![]() |
Sv: slette profil?
og hvis noen av dere mener at jeg er et forumtroll, så er jeg vel det. jeg må innrømme at jeg ikke vet hva det er . Jeg har bare i løpet av lang tid ( har mye tid i løpet av dagen som jeg kun kan sitte og tenke, ikke gjøre så mye annet pga helsen.) lest mye og lurt på så mye med det som har med lavkarbo å gjøre. jeg synes det er et interessant tema. og synes det er fantastisk når en hører om alle gode vektresultater og at folk blir så og si friske av sykdommer. hvis det er å være troll at en setter spørsmålstegn ved enkelte ting, så innrømmer jeg at jeg er et troll!:D
|
Sitat:
KILDE: http://no.wikipedia.org/wiki/Internett-troll |
"Det er klart alle får komme hit. Alle kan få stille spørsmål og alle kan få mene hva de vil. Men da må de også tåle svaret de får. Og spør man om banan og havregrøt er sunt på et lavkarbo forum må man jo tåle at det ikke er mange her som er enig i det. Og at vi da prøver å dokumentere så godt vi kan hvorfor det ikke er så sunt.".
ja, jeg kan tåle svaret jeg får. men liker selvfølgelig ikke å bli kalt for å være provoserende fordi om jeg spør om ting. og liker ikke at jeg blir kalt for et forumtroll (antar at det er noe negativt) fordi om jeg kommer med meninger og spørsmål. vi kan vel prøve alle sammen å svare med respekt? (vil minne om den tråden der noen synes det var moro å skrive: nå har jeg gått tur, ergo er jeg slank. det synes jeg var noe barnslig, og orket ikke kommentere. hadde jeg skrevet noe lignende så hadde jeg vært provoserende...?) og jeg spør ikke om dere synes at banan er sunt. jeg skrev at jeg forsto at vedkommende som sa at havregrøt og banan ikke er sunt, sier det fordi hun går på lavkarbo. en "vanlig " person (dvs majoriteten av Norges befolkning) vil jo mene at det er sunt. :eek: |
Sitat:
Det er slike bastante påstander du har slengt deg ganske mye rundt om. Men bortsett fra det er det jo ikke så provoserenes:) |
Sitat:
Jeg orker ikke svare deg mer - jeg har brukt så mye tid på å svare deg saklig flere ganger, linke til dokumentasjon som motbeviser dine påstander mm - men jeg ser ikke at du har verken SVART på eller LEST noen av disse linkene - så da antar jeg du er mest komfortabel i rollen som provokatør :) Lykke til med det - og lykke til med å analysere hvorfor så mange reagerer så sterkt på din måte og kommunisere på. |
ja, jeg har nå fått kontakt med en som skal slette profilen. og skal snart forsvinne. synes noen av dere her inne skal gå inn i dere selv og tenke over hvordan dere svarer og "fryser" ut folk som er nysgjerrige. for du fortsetter å kalle meg provoserende, selv om jeg prøver å skrive på en annen måte, og forme spørsmålene på en annen måte. og, ja, tenk at jeg er pratesyk! og tenk at du gidder å svare, selv når du ikke gidder å svare! imponerende! girlpower deluxe...
