![]() |
Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå
Sitat:
Hvis jeg skal være helt ærlig så er det å være i ketose i flere mnd i strekk lite fristende da det er så mange "begrensninger", og alt må tilrettelegges mtp besøk, sosialt samvær osv. Passer dårlig til vårt levesett som aktive og meget sosiale småbarnsforeldre. Det ender ofte opp med at vi ikke spiser på timesvis da utvalget er begrenset hvis vi har det hektisk! Jeg savner det å ta seg en banan og en yt etter trening, og det å smøre seg 2-3 knekkebrød å slenge i seg for å holde maskineriet i gang... Målet mitt er helt klart å gå ned i vekt og bli der! Skal ikke tilbake til vekta jeg hadde som 20-åring, men gleder meg til å være slank igjen!!! Og det føles topp å være på riktig vei selv og veien enda er ganske lang. Hvor lang tid har du brukt på dine 25 kg ned? Har du trent mye i tillegg? |
Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå
Hei!
Jeg er ganske ny på dette med ketolyse også, begynte for sanrt 3 uker siden. Jeg har aldri vært borti denne kuren, men har slanket meg mange ganger tidligere. Har blitt noen år siden sist. Jeg ble intr i dette kostholdet og tenkte å holde på med det i ca 10 uker til å begynne med. Jeg må si at jeg også hadde ventet en raskere vektnedgang. Etter å ha lest boka grundig og prøvd å holde meg til kostforslagene der, trodde jeg at jeg ville ha gått ned mer enn 4,5 kg på nesten 3 uker. Har stått stille i nesten 1 uke til tross for nøye telling av karb. Men etter å ha lest her skjønner jeg at jeg må smøre meg med tålmodighet! Jeg har mange kilo å gå ned, rundt 35 kilo til........... Men jeg gir meg ikke, føler meg i bra form, litt slapp av og til, men ikke noe spes sulten eller plaget med hodepine. Lykke til videre!! |
Jeg startet 19. januar med mål om å ta av 13 kg innen 19. mai (4 mnd). Den første uka (de første to?) gikk det jo noen kilo, mens de neste tre var veldig opp og ned. MEN, rundt uke 6 løsnet det skikkelig, så vær tålmodig og hold stø kurs. Rundt uke 5- 6 økte jeg grønnsakmengden (av de gode grønnsakene), det går ikke fortere om du presser karbene for lavt (tror jeg). Jeg har vært i ketose hele tiden, prøvd å være flink å spise 3 måltider pr.dag (selv om frokosten noen ganger er minimal). Så lenge jeg gjør det opplever jeg ikke slapphet. Jeg sover enormt godt om natta og har gjenopptatt treninga. Jeg har bare 3-4 kilo igjen til opprinnelig målvekt og mange uker å gjøre det på. Igjen, vær tålmodig ! :) Og, jeg teller ikke kalorier og pøser på med fett, særlig i form av smør.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33. |