![]() |
Sv: Hvorfor funker det ikke å spise for lite?
Sitat:
|
Kan ikke helt se for meg at man går ned 30-40 kg på noen få måneder med normal kcalorimengde, nei...
|
Sitat:
|
Imponerende!
|
Sitat:
Jeg vet av ei til - som jeg ikke husker navnet på - som var innom i 2-3 mnd og bare RASTE ned over 20 kilo uten problem! Sukk... jeg måtte jo selvfølgelig være spesiell når det gjelder lavkarbo også ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Det kan være at de som går ned mye på kort tid har meget vann i kroppen pga en ukjent intoleranse for noe de har spist på høykarbo-kosthold.
|
Ang. anorexi. Mange av de som utvikler dette har ikke slanket seg tidligere. Ei veninne av meg lå på sykehus i flere mnd i tenårene pga anorexia og stort vekttap. I Begynnelsen av 20-årene bodde hun i USA og gikk MYE opp i vekt. Etterpå hadde hun store problemer med å bli kvitt disse. Da hadde kroppen "lært" og sparte på alt :ja:
Jeg lever på mye mindre kalorier enn normalt for tida pga lav matlyst. Jeg raser defintivt ikke ned i vekt av den grunn, heller motsatt :rolleyes: Da jeg gikk på ketolyse var det først da jeg spiste ordentlig og nok (mer enn nok føltes det som :D) at jeg gikk ned. |
Ja, Carisma. Fint du sa det jeg ikke orket skrive istad.
Man går ned lettere første gang man slanker seg. Og tenåringer har jo mye større behov for mat enn voksne ferdigutviklede voksne også. |
Sitat:
Sitat:
|
[quote=Kanutten;1060325]Fikk ikke noe respons på denne.. Venter Ada![/quote Hvorfor fikk han mindre magesekk om han ikke spiste mye da? Det henger jo ikke på greip.
|
[quote=ada-emilie;1060327]
Sitat:
Fordi at det er ofte slik det er.. Magesekken hans var normal, men den og tarmtottene tok opp mer enn hva de trengte. Han ble feit! Han fikk mindre magesekk fordi det ble satt en strikk omtrent midt på magesekken slik at den ikke utvidet seg. Ada?? Tror du at alle feite overspiser??? |
Er det virkelig nødvending at stemningen skal bli så krass?
|
Jeg synes det er rart at man fjerner magesekken når dens størrelse ikke er problemet.
Hvorfor skulle jeg tro at alle tykke overspiser av den grunn?:) Nei, sånn er det ikke. Jeg har visst siden jeg gikk på barneskolen at det kan være andre årsaker. |
Sitat:
|
Sitat:
|
:o
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Men jeg har vært overvektig så lenge at huden rundt magen min har vent seg til den størrelsen den fikk etter 15 år på 109 kg.. Det er bare tre måneder siden jeg nådde 30 kilos-merket så jeg bør vel egentlig ikke klage ennå, men jeg er ikke særlig tolmodig med meg selv.;) Jeg har trent en del, men det påvirker kun musklene og de ligger under kvapseflesket og den løse huden. Har tenkt til å prøve noen timer i svømmebasseng for å se om ikke det kan hjelpe. Ellers så skal jeg intensivere treningen i vår/sommer og prøve å bli kvitt de siste 6-10 kiloene som jo er det løse kvapset. Om huden vil følge med gjenstår jo bare å se....HÅPER :( |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04. |