![]() |
Sv: Søker desperat etter svar!
Du får holde oss oppdatert, masse lykketil:)
|
Var jammen i meg godt jeg kom meg til tannlegen! Jeg har betennelse i kjevebeinet! Hadde jeg ikke gjort noe med det hadde jeg gått med det leeeeenge. Det kunne eventuelt også kommet ut en beinsplint fra der tanna satt (GRØSS)! Nå har jeg fått en antibiotika tampong opp i hullet hvor tanna satt, å den skal jeg inn igjen å bytte i morgen. Så til alle som har veldig vondt etter å ha trekt en tann, sjekk det opp! Så slipper man kanskje mye unødvendig smerte:o
|
Uff og uff!:eek:
Som du ser av mitt første innlegg i tråden, var det akkurat det som skjedde med meg, selv om utgangspunktet var litt forskjellig! Jammen godt vi lever i antibiotikaens tid! God bedring!:klem: Håper det går fort over nå, det gjorde det på meg!:) |
Litt sent med gode råd nå, men hvis du har flere visdomstenner som skal ut: GÅ TIL SPESIALIST.
Det er mange år siden jeg trakk mine visdomstenner. Den vanlige tannlegen min - som også er en god venn - anbefalte sterkt å bruke en spesialist. Han forklarte det med at det er stor forskjell på å trekke 5 visdomstenner i måneden, sammenlignet med å trekke 5 visdomstenner om dagen. Tiden tannlegen bruker på operasjonen er proporsjonal med plagene du opplever i ettertid. - |
Tusen takk Kitt :)
Timene fra jeg kom hjem, å til jeg la meg var utrolig vonde. Tok meg en 400 mg ibux og en paralagin forte før jeg la meg, da sov jeg igjennom hele natten :) Det var ikke noe rart at jeg hadde vondt utover i tennene og utover i øret.... Er veldig glad for at jeg fikk en ordentlig forklaring. Egentlig var jeg sikker på at jeg hadde hull i en eller to av de andre tennene, men det var det altså heldigvis ikke! :) |
Sitat:
Og han var svært dyktig! Men betennelsen som hadde kommet fordi visdomstannen min ikke kom frem og heller lå og råtnet i kjeven min, kunne han ikke noe for, stakkar! Dog hans fortjeneste at den ble tatt hånd om på rett måte!:) Men det er også stor forskjell på å trekke tenner og operere dem ut! Til og med prismessig! :p |
Sitat:
Man er jo aldri garantert noe som helst, men sannsynligheten for komplikasjoner blir mindre hvis man går til en spesialist. Professoren du refererer til er sikkert dyktig, men det er ikke alltid at en professortittel borger for lang, praktisk erfaring. - |
Ser jeg var heldig, forsåvidt. Jeg hadde mista noen plomber og fikk sånn sett innpass hos Tannlegehøyskolen. De ville også trekke to av visdomstennene mine, og det fikk jeg gjøre hos kirurger der, og betalte 500 for det. Det tok et par månedr før jeg kunne spise på den siden, og jeg fikk beskjed om at det ville ta opp til halvannet år før det var helt grodd, og det gjorde det omtrent også, i tilleg til at jeg hadde feber og var inmmari dårlig, tygget forte-tabletter og gurgla cordysol som om det ikke var en dag i morgen, Dette var før lavkarbo.
For et par år siden var jeg hos tannlegen min for en sjekk, og hun sa at det var på tide å ta de to andre, og ga meg henvisning til kjeveortopedisk poliklinikk (tror jeg det heter) på Ullevål, og fikk igjen fjernet dem kirurgisk. Dette betalte jeg egenandel på, ca 300 kroner, eller, jeg tror jeg til og med hadde frikort og fikk det gratis! :D Denne gangen trengte jeg bare litt paracet, og skylte ikke munnen en eneste gang. Sårene var helt grodd på et par måneder! Så, jeg tror i alle fall at sårheling er en helt annen bissniss i fraværet av høykarbo! Bra du fant ut av det, da! |
Sitat:
|
De borret/meislet mine øverste i stykker og trakk ut splintene. Høres brutalt ut, men de satt omtrent vannrett, så det var ingen annen mulighet. Nå hadde jeg jo bedøvelse da, så jeg merker jo ikke annet enn bevegelsene. Det var verre å trekke ut de nederste, føltes som om hele kraniet skulle følge med ...
|
GRØSS!!! stakker deg, men bra at du blir fulgt opp skikkelig:)
|
Sitat:
Jeg har de nede igjen, men de sitter veldig fint til, så håper jeg slipper å ta de. Jeg trakk ut i alt fire tenner i samband med når jeg fikk tannregulering, så virker som om de har helt greit med plass. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Bare innom for å høre hvordan det går med deg.
|
Voldsomt så forskjllige priser det var på tannlegebehandling da....
Jeg betalte 845 kr for å trekke den siste visdomstannen min. Det er litt over en måned siden. Nå må det sies at den ikke var så vrien å få ut som TS sin var da... stakkars.. Men jeg hadde ising og vondt i godt over en uke etterpå.( Hadde en sånn kjempevanskelig tann for noen år siden. Trodde jeg skulle DØ i tannlegestolen..Tannlegen tok spenntak på armlenet, og svetten haglet på ham der han dro som en gal.. Og tannlegeassistenten holdt hendene mine.Hun lå nesten over meg til slutt, sikkert i angst for at jeg skulle knalle til tannlegen. Jeg prøvde å sparke etter ham, men heldigvis for ham, hadde jeg et litt langt dongeriskjørt på meg den dagen, så jeg fikk ikke langet skikkelig ut med foten. Haha. Det var en sinnsyk opplevelse.) |
Sitat:
|
Sitat:
Vet du hva, jeg syns også prisene spriker noe enormt! Tror jeg skal holde meg til de jeg er hos nå, de er koselige, rolige, hjelpsomme, å ikke minst er prisen veldig god.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Bare lyst til og sende deg en klem jeg Maylinn :klem:
Krya på dig! |
Sitat:
|
Å der smalt antibiotika tampongen ut gitt!! (Kjente jeg ble en smule uvel nå ja!):_oy:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10. |