Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Takknemlig om noen kan hjelpe, vekta rikker seg ikke etter snart 2 mnd (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41372)

Nicpins 05-03-11 14:35

Sv: Takknemlig om noen kan hjelpe, vekta rikker seg ikke etter snart 2 mnd..

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters (Innlegg 1047045)
Angående trening og manglende vektnedgang så har blant annet Pål Jåbekk skrevet en spennende kronikk, som du an lese her. Kort sagt så skriver han at trening ikke nødvendigvis er spesielt effektivt med tanke på vektnedgang. Men artikkelen er litt for omfattende til at jeg tør å å komme med en kortversjon :)!

Takk! Spennende artikkel. Jeg trodde det var bare noe jeg innbilte meg. :)

Heaven 05-03-11 14:59

Så synd at trening har den effekten for jeg syns det er rein terapi å holde på!! Endelig orker jeg og endelig kan jeg!

Idag har jeg spist salat med olje på.Håper jeg kjøpte riktig (kaldpresset) rapsolje. KRysser alt for at jeg husket riktig!

ada-emilie 05-03-11 15:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Heaven (Innlegg 1047265)
Så synd at trening har den effekten for jeg syns det er rein terapi å holde på!! Endelig orker jeg og endelig kan jeg!

Idag har jeg spist salat med olje på.Håper jeg kjøpte riktig (kaldpresset) rapsolje. KRysser alt for at jeg husket riktig!

Kaldpresset er bra! Jeg skal selv begynne med olje fremfor avokado fordi da jeg hadde oppkastshau for et par dager siden så jeg inni meg at kroppen ikke ville ha det. Ikke det og ikke all tyggisen jeg tygger. No wonder:)

Nicpins 05-03-11 15:17

Sitter fortsatt og leser den artikkelen, den er LANG men utrolig velskrevet. Forklarer det meste med lavkarbo, trening, fett, insulin, overvekt...helt utrolig bra. Selv om jeg har holdt på i fire år og er ferdigslanka så var det mye lærerikt å lese der :ja:

Fredrikke07 05-03-11 15:32

Ut fra artiklen så ser jeg ikke at trening vil gjøre deg tykkere eller hindre vektnedgang sammen med lavkarbo-kosthold. Det må uansett virke ulikt på folk, for jeg går ned mer når jeg trener, økt muskelmasse gir helt klart økt forbrenning hos meg!

Og trening har jo rimelig mange andre gode helsegevinster, blant annet mentalt, så synes ikke du skal slutte med det jeg...

Bestemamma 05-03-11 15:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07 (Innlegg 1047298)
Ut fra artiklen så ser jeg ikke at trening vil gjøre deg tykkere eller hindre vektnedgang sammen med lavkarbo-kosthold. Det må uansett virke ulikt på folk, for jeg går ned mer når jeg trener, økt muskelmasse gir helt klart økt forbrenning hos meg!

Og trening har jo rimelig mange andre gode helsegevinster, blant annet mentalt, så synes ikke du skal slutte med det jeg...

Det PJ sier er at du trener fordi du har et energioverskudd som vil ut og bevege seg.......;) Men at det energioverskuddet hadde kommet seg ut av kroppen din selv om du ikke hadde trent........ (varmeoverskudd, trang til å støvsuge, må finne på et eller annet før jeg blir sprø, etc, etc,...)

Heaven 05-03-11 16:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 1047280)
Kaldpresset er bra! Jeg skal selv begynne med olje fremfor avokado fordi da jeg hadde oppkastshau for et par dager siden så jeg inni meg at kroppen ikke ville ha det. Ikke det og ikke all tyggisen jeg tygger. No wonder:)

Ush a meg.. ja den sier nok ifra om den får noe den ikke setter prius på..
Liker ikke avocado så har ikke værtnoe alternativ.
Samme med cocosa, jeg blr dårlig og får migrene av kokos.. Jækk

Heaven 05-03-11 16:09

I min jnobb, eier og driver egen bhg, så er det viktig å være i god form kondsjonsmessig. Merker også dette ift korpset. jeg har spilt i 26 år og aldri hatt så gode lunger som nå. Selvfølgelig kan man undre seg om det er pga vekttap, eller pga trening, eller begge deler.
Men jeg ønsker å styrke kroppen min ift jobb, og ift til mental og fysisk helse generelt. og da tror jg man må trene for å gjre det :)

ada-emilie 05-03-11 17:07

Det viktigste for å gå ned i vekt er kostholdsomlegging, ikke trening. Men det er jo BARE flott at du vil trene!

