![]() |
Sv: Hvordan går det?
Sitat:
|
Sitat:
Nei huff og huff. Hva er det som gjør det da, har du bare tatt ferie en stund eller? Sender iallefall over en klem til deg jeg. :klem: Så flink du er da suverene severina. Jeg må se om jeg kan komme igang med trening jeg også. Bær bare MÅ man unne seg nå. Det er jo virkelig sesong for det. For ikke å snakke om så nydelig det er. Tror jeg må unne meg noe jordbær og krem til lørdags nammis.:p |
Hei:D
Henger meg på denne tråden jeg også. Har forsøkt ketolyse siden november, men har ikke lyktes med vektnedgang(heller opp). Prøvde meg på SB for noen år siden men ga opp etter få dager pga kraftige reaksjoner i de indre regioner:p. Har nå gått på SB i en og en halv uke, og til tross for jentetur i helga har jeg gått ned 1 !/2 kg:D Så da er det vel lov å håpe..... Jeg sverger til lavkarbo til tross for at vekta til nå har gått i feil retning. Merker det så godt på kroppen. Flere plager jeg har, bla halsbrann forsvinner sammen med karbene. Det er bare så deilig å slippe. Så for meg er det uaktuellt med gammeldags høykarbokosthold. Brødskiver, poteter, ris osv frister ikke i det hele tatt. Byr meg nesten imot. Er bare så glad for at jeg har funnet lavkarbokostholdet:heia: |
heisann alle:) her går det jamt å trutt nedover:) ca 1 kg i uka har det blitt siden jeg startet:) er super stolt over egen innsats:) nå MÅ jeg begynne å trene.... er nok litt slapp i fisken etter graviditeten:o stå på alle sammen, mist ikke motet:) husk på at det ikke er bra vis det går for fort heller;)
|
Så flott at det går rette veien. Jeg prøvde å skrenke inn litt på karboene bare for å se hva som skjedde, men vekta forble det samme. Og kroppen ble rar, magen ble spinnvill og det var så vidt jeg klarte å holde meg oppreist. Så nei tusen takk for SB :D. Nå har jeg utvidet litt slik at jeg unner meg mer bær og slike ting. Så får vi håpe vekta kommer etter om litt. Hvis ikke så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre egentlig. Men jeg trøster meg med at jeg er så nær målet så det er derfor det stopper opp litt nå og at ting går tregere.
Velkommen skal du være jegerjenta:). Jeg er helt enig med deg, lavkarbo er fantastisk. Jeg har aldri vært så full av energi før. Nå orker jeg alt, samme hvilken tid det er på døgnet. Så jeg skal aldri mer tilbake til ett 'normalt' kosthold.:rolleyes: Får håpe du begynner å gå ned, har du mye du vil ned? |
Sitat:
|
Sitat:
Vektmessig går det trått, er fortsatt en drøy halvkilo mer en tickeren min viser, selv om jeg er flink med maten. Bortsett fra på lørdag, da det ble vanlig rømmegrøt og kake og en vanlig øl....... Samtidig satte det virkelig fart på magen, så kanskje det ikke var helt dumt likevel?? I dag har jeg spist 300 g bringebær med 150 g camembert til lunsj. Godt! Spiser så mye bær jeg vil, er veldig glad både i jordbær og bringebære. Og kanskje man burde tatt seg en skogstur for å finne blåbær!? Kan jo kombineres med en treningsøkt (men blir nok teoretisk, har ingen å gå sammen med og det er litt kjedelig å gjøre det alene). :cool: Forøvrig motiverende å høre at andre får det til - selv om jeg syns vekta er litt slem med meg. Tror jeg må ta meg på tak og lage litt skikkelige ukesmenyer, det er enklere å ikke bli matlei, fordi jeg da får laga en del forskjellige ting. Har en tendens til å komme på det samme og det blir både jeg og resten av familien litt leie av! |
må bar dele en supergod å smaksfull middag:)
