![]() |
Sv: Hjelp til fettfastemeny
Ja, dette ER virkelig spennende!!! Håper bare det fortsetter sånn..tar ingen gleder på forskudd :)
I dag har jeg spist * en halv avokado, koffeinfri kaffe med cocosa (20 gr) og fløte (20 gr) *40 gram macadamia nøtter *1 kokt egg, 80 gr isbergsalat, 15 gr olivenolje *1 kokt egg med 12 gram meierismør *koffeinfri kaffe med cocosa og fløte + masse vann!! |
Haha, jeg prøvde i dag for å se hvor mye, eller lite blir det vel, mat dette egentlig er...
Skrekkelig, men tror igrunn det er fordi jeg ikke fant noe å spise som jeg liker godt. Hadde jeg hatt det tror jeg det skulle gå helt fint og spise 4-5 små fettrike måltider. Å spise avocado og kokt egg som har lagt i vesken en halv dag var ikke det helt store, særlig siden jeg ikke liker avocado :D Kremost fra boksen var heller ikke lett å få ned... |
Sitat:
|
Merker dere noe på vekten da? El på kroppen? Som svimmelhet, slapphet ol...
|
Sitat:
|
Nei, det er ikke store mengdene med mat..men utrolig nok går det bra!
I dag har jeg ikke vært sulten som de andre dagene. Jeg begynnte å kjenne sult i ettermiddag, men det var like før jeg skulle ha neste måltid, så det gikk fint:) Jeg kjenner også på hodepine..har hatt det hver dag. Når det kommer til vekta, så har jeg i dag gått ned ytteligere 0,9 kg. Noe som betyr at totalt vekttap siden søndag er 3,6 kilo:D:D:D |
Ok, da er det satt. På mandag er jeg igang!! ;)
Og det er jo nå nesten enda mer spennende å se hvordan det blir når dere går tilbake på litt flere karber og ikke minst flere kcal..! |
Ja, det blir spennende å se hvordan det går når denne perioden er over.
Jeg har snakket med ernæringsterapeuten, og han mener jeg bør gå på denne fettfasten i 7 dager, så da holder jeg på t.o.m lørdag. Det jeg går og drømmer om å spise når denne perioden er over er utrolig nok(!) ikke potetgull, kaker ol...som det vanligvis ville ha vært når jeg har gått på streng diett. Det eneste jeg drømmer om å spise nå, og som jeg skal spise på søndag, er ostekjeks med masse smør, skinke, ost og masse agurk :) hehe |
Hehe. Ja, der har du forskjellen på å leve med et lavkarbo-kosthold, og å leve med et lavkalori-kosthold, sånn til hverdags! :D
|
Sitat:
Så, du kjører igang på mandag? Blir spennende å se hvordan det går med deg:) |
Sitat:
|
Så flink du er! For en vektreduksjon på kort tid da. Nesten litt skummelt å lese, selv om vekten min saaakte men sikkert går nedover så er dette veldig fristende å prøve. Vi slankere har alltid slik hastverk :D
|
Sitat:
Jeg har ingen problem med å ikke spise på morgen, formiddag, kan holde meg uten mat til ettermiddag - men DA fyser jeg... på søtt... jeg har nok et avhengighetsproblem *ler*... det blir avvenning på ALT søtt den uka jeg kommer hjem, dæven det blir tøft... så blir det fettfaste noen dager, før jeg fortsetter på et mye mer kontrollert kosthold kalorimessig(fortsatt lavkarbo da!) ... føler meg motivert så dette skal nok gå bra ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg kjøte en frukt-te fra en spesialforretning, dama der sa den va koffeinfri. Jeg drakk 2 kopper av den, men så begynnte jeg å tenke på om den kanskje inneholdt karbo pga frukten??? Jeg aner ikke om man i såfall får i seg noe av det når man drikker teen?? Jeg spiser jo ikke det som er i te-sila hehehe:). Men av frykt for at det kunne bli feil, så har jeg ikke drukket mer av den disse dagene. |
Sitat:
Sålenge vekta di går ned, så tror jeg du skal være glad. Jeg har som skrevet over ikke gått ned på leeeenge, men faktisk gått opp. Dette går over all forventing akkurat nå... |
Glemte vektoppdatering :)
I dag hadde jeg gått ned 0,9 kilo, så totalt nå på 4 gjennomførte dager har jeg gått ned 4,5 kilo:D:D:D |
Sitat:
|
Sitat:
så herlig, gratulere så mye :):) |
Åh ! Denne vil jeg følge med på !
Takk ! |
Fantastisk resultat, om jeg bare ikke hadde fyset på meg litt ekstra inntak tror jeg det hadde blitt bedre til meg også, men en kilo ned er en kilo ned uansett ;) Skal ta opp tråden når jeg kommer tilbake fra madeira, reiser på tirsdag og skal være sammen med mamman min og søstra mi og to venninner av mamma - feiring av mammas 60-årsdag :love: GLEDER SEG!
|
Sitat:
|
Denne har ikke jeg fått med meg.Du da Fofa gått ned så mye så fort:eek::heia:har ikke hørt om dette fett faste greiene jeg.
Men flott at det løsner for deg da:heia: |
Jeg tror jeg også skal prøve neste uke :rolleyes:
Utfordringen blir å sette sammen en meny som er "korrekt" sammensatt og som jeg kan leve med/like. Tror kyllingvinger + smør og bringebær + krem vil bli bankers...:p Må gjøre det enkelt men godt. Macadamianøtter blir jeg kvalm av å bare tenke på (blæh!), og avocado liker jeg ikke. Cocosa i kaffen/teen blir vanskelig siden jeg ikke drikker kaffe el te... Syns det er litt vanskelig å få så mye som akkurat 100g fett. Men satser på at 96g er ok det også...:rolleyes: |
Sitat:
Det se lysere ut nå, ja :) Måtte det holde seg sånn! |
Sitat:
|
Sitat:
Må legge til at jeg de 2 siste dagene ikke har kjent sult...så det var bare ille de 2 første dagene- for meg:) |
Ja det er vel ikke krise om man bikker over 1000. Men kommer jeg opp mot 1200 kcal så er det igrunn det jeg har lagt på ganske ofte på Ketolyse også, de dagene jeg har slitt med matleihet og sånn...