Heaven 05-03-11 20:09

Syns det er så nydelig så blir vanskelig å legge det fra seg kjenner jeg... Får håpe at olje inn og meieri ut er et bra bytte. Og i dag har jeg spist lite :) Mye mindre enn jeg pleier :)
Frokost: Eggerøre og stekt picnicskinke
Etter trening: 1 shake nutrilett (sikkert ikke bra, men noe MÅ jeg ha og jeg sliter enormt med å finne noe)
Lunsj: 10 kyllingvinger og en salat med olje på ;)
Middag blir nå straks: Taco (Lene Bs krydder) med salat, IKKE rømme ;) IKKE dressing, men olje. Så får vi se :)

ada-emilie 05-03-11 20:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Heaven (Innlegg 1047510)
Syns det er så nydelig så blir vanskelig å legge det fra seg kjenner jeg... Får håpe at olje inn og meieri ut er et bra bytte. Og i dag har jeg spist lite :) Mye mindre enn jeg pleier :)
Frokost: Eggerøre og stekt picnicskinke
Etter trening: 1 shake nutrilett (sikkert ikke bra, men noe MÅ jeg ha og jeg sliter enormt med å finne noe)
Lunsj: 10 kyllingvinger og en salat med olje på ;)
Middag blir nå straks: Taco (Lene Bs krydder) med salat, IKKE rømme ;) IKKE dressing, men olje. Så får vi se :)

Nutrilett er lureri, for det inneholder sukker. Ta heller en atkinsbar som du nå får i alle butikker. Eller enda bedre litt ost eller en påleggspakke kjøtt.

Heaven 05-03-11 20:45

Ja jeg prøver dette nå jeg så ser jeg :) Men tusen takk. Skal skrive meg det bak øret om det fortsetter å stagnere

Heaven 06-03-11 00:48

Får bare tilstå: jeg har spist fire skiver jharlsberg og noen pistasjnøtter i kvel... sukkk

Nicpins 06-03-11 12:21

Pøsj, det var nok bare Nutrilett-sukkeret som kicka inn sånn at du ble fysen :ja:

Ost og nøtter er jo slett ikke ille! Fine ting å spise som lørdagskveld-kos! :)

Heaven 06-03-11 16:57

Syns det er vanskelig.. Det gikk jo SÅ greit før dette her! men ikke nå. Nutrilett eller ikke nutrilett. ikke spiust noe med sukker i i dag hvertfall, og jeg sliter
Skal på zumba i kveld, kanskje det hjelper

Heaven 07-03-11 17:54

Sv: Takknemlig om noen kan hjelpe, vekta rikker seg ikke etter snart 2 mnd

Ada-Emilie: Jeg hørte på deg likevel og kjøpte 4 atkinsbarer i dag.
Så jeg hører etter selv om de tikke ser sånn ut fnis

Men: skal man spise en hel sånn etter trening? De er jo svære

Nerthus 07-03-11 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Heaven (Innlegg 1049051)
Ada-Emilie: Jeg hørte på deg likevel og kjøpte 4 atkinsbarer i dag.
Så jeg hører etter selv om de tikke ser sånn ut fnis

Men: skal man spise en hel sånn etter trening? De er jo svære

Spis en halv også spiser du ordentlig mat litt senere :) Du blir ganske mett av en hel en, ihvertfall blir jeg det :)

Heaven 07-03-11 23:16

Ja jeg ble litt småuggen , de var litt søte så jeg håper ikke jeg har kjøpt feil!!! men gode, yammi sjokolade!!! :D Spiste halve etter trening og måtte ha litt før trening også . Spist mye mindre i dag enn jeg pleier så jeg kjente det, ikke mye, men litt.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.