4 kyllingfile 1/2 glass salsa ( tok vanlig taco glass hot) 5-6 skiver ost 1 løk 1 paprika la kyllingen i ildfast form, hadde over et godt lag med salsa, toppet det hele med ost. Skjerte opp løk og paprika å la rundt. stekes 30 min 225 grader. tok de siste 5 minuttene på grill bare for at jeg liker det godt stekt. ha lett rømme/kesam ved siden av, og eventuelt pittelitt fullkornris:D har slette litt med dårlig matlyst i det siste da ingenting smakte.... men dette var jammen meg godt:eek: mannen min er forresten begynt å hjelpe meg med treningen, auauau:p |
Sitat:
Ååå det hørtes godt ut. Det skal prøves.:D:D |
Kjære Bøtt og alle dere andre.... hvordan går det? :)Er motivasjonen på topp?:confused:
|
Eh...nope her leves det på grovbrød osv.Jeg er veldig kvalm i dette svangerskapet så¨jeg spiser det som faller meg inn egentlig:)
Men kommer nok sterkere tilbake etterpå:ja: Ellers Du da Newstart?dere andre? |
Sitat:
Ja regna med det. :D Når er termin? Jo her går det veldig bra. Uansett hva jeg gjør nå så går jeg ikke opp:eek:. Så med andre ord så har jeg hatt meg ei lita pause nå der jeg har prøvd å lage forskjellig, laga blant annet ei kake i forgårs. Å himmel så deilig. Spiste opp hele alene. Hehe:rolleyes:. Skal ned litt til men tar det litt saktere. Er jo to kg fra syttitallet så jeg er kjempe fornøyd. Men ser jeg meg i speilet så ser jeg jo hvor de ekstra kg sitter, og ikke tvil om de skal vekk. Bare litt saktere kanskje enn det har gått til nå.:) Lykke til med magen Bøtt. Spis og kos deg du. Det gjorde jeg i mitt siste svangerskap også. Så full fart når ho var ca 2 mnd. :p |
Sitat:
Nesten 70 tallet er jo supert:heia: Masse lykke til :klem: |
Her går det finfint. Har ikke veid meg siden fredag da det er veiedag. Skal ha tiden i måneden, så regner med en oppgangen. Trener 4-5 ganger i uken, men energien er ikke helt på topp.
Spiser ikke sukker eller noe med stivelse, og ikke mer enn 8% karbs pr dag av det totale inntaket. Ligger som regel ca 50/50 på protein og fett. Fettet kommer fra ost, nøtter og cc. Hva med dere? Skal prøve kyllingen, kanskje i morgen! Hvor lang tid holdt dere dere i fase 1? Jeg er vel ut i min tredje uke og savner frukt... |
Heisann:) Nå har det stått stille leeenge, ca 4 uker:confused: men nå er det endelig begynt å bevege seg nedover:D:D på 3 uker har jeg gått ned 2 kg. litt saktere en tidligere, men jippi det beveger seg:D
|
Sitat:
|
Sitat:
Har vært slapt med trening også, pga dårlig vær og mange andre ting. Når det gjelder fett og protein så vet jeg sannelig ikke. Bruker masse olje i eggebrødet mitt. Så bruker jeg cocosa i middagen. Spiser eggebrød til frokost og litt skinke til lunsj. Middagen blir som regel en pakke kjøtt av ymse slag og masse blomkål, squash og broccoli med litt stekt løk. Det er sååå godt.:D Vurderer om jeg skal skeie ut i dag, men får så dårlig samvittighet bare ved tanken. Akkurat som om jeg gjør noe kjempe ulovlig. Dem andre skal ha hamburger her og det har jeg jo ingen problemer med, men lurer på om jeg skal ta meg en spise dag eller noe i den dur. Føler jeg har gått meg litt tom. For jeg har lyst til å ta fatt på de neste ti kg. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg liker ikke kroppen når jeg spiser karbo mat. Alt blir så tungt og trasig. Så det er jo så absolutt ikke godt for kroppen. Lykke til alle sammen og god helg til dere:) |
var bare i fase 1 14 dager, men var veldig forsiktig med å legge til matvarer. Starta med et eple.. å gud bedre hvor god den epla var;p ikke minst noen glass med vin;) nå spiser jeg som regel litt havregrynsgrøt noen dager på morgenen for å variere, fettfri/sukkerfri yoghurt med frø, nøtter og havregryn(store). trener så og si ingenting, men skal alltid starte;p
baket lavkarbo brød i går, nammm... så lei lavkarbo knekkis:) stå på jenter, dette klarer vi:) |
Jeg skal jo egentlig ikke ned i vekt, i hvertfall ikke noe nevneverdig tall. -200 g siden forrige fredag.
