Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Induksjonen (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Tips om avocado (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=426)

ftdmia 15-08-11 12:27

Sv: Tips om avocado

Et spørsmål.. hvorfor er det så sinnsykt mange flere kalorier i Floridaavokadoen, når det likevel er 89% fett i begge?

For meg virker det som at de tallene du har funnet er målt per stk og ikke per 100 gram, og at Floridaavokadoen er litt større enn Californiaavokadoen, ergo er ikke tallene dine sammenlignbare... floridaavokadoen har mer karber fordi den er større!

Monica25 08-01-12 01:26

å hjelpes meg, avokado skal jeg ALDRI spise igjen!!! den var absolutt ikke god, å jeg hadde også på rømme å kokt skinke :( nei, jeg klarer meg fint uten avokado ja :P

Carisma 08-01-12 09:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monica25 (Innlegg 1279038)
å hjelpes meg, avokado skal jeg ALDRI spise igjen!!! den var absolutt ikke god, å jeg hadde også på rømme å kokt skinke :( nei, jeg klarer meg fint uten avokado ja :P

Var den ordentlig moden da? Ikke moden avocado er forferdelig, men moden er det helt fantastisk!

siljesfremgang 23-01-12 17:43

Nå har jeg kjøpt inn avokado, og gleder meg til å fylle den med en herlig rekesalat laget av litt rømme, majones, sitron og reker..:D

Tetra 06-03-13 01:53

Re: Tips om avocado

Har kjøpt min første avocado.. Men liker ikke reker... og tåler ikke cream fresh/rømme.. (eller nøtter) Noen tips til hvordan jeg kan få en positiv førstegangsopplevelse? Jeg vil så gjerne like det siden det er sunt ;)

Gracella 06-03-13 02:15

Sv: Re: Tips om avocado

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tetra (Innlegg 1430950)
Har kjøpt min første avocado.. Men liker ikke reker... og tåler ikke cream fresh/rømme.. (eller nøtter) Noen tips til hvordan jeg kan få en positiv førstegangsopplevelse? Jeg vil så gjerne like det siden det er sunt ;)

Lag deg en kylling eller tunfisksalat og ha i avokadoen i relativt små skiver.
Du kan evt lunke avokadoen i en stekepanne før du har den i salaten

smgj 06-03-13 08:30

Sv: Re: Tips om avocado

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tetra (Innlegg 1430950)

Hjemmelaget guacamole!

Borealis 09-03-13 00:20

Hars sett at noen lager sjokoladedesserter av/med avocado og f.ex raw sjokoladepulver. Noen som har testet noe slikt?

Fedona 11-01-15 17:37

Bare et lite tips om avokado i salat; la steinen fra avocadoen ligge i salaten, da blir ikke "kjøttet" brunt :)

Skal spise mer avokado etter å ha lest denne tråden :)

Jammo 16-01-15 21:34

Kjekt å vite :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.