jeg mistet 2,3 kg... så totalt 6.2 på 2 uker...med en god del opphold og feil mat... så stå på, finn ut hva kroppen DIN trenger istedet for hva alle andre trenger... jeg har lest "minst karbo mulig".. frem til jeg leste i boka, gjorde litt justeringer å raste ned med en gang jeg spiste mer grønnt og litt mer karbo... stå på, du klarer det!

Katepotet 13-06-11 14:48

Sv: Kan jeg få litt mer hjelp, vektstopp? kanksjen litt oppmuntring her?

Kanksje du kan bli litt inspirert og få litt oppmuntring her?

http://kroppenmin-kate.blogspot.com/

Dolsi 13-06-11 16:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1132486)
Dere som må styre unna meieriprodukter, har dere sjekket ut alt man kan gjøre med kokosmelk?
Jeg vet med meg selv at boksen med kokosmelk fort blir glemt her i allefall :)

Kan ikke du fortelle hva man kan bruke kokosmelk til da?
Kan man innta det uten risiko for at det er en partystopper :confused:

Mithila 13-06-11 17:28

Eg oppdaga nyleg at kokosmelk er heilt fantastisk i bringebærsmoothie. Eg berre kjørte det saman i lag med eit egg og litt stevia med vanilje, og det blei berre himmelsk! :)

Foksy 13-06-11 23:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris (Innlegg 1136413)
En liten oppdatering fra meg. Nå spiser jeg lite meieriprodukter, smør, litt rømme, noen skiver ost og endelig har jeg gått ned pittelitt. Håper ikke det er tilfeldig :)

Kjempebra! Ikke gi opp :)

Starleif: Det der er et viktig poeng. Man må finne ut hvordan sin egen kropp vil ha det, tror nok det med grønt er viktig for meg også! Skal gjøre et realt forsøk denne uka :)

Bøtt 14-06-11 00:58

Satt meg ned å bladde i ketolyseboka mi i kveld ,har spist etter ketolyse i 10mnd nå og før det i ca 4mnd.Men har de siste mnd stått mer eller mindre stille.Så vil bare minne andre også på det som da står:

Det finnes ikke så mye dokumentasjon på effekten av slanking med kurer utover 6 mnd basert på kostindusert ketose.Det er derfor tryggest å ta en pause 3-.6 mnd for så å gå løs på resten av kiloene.En mer praktisk årsak til å ta pause er at mange oppnår mindre vektreduksjon når det er gått ca.6mnd med ketolysekuren.Da blir man ofte lei og slurver litt i tillegg.

Det kan jo være en ide for de av oss som er kommet til en stillstand på vekten og som selfølgelig ha gått mer en 6 mnd på ketolysekuren ,kanskje tenke mer generell lavkarbo eller evt.Feddon.For så å starte opp på ketolyse igjen etter et par mnd.Hvis en vil ned mer i vekt selvfølgelig:)

Foksy 14-06-11 01:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1137645)
Satt meg ned å bladde i ketolyseboka mi i kveld ,har spist etter ketolyse i 10mnd nå og før det i ca 4mnd.Men har de siste mnd stått mer eller mindre stille.Så vil bare minne andre også på det som da står:

Det finnes ikke så mye dokumentasjon på effekten av slanking med kurer utover 6 mnd basert på kostindusert ketose.Det er derfor tryggest å ta en pause 3-.6 mnd for så å gå løs på resten av kiloene.En mer praktisk årsak til å ta pause er at mange oppnår mindre vektreduksjon når det er gått ca.6mnd med ketolysekuren.Da blir man ofte lei og slurver litt i tillegg.

Det kan jo være en ide for de av oss som er kommet til en stillstand på vekten og som selfølgelig ha gått mer en 6 mnd på ketolysekuren ,kanskje tenke mer generell lavkarbo eller evt.Feddon.For så å starte opp på ketolyse igjen etter et par mnd.Hvis en vil ned mer i vekt selvfølgelig:)

Ja, absolutt noe å huske på!

Hvordan har du tenkt til å legge om kostholdet ditt i så fall? Det er for tidlig fo rmin del å legge om, men jeg tenker fremover på hva jeg skal gjøre...har bare ikke funnet ut helt hva ennå:confused:

Bøtt 14-06-11 01:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1137648)
Ja, absolutt noe å huske på!