|
Sitat:
hun har svart deg flere ganger, med linker. Hva er grunnen til at du hopper og driter i å fortsette diskusjonen saklig i de trådene? Det er nettopp dette som oppfattes som trolling. Så fort noen kommer med saklige tilbakemeldinger, så slutter du å delta i de diskusjonstrådene. Da lager du heller en ny tråd med nye påstander og spørsmål. Det er jo derfor du oppfattes slik som du gjør på forumet her. Det er ikke slik et forum fungerer. Dette er brukerstyrt, og alle forventer respekt. Marius |
til supera: du skrev:
"Jeg synes heller ikke at noen skal bli ekskludert fordi de mener noe annet enn andre. Men det går vel mer på måten det blir sagt på og ikke minst hvordan man reagerer når man får litt motstand. Forumet er jo brukerstyrt, så det er ikke som at det sitter en gruppe og bestemmer hva alle skal mene. Men litt må man da tåle?" hva mener du med at det går på måten som man reagerer på når man får litt motstand? mente du meg da? hvordan synes du at jeg har reagert når jeg har fått litt motstand? Jeg har jo ikke skrevet at jeg har blitt provosert, som flere her inne har skrevet at de har blitt av mine tråder. jeg har sitert hva noen har sagt, og skrevet at jeg ikke akkurat har likt/ vært enig i det som er skrevet. men det har ikke provosert meg...så jeg skjønner ikke hva som har vært galt med min reaksjon i forhold til enkelte andre... |
Nå skal jeg være jævlig usaklig her så får de hårsåre ta det som de vil:
http://www.smileyvault.com/albums/ba...lt-popcorn.gif |
marjusen, jeg har lest alle svar jeg har fått.
|
Sitat:
Finnes det forresten lignende smiley, men med lavkarbosnacks i boksen istedenfor? :D |
Sitat:
Vi lover alle og gå i oss selv - ÆRESORD! Vel, JEG lover ihvertfall på mine egne vegne ;) Jeg antar at du ikke vil gjøre det samme... gå i deg selv og se på ordbruken din, du må jo være LITT nysgjerrig når et såpass STORT antall medlemmer her inne reagerer på det du sier og hvordan du sier det? Er vi så mange som mener det samme - så kanskje det er NOE sant i det? Dessverre har du jo ikke svart på en eneste av de saklige tilbakemeldingene - hadde du det så kanskje oppfatningen av deg ville endret seg også... Hihi - også girlpower da... takk for den - jeg er nok passert grensa for å bli kalt girl - men siden Nerthus er et gudinnenavn - så kanskje gudinne-power passer bedre? ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Så svarte jeg på det. Og da er det slutt der. Da fortsetter du her. Det er ikke slik et forum fungerer. Du kan ikke være så selektiv på hva du velger å svare på å ikke. Da oppfattes det som useriøst og folk blir provosert. Marius |
Sitat:
|
"ÅÅÅh det må være noe i meg som gjør at jeg ikke klarer styre meg;) Jeg finner deg faktisk svært underholdende. Hadde vært utrolig morsomt og møtt deg ansikt til ansikt - lurer på om du ville ha uttrykt det på samme måte da..."
I like måte! Jeg synes også det er god underholdning her jeg sitter; å lese alle svarene. og lurer også på om du hadde turt å si det samme til meg face to face... tror nok at vi tør å være litt mer "krasse" begge to, når vi ikke trenger å forholde oss til et mennske. som en klok mann sa en gang: det du ikke tør å si til folk personlig, skal du tie om. |
Sitat:
Sånn er jeg bare :) |
Jeg har jaffal fått to grønne prikker pga deg frøken slankogfin, så noe bra har kommet ut av dette:D hihi
HURRA! :D |
ok. det hadde ikke jeg klart. jeg er en veldig blyg person, så jeg hadde nok bare sittet og lyttet og nikket da. og irritert livet av meg etterpå at jeg ikke hadde turt å si noe....thats me!:D:D:D:D:D
derfor er det ekstra gøy dette her, da kan jeg "spille" at jeg er en person som er god til å diskutere (men det er jo nå bevist at jeg ikke er...tji hi). |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
nerthus, er visst samme alder som deg. :_punk:
|
Sitat:
ble vel en flaske og samboern gikk plutselig å la seg..hmm så da fortsetter jeg med litt hihi jeg:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
jammen i hodet, (og ifølge ungene når det gjelder musikksmak) så er jeg 17 år alltid.:p:p:p:p
|
Sitat:
|
Sitat:
at man var lat og med null selvkontroll - det var feil kostholdsråd fra staten! Det er ganske lett for de so ikke har hatt problemer med vekta å si at det er jo bare å spise litt mindre og trene mer, så blir man slank. (Ikke myntet på deg akkurat den altså, bare forklaring). Og så kommer du og tilsynelatende prøver å få oss til å tro at vi ikke er verdt noe igjen. Du må vel skjønne hvorfor folk reagerer ganske krasst da? Jeg er enig i Nerthus; diskuter litt i det virkelige liv. Jeg tror mange av misforståelsene i trådene dine rett og slett kommer av litt dårlig ordvalg. |
Sv: Slette profil?