Det er vel høy fettprosent kombinert med lite kcal som er det avgjørende her antar jeg :) Utrolig at du har gått ned over 4 kg på 4 dager. Spent på å se om det er sånt som kommer på igjen etterpå :rolleyes: Kan vel ikke være så mye vann heller, hvis du var i ketose på forhånd...? |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er litt opptatt av å finne et kosthold jeg kan leve godt med uten å måtte stresse meg ihel med planlegging og veiing, og slippe både å gå sulten og å presse i meg mer mat enn jeg orker. Jeg vet av erfaring at da holder jeg ikke ut så lenge. Derfor tenkte jeg å prøve dette også, for fem dager el så, og så gå tilbake til vanlig lavkarbo (maks 20kh) og ligge på rundt 1500-1600 kcal pr dag som jeg stort sett gjør. Mest fordi en kilo eller to ned nå, etter så mange uker på det samme, hadde gitt meg en liten mental oppsving nå før sommerferien ;) Skjer det ikke noe på de fem dagene så får jeg bare fortsette lavkarbolivet slik jeg holder på og satse på at kiloene likevel vil forsvinne sakte men sikkert... :) |
Sitat:
Ja, jeg var i ketose før jeg startet på dette opplegget |
I dag har jeg gått litt på "en smell", ikke stor krise altså, men har nok kommet opp i 1350 kalorier.... Så da er vel pr definisjon fettfasten over... Men men, jeg fortsetter også i morgen som planlagt. I morgen skulle være siste dag, og det blir det.
I dag hadde jeg ikke gått ned noe:( hehe, men ikke det at jeg klager, altså!! Sånn på det totale. Blir spennende å se på vekta i morgen etter en ørliten "utskeielse" i dag... |
OI, dette hørtes spennende ut.
Tror jeg også må prøve den:) Ingen ekle bivirkninger? !00 gram fett, 4-5 måltider om dagen og 1000 kcal er greia i 4-5 dager, hvis jeg har forstått det rett?? Har droppa pepsi maxen denne uken uten særlig effekt. Og det var et STOOORT offer, om enn ikke så vanskelig. Men kjedelig resultat. Er så lei av hvor sakte det går og tør ikke øke opp karbisene ennå da jeg er redd for å dette utpå... God tur Nerthus, hørtes hyggelig ut:)) |
Eneste "bivirkninger" jeg har hatt, var sult de første 2 dagene, også har jeg hatt endel hodepine hver dag, men ikke i dag.
Jeg skjønner godt det med å droppe brusen... Jeg har vært avhenging leeeenge. Kosta mye å kutte det ut |
Sent oppe du og, ser jeg:))
Litt sult kan egentlig være greit. Savner det litt jeg. Hodepine uten pepsi max, så det er jeg også vant med...hehe... Utrolig hvordan du har gått ned, og veldig moro at du deler det med oss:) Spiser du stort sett det samme, eller varierer du? |
Kan man fettfaste 4-5 dager, spise vanlig lavkarbo (under 20 karb) noen dager for så ta en ny faste? Eller er ikke det særlig sunt, i såfall hvorfor?
Blir det ikke sparebluss på grunn av fettet, eller? Jeg skjønner ikke spareblussen når man fettforbrenner og har nok fett å ta av...blir så forvirra jeg... Fofa, du er en sann inspirasjon for et krafttak før ferien:)) |
Jeg er på nattevakt, så det er enda endel timer til jeg kan legge meg:mad:
Det er mye mulig at hodepina kom også delvis av at jeg ikke har kunnet drikke koffein i fettfasten.. Men jeg vet ikke. Ja, jeg er veldig glad for resultatet!! Men, så gjorde jeg det jo ikke etter oppskrifta i dag, så da får vi se hvordan det går. Det har nok blitt temmelig ensformig disse dagene, ja. Har liksom måtte legge opp til mat jeg kan ta med på jobb. Men det har gått veldig greit uansett |
Faen...gått skikkelig på en smell til jeg, nå:mad::mad::mad:
Er så ufattelig skuffa over meg selv nå!!!!!! En kollega har bursdag i dag, også bakte hun kake nå her på jobb.... Jeg klarte å holde meg litt i skinnet, men MÅTTE jo bare smake...Jeg tok 2 te-skjeer med sjokoladekake:rolleyes::rolleyes: Så, da kan jeg ihvertfall erklære fettfasten for over. Faen så skuffa jeg er over meg selv!! Hadde jeg ikke vært på en så streng fettfaste, men vært på generell lavkarbo, så hadde det ikke vært såååå krise. Men nå er jeg redd jeg har fucka til alt her. Også jeg som hadde vært så flink:( Kaka var nydelig, men akkurat nå sitter jeg her med smerter i magen....og har akkurat vært akkutt på do:rolleyes: Så, jeg tror nok ikke dette var verdt de to små skjeene... Jaja, spist er spist..(og dum er dum!!!), forhåpentligvis har jeg ikke ødelagt all den gode jobben jeg hadde gjort denne uka... Time will show |
Sitat:
Du har nå lært at du ikke tåler sjokoladekake særlig godt da - ting og skrive opp på erfaringskappa si :) Spist er spist, håper du får en fin helg med den maten du har bestemt deg for å spise ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20. |