Hvordan har du tenkt til å legge om kostholdet ditt i så fall? Det er for tidlig fo rmin del å legge om, men jeg tenker fremover på hva jeg skal gjøre...har bare ikke funnet ut helt hva ennå:confused:

Nei det vet jeg ikke ,men eneste jeg vet at jeg ikke skal tilbake til høykarbo iallefall.Men prøve å komme meg ut av ketose da å øke på karbene selvsagt :ja:minske på fettet kanskje..Ha liksom levd på ketolyse en stund så tror jeg må prøve meg litt fram.For det er fort gjort å falle tilbake til gamle synder igjen.Så det er jo greit å ha noen regler å følge:)
Fedon tror jeg kan være en god ide:ja::)

Yrla 23-08-11 10:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1137645)

Tja, en annen måte er jo å bli strengere på karbokilder og matmengder. Man trenger jo mindre når man har fått mindre kropp. Og det er lett å spise litt for mye.

Bøtt 23-08-11 14:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1190023)
Tja, en annen måte er jo å bli strengere på karbokilder og matmengder. Man trenger jo mindre når man har fått mindre kropp. Og det er lett å spise litt for mye.

Når en har spist etter lavkarboprinsippene en stund spiser man mye mindre som regel uansett.Fordi en holder seg mett lengre så det er ikke alltid størrelsen på matinntaket det står på.

Yrla 23-08-11 15:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1190213)
Når en har spist etter lavkarboprinsippene en stund spiser man mye mindre som regel uansett.Fordi en holder seg mett lengre så det er ikke alltid størrelsen på matinntaket det står på.

Jeg mente dagens totalmengde såklart siden ikke alle spiser like mange måltider.

MissPivotal 24-08-11 10:05

Peppa, hva med å gå ned i karbs igjen? Så du skrev et sted at du ville ha i deg mer karbs. Prøv å gå ned til 15 pr dag igjen og se hva som skjer. Husk at man kan være i ketose uten å gå ned i vekt, så selv om du tåler 40 g eller noe og fremdeles er i ketose, så er det en mulighet for at du ikke vil gå ned like mye da.

Jeg går ned jevnt og trutt, og jeg spiser feks sopp stekt i masse smør og krydder, salater, blomkålmos, dampede grønnsaker, stuinger, fløte er jeg litt forsiktig med, samme med rømme, creme fraiche og slike ting, men de er med. Smør går det en del av, fordi det er rent fett og ikke karbs. Lager en del forskjellig av rent kjøtt og fisk, sånn som feks kjøttboller med ost og grønnsaker i, burgere, tacosalat, lasagne, fiskekaker, smørstekt fisk, rå fisk (salma-laks skåret i tynne skiver), ELSKER også tunfisk-salat, som jeg lager av en boks tunfisk med olje, finhakket syltet agurk, vanlig agurk, ett kokt egg og majones nok til at det blir ordentlig dekket i det når man rører rundt. Kjempegodt! Spiser også litt nøtter som snacks, hovedsaklig i form at en ts peanøttsmør innimellom (det laget av nøtter, salt og olje, uten sukker). Ellers drikker jeg masse vann, tar tilskuddene mine, går turer i alle fall annenhver dag, og prøver å mentalt glemme vekten som står der og frister meg. Ellers hadde jeg et "platå" i en uke etter at jeg hadde gått ned de kg jeg gikk opp etter sprekken min. Ellers går det mye i ost. I :hearts: cheese. Av og til også spekemat, men unngår det på grunn av salt. Samme med bacongull. Når min kjære og jeg går på kino blir det noen never, men ikke mer. Er også deilig med omelett fylt med ost! Der kan man variere på krydderene sånn at det smaker forskjellig fra gang til gang. Lørdag spiser vi pizza. Se journalen min for oppskrift på den beste vi har kommet frem til gjennom kokkekamper :P Lykke til! Prøv å mentalt tenke minst mulig på det, stress ned, finn fokus et annet sted. Feks på at denne dagen har vært perfekt i forhold til kosthold og mosjon. Hvor mange gode dager kan jeg få i uken osv. Lettere å få mestring fort, og jeg tror at dersom man er glad og fri går man ned fortere!

Peppa Gris 25-08-11 08:55

Denne tråden er gammel (ja forhåndsvis da), vektstoppen er vel i grunn ingen vektstopp men en utrolig sakte nedgang. Går ned i underkant av en kg i måneden, og det uavhengig om jeg spiser mye eller lite karbohydrater. Nå koser jeg meg med å finne ut hva kroppen min liker, trener, osv. Blir jeg ikke tynn så blir jeg hvertfall lykkelig :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.