" Du snakker til folk som har vært overvektige mye av livet og følt seg mislykket fordi vi ikke klarte å gå ned i vekt. Så kom lavkarbo og svarene. Det var ikke det
at man var lat og med null selvkontroll - det var feil kostholdsråd fra staten! Det er ganske lett for de so ikke har hatt problemer med vekta å si at det er jo bare å spise litt mindre og trene mer, så blir man slank. (Ikke myntet på deg akkurat den altså, bare forklaring). Og så kommer du og tilsynelatende prøver å få oss til å tro at vi ikke er verdt noe igjen. Du må vel skjønne hvorfor folk reagerer ganske krasst da?" ja, jeg er nok ikke så god å ordlegge meg. jeg har også skrevet flere ganger nå at jeg er glad for at lavkarbo hjelper så mange. dette er det ingen som drar fram at jeg skriver, kun det negative. og jeg har hatt overvektsproblemer i 20 år. og nå, selv om jeg er normalvektig, så føler jeg meg stadig feit. og jeg har aldri skrevet av noen av dere er null verdt! hvor har du det fra? alle mennesker er like mye verdt! blir litt lei meg nå, hvis du tror at jeg mener det...:kadetgaar __________________ |
Sitat:
|
Syns du skal være på forumet jeg. Alle har rett til å mene hva de vil. Det skal være rom for diskusjoner i et forum.....Huffameg :(
|
Sitat:
|
Alle burde jo skjønt fra dag 1 at slankogfin var ute etter å lage bøll på dette forumet.
Her er hennes første post: http://forum.lavkarbo.no/showthread....21#post1077221 |
Sitat:
Vi ordlegger oss alle forskjellig og kan alle skrive noe som andre kan oppfatte helt annerledes enn det var ment, så det å lese mellom linjene synes jeg ikke vi burde gjøre på ett forum. Vi må forholde oss til det som står i linjene ellers blir det mye misforståelser. Jeg synes ikke noen skal slette seg fra forumet fordi de ikke er helt enige med den store horden på forumet. Det må være rom for å ha litt annerledes meninger og for diskusjoner uten at en blir usaklig mot den som starter diskusjonen. Da blir det ett forum der vi ikke kan si hva vi tenker, mener og føler uten at vi er sikre på at alle de andre også tenker, mener og føler det samme. |
Sitat:
Nå sier hun jo faktisk at hun er mye kvassere enn hun ville turt og være IRL også - så da vet jeg ikke helt... skal man ikke kunne påtalt atferd man opplever som nedlatende og fordømmende på dette forumet? Jeg synes det - vi har til vanlig en kjempefin tone her inne, og av og til kommer noen inn som bryter totalt med både generell folkeskikk, forumskikk og spesifikk forumskikk. Dette synes jeg man skal få si fra faktisk :) Sitat:
Hva om den som startet diskusjonen oppfattes som usaklig? Vi er alle bare mennesker her og gudene skal vite at det er flere av oss som har brukt tid på og saklig kommentere hva det er vi reagerer på, bidratt med linker som motbeviser TS påstander osv - men disse blir glatt ignorert - og TS henger seg heller oppi ting og tema og kommentarer som kan bidra til mer "hekling" :) Synes du det er greit også? Sitat:
Vel det viktigste er at dette er et lavkarboforum, og vi har visse definisjoner her inne som vi bør være noenlunde enige om. I tillegg er dette et brukerstyrt forum - og vi har mange som kun leser. Farlig feilinformasjon kan gjøre folk syke..: DERFOR er selvjustisen her inne såpass oppegående, ingen av oss vil være med på og råde andre indirekte at 800 kal pr dag med mye protein og lite karbo og fett i 2 mnd er fint?? For meg handler det om et samfunnsansvar - det vi skriver her inne - kan HELE verden se. Hadde det vært et lukket forum, hvor kun medlemmer kunne se alt - hadde situasjonen vært annerledes. Til informasjon har jeg vært medlem av andre svært aktive forum både nasjonalt og internasjonalt, og jeg må med hånden på hjertet si at dette er det mest vennlige, inkluderende, kunnskapsrike, støttende og fantastiske jeg har opplevd siden jeg kom på nett i 95 :) |
Sitat:
FYI, jeg hadde turt å sagt det her face to face. |
Hm, dette var interessant lesning..
