![]() |
Sv: 50 i bmi, gravid og på lavkarbo
Tenkte jeg skulle oppdatere litt. Nå har jeg hatt noen dager med kraftig forkjølelse der kosten har vært så som så, men jeg har i alle fall ikke spist for mye. Tipper at vekta har gått ned noen gram når jeg går på vekta i morgen. :D
Jeg tror jeg skal få til dette. :) Jeg har fått utrolig mange gode svar og meldinger her inne! Men det virker litt dumt å bruke en tråd her inne som en journal. Kanskje like greit jeg lager en egen journal i stedet! Jeg begynte på en slik for flere år siden, nå er det på tide med en ny.;) |
Det ble aldri noen journal på meg her inne, men jeg får litt lyst til å si hvordan det går likevel.
Nå er jeg i uke 13 + noen dager, og formen er fortsatt like fin. Jeg har vært på første kontroll, en glukosebelastningstest og en ekstrakontroll allerede. Selv om jeg ikke har fått påvist noen svangerskapsdiabetes ennå, blir jeg henvist til sykehuset for ekstra oppfølging, mest for å passe på at barnet ikke blir for stort. I mai og juni har jeg vært ganske flink med lavkarbokosten, syns jeg. Faktisk klarte jeg å ta av 9 kg etter hvert. Men de siste to ukene har jeg visst helt glemt hva jeg holder på med. Jeg har bare lyst på brød, og er så lite motivert at det er skremmende. Forrige uke skeia jeg ut med brød, godterier, is og kjeks. Så bestemte jeg meg for å skjerpe meg. Right.. I går spiste jeg TO TORTILLA til middagen og TRE BRØDSKIVER med BRUNOST til kvelds.. Naturligvis går jo vekta opp, også... Nå skal jeg ta meg i nakken og bake lavkarbobrød igjen, kanskje det hjelper. Jeg håper jeg klarer å snu dette nå, for selv om jeg skal ta ferie nå til helga, kan jeg bare ikke ta ferie fra det sunne kostholdet. DET GÅR IKKE! |
:heia:stå på! Dette klarer du!
Lyster på ting får en jo, gjør det beste ut av det og velg alternativer som følger den veien du går. Fokuset skal ikke være på det som "ikke" er lov men hva som er. Og lykke til med ruging :) |
Så flink du er jeg er mektig imponert over deg :) utrolig bra stå på videre så skal du se at dette går kjempe fint :klem:
|
Jeg bare lurer litt her, bør man egentlig slanke seg når man er gravid? Trodde at man da trengte ekstra næring for at den lille skal få nok til å utvikle seg :confused:
|
Stå på!!! Dette kommer til å gå supert!!!! Du får ta en dag om gangen
Kanskje: Barnet tar den næringen den trenger for å utvikle seg... Og når man har x antall kilo for mye så er det mye å ta av... En normalvektig person bør ikke gå ned i svangerskapet men det gjør ikke noe om en overvektig person gjør det... Tilogmed når jeg hadde bmi på 27,5 gjor det ikke noe om jeg gikk ned i svangerskapet |
Dessuten er det ikke sukker og stivelse som babyen i magen trenger, på moderat lchf spiser man jo masse mat med mye näring!
Stå på Millah, synes du er kjempeflink! |
Nei, man burde ikke gå aktivt inn for å slanke seg når man er gravid, men det er ikke noe problem om ei som har mye overvekt går ned i vekt svangerskapet så lenge som hun spiser sunt, variert og nok.
Så hyggelig med en oppdatering fra deg, millah. Dette ser jo ut til å gå strålende so far :) |
Sitat:
Jeg ville fokusert på å spise sunt og næringsrikt og heller drøyd slankinga til etterpå :ja: |
Sitat:
Her er det snakk om en person med BMI på 50, det er INGENTING som taler i mot at hun skal være obs på kostholdet mens hun er gravid. Hun har fettreserver som barnet tærer på, om hun spiser knappest... og babyen får det den skal ha uansett... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47. |