I morgen skal vi har bursdagsselskap for guttungen og jeg har bakt sjokoladekake og bløtkake i dag. I morgen skal jeg bake kanelsnurrer, suksessterte og muligens LCHF-muffinsene til Ingrrid. Må jo spise litt kaker når det er så mye godt å velge mellom ;). Har også bakt brød og spist noen skiver denne uken. Får i meg altfor mye nøtter, så fett og kalorier dekkes der. Har trent tre dager denne uken og skal trene i morgen. Med andre ord er jeg ikke strict SB, men føler denne retningen er den som passer best for meg som ikke er glad i fettete mat... |
Gått opp 0.8 kg :eek: på en uke. Spiser under kaloribehovet jeg har mtp trening, vekt og høyde, likevel har jeg gått opp. Skjønner ingenting.
Har spist en boks med druer denne uken i tillegg til at jeg har økt karboinntaket (avhengig av melk i kaffen). Nøtter må jeg bare kutte ut. Men hva annet kan det være da? Skulle hatt mensen i forrige uke, fikk den ikke (ikke gravid!). Kan virkelig en mulig eggløsning ha så mye og si? |
Hei hei alle sammen!
Dag 1.... Så - da var jeg igang! Med skrekkblanda fryd! Gleder meg til å se resultater og komme inn i en kjole til julebordet i midten av november! Har alltid hatt et helt ekstre:)mt søtsug.. Håååper dette vil gi seg! :) Til frokost- to stekte egg og bittelitt salat! NAM. 1 snaxsug- 6 pistasjenøtter og ganske mye vann! Snart blir det en litt sen lunch her... (det samme som til frokost) Og så må jeg ned å handle inn litt middag! :) Jeg var inne på det underforumet "oppskrifter", og der var det jo mye godt- men ettersom jeg klarte å lese meg til så er det ingen "rene" fase-oppskriftssider til south beach!? Stemmer det? (har ikke boka..) Så alle oppskriftene der inne kan jeg jo ikke spise kan jeg vel!? :confused: Ve noen om hvor jeg kan kjøpe boka på norsk ? Finner den ikke til salgs på noen nettsider! :confused: |
Jeg slenger meg med her jeg også :) Kjekt med oppdateringer fra andre og at vi kan motivere hverandre :) Jeg har gått på Sb-dietten fase 1 i 1 uke nå, og har gått ned 2,7 kg og er veldig fornøyd så langt:) Men syns det er litt vanskelig å finne på ting til middag osv.. Blir lite variasjon.. Syns det er dumt at de oppskriftene her inne (så langt jeg kan se) ikke passer på SB pga for mye fett...
Tar gjerne imot tips til oppskrifter:) |
Sitat:
|
Sitat:
Virker som boka er utsolgt overalt. Kanskje de får den inn igjen. Jeg tror faktisk jeg kjøpte den på cdon.no jeg. Du får den på norsk ja. Jeg har laget oppskriftene her som jeg finner jeg men byttet ut fettet med sunne oljer og andre ingredienser som passer south beach bedre. |
Sitat:
Heisann Ja det er kjempekjekt å kunne 'prate' med andre og motivere hverandre. Da går ting så mye lettere. :D Variasjon må man ha. Selv om jeg trives med mitt faste blomkål,broccoli og squash hver dag til middag. Hehhe. Ja sammen med andre ting da vel å merke.:p |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24. |