Som forumbruker vil jeg benytte anledningen til å si hva jeg forventer ut av disse sidene: at fremsatte påstander om lavkarbo stemmer! Jeg forventer faktisk at dersom noen sier noe som ikke stemmer ifht lavkarbo så er det lov å påpeke at det faktisk ikke stemmer. Hvis det ikke er lov, vil flere som meg (som ikke kan dette så godt) bli villedet og forvirret :confused: Og det er forhåpentligvis ikke hensikten.... |
Sitat:
Jeg kan ikke si at jeg synes slankogfin bryter totalt med både generell folkeskikk, forumskikk og spesifikk forumskikk, (jeg har faktiskt lest linkene hennes), mulig hun ikke er så veldig blyg i sine uttalelser og trygt kunne ordlagt seg annerledes, (noe hun jo medgir selv), men jeg synes faktisk at mange av svarene hun får bryter mye mer med totalt med både generell folkeskikk, forumskikk og spesifikk forumskikk enne hennes innlegg. At noen synes at en trådstarter oppfattes som usaklig er vel ikke så rart, vi er mange forekjellige mennersker samlet på ett forum og vi er nok veldig ulike i både måten å ordlegge seg på, i meninger og måten å tenke på. Om noen synes at 800 kal til dagen er nok og vi synes rådene som blir gitt er feil, ja så får vi heller argumentere mot dette på en saklig måte om vi synes det er feil. At dette er ett åpent forum gjør det vel ikke bedre når de som leser får opp en masse med ufine svar til de som stiller spørsmål, gir råd eller uttaler noe som kanskje ikke er så smart. Det skremmer mer bort de som undrer på lavkarbo enn det opplyser dem. Jeg var innom og leste mye før jeg registrerte meg under tvil. Under tvil fordi jeg ikke synes det er ok at en kan lese alt uten å være medlem, det burde være en lukket del som er for medlemmer og ikke for alle. Men det er nå bare min mening. Jeg har også vært og er fortsatt medlem av mange andre forum og jeg er ikke enig med deg i at dette det mest vennlige, inkluderende, kunnskapsrike, støttende og fantastiske jeg har opplevd siden jeg kom på nett. Jeg vil heller si jeg er blitt litt skuffet over takhøyden her inne og derfor er det ikke så mye jeg skriver på forumet, jeg liker ikke å bli "kjeftet" på og få uvenner, (noe jeg ikke har blitt til nå, men så ligger jeg "lavt" også da :rolleyes: ja bortsett fra her da :o) Så jeg angrer nok på dette svaret etterpå, men siden jeg først rotet meg inn i tråden og sa A så får jeg også si B. Vil bare til slutt få si at jeg synes forumet er utrolig lærerikt, nyttig og jeg leser mye hver dag og lærer mye nytt hver dag, så jeg bruker det aktivt i min hverdag for å komme skikkelig inn i dette med lavkarbo:) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02. |