![]() |
Sv: Marsskravletråden til 30+
Når har de fleste veiedag?
Jeg veier meg på mandager. |
Jeg veier meg nesten hver dag; naken om morgenen etter jeg har vært på do og før frokost. Jeg skriver opp de datoene vekta mi viser nytt tall og ikke hva jeg veier fra uke til uke.
Jeg har ei gammel vekt som ikke er digital, så jeg ser ikke 100g opp og 100g ned etc. Ser det først når jeg har gått opp/ned mist 1/2 kg. Vekta på kroppen min er stabil, så går jeg opp eller ned så er det reelt. |
Sitat:
Jeg veier meg vanligvis på onsdager. Men nå har jeg veid meg litt hver dag for jeg går bare oppover for tida og jeg håper på at det skal slippe :S |
Det har du selvfølgelig helt rett i!
Mulig jeg har lært feil da. Det var en kompis som trente for å legge på seg muskler og sleit med å gå opp i vekt som sa det. |
Enkelte får lettere muskler enn andre, deriblant jeg. Alt fysisk arbeid har jeg alltid tatt lett. Før når jeg bodde på bygda og var med på slåtten så løftet jeg 50 kg på høygaffel uten problem flerfoldige ganger om dagen, etter bare en ukes tid med jobb.
|
Her er det veiedag den timen jeg er hos pten min. Det er som oftes mandag eller tirsdag..
Men må innrømme at jeg er en liten veioman så jeg veier meg cirka hver morgen og kveld hjemme.. |
Jeg har visst ikke noen spesiell veie dag. Jeg prøver å ikke veie meg så lenge jeg klarer, og så blir veiedagen når nyskjerrigheten blir for stor ;)
|
Vimsen: Organisasjonsarbeid teller MASSE på cv'n! Mer enn karakteren som regel. MEN, du har jo holdt på meg det i nesten et år som du sier, og så lenge du kan begrunne hvofor du sluttet (ikke sånn "orka ikke ansvaret" om du skjønner :o). Fortell at du måtte ta et valg mellom det og tid til studiene (faget teller jo alltid mest), men at du gjerne skulle fortsatt om du ikke følte det gikk så utover faget i den perioden. Det viktigste er å vise at du kan ta begrunnede avgjørelser. men som sagt, få det med på cv'n, og få gjerne en attest på det. Sambo jobba på Hulen da han studerte, og jobber nå med musikk og langt fra det han egentlig studerte :D Uten den erfaringa hadde han kjedet seg som fikseopdretter en plass langs norskekysten nå.
|
Jeg har ikke noen spesiell veiedag, veide meg torsdag for første gang siden oktober. Og så i går tidlig igjen, der jeg plutselig hadde gått ned et kilo. Jeg vurderer sterkt å investere i en vekt. Men det får bli etter at jeg har investert i et kattetre til pusekattene mine :)
|
SÅ var det mars og det går mot vår:D
Målene mine for mars: - ned 5 kg - trene styrke 2-3 ganger i uka - starte med 30ds (når dvd`n kommer i posten) -prøve å bake litt lavkarbobrød og lavkarbokaker;) Veiedag på fredager her, så har eg noen dager til neste veiedag dersom det blir litt vin i helgene hehe:) Håper alle har en strålende lørdagskveld:D |
Tidligere veide jeg meg mandager, men har bytta til torsdager.
Vil ikke sette meg noen mål for mars. Sliter så fælt akkurat nå så jeg "tør" ikke gjøre noe som kan oppleves som nederlag. |
Sitat:
Ikke værst! 50 kg er veldig bra! |
Har drevet og sett på bilder av nedgangen til folk her inne. Er så imponert av alle sammen. Blir faktisk skikkelig rørt og gleder meg til at jeg kan gjøre det samme en dag.
|
Hvordan har det seg at man kan gå fra å være supermotivert ene kvelden, og helt i bånn dagen etter? Slik har ihvertfall helgen min vært. Fredag kveld var mer motivert enn noensinne, og så våknet jeg lørdag morgen og var drittlei hele greien. Dette kommer mest av at jeg begyner å bli ganske lei av å se det samme tallet på vekten om, og om igjen. :/Så denne helgen endte derfor med en gedigen fastelavens utskeilese med boller og hele pakken. Så nå er jeg klar! klar til å starte på nytt, og håper at jeg nå kan bli mer motivert til å forsette videre. :)
|
Da har jeg bestemt meg for å gjøre bloggen min mer kostholdsrelatert siden det er så mange som lurer på hva jeg egentlig spiser iløpet av en dag, hvordan lavkarbo funker osv.
Kommer til å skrive om ting som hva jeg har spist i løpet av en dag, prøve ut ulike oppskrifter, ja, lavkarbo stuff :) Her er adressen til bloggen om noen er interessert: http://nadjasin.blogg.no/ |
Jeg følger mye med på lavkarbooppskriftsbloggene :)
Og har bestemt meg for å ta mer bilder av maten jeg lager selv. Og i dag ble det sushi, noe jeg vil dele med resten av folket. Må bare legge innpå bildene, og så tar jeg det på bloggen her inne på forumet. |
Jeg har vært totalt fraværende her inne en stund nå. Er rett og slett så mye som skjer i livet mitt for tiden at tiden ikke strekker til. Men jeg bør egentlig prioritere det. For jeg merker at det også blir lettere og lettere for at ting sklir litt ut. I det daglige får det greit, men så er det plutselig en dessert på en fancy restaurant, eller litt sushi selv om det er med ris. Og på fredag spiste jeg til og med en vaffelplate på jobben. Så om jeg ikke klarer å holde fokus nå så sklir det lett ut tror jeg og jeg vil IKKE gå opp i vekt igjen.
|
Spiste forresten lavkarbo-fastelavensboller i går, og det var veldig godt.
|
"Back on Track" endelig er jeg meg sjøl igjen og klarer å spise som jeg skal. Vår depresjon er noe dritt. Jeg har i alle år da "brukt" mat/godteri som medisin. Og det har blitt noen kg hvert år. Den store forskjellen fra før er: Tidligere var det smågodt for minst 100 kr (det forsvant på null komma null)hver dag. De tre gangene jeg sprakk helt og kjøpte smågodt var det for ca 25 kr og bare en gang i uka. Det blei noen vafler og litt is og litt frukt altså stadig litt ulovlig, MEN etter å tatt meg inn i vinterferien er jeg nede igjen. Dette kan ikke bare ha med viljestyrken å gjøre, behovet for "medisin" må og ha vært lavere i år.
|
Nå trenger jeg motivasjon her jenter.... Er så lei meg og trist at jeg bare har lyst til å legge meg under pleddet å trøkke i meg sjokolade å smågodt :(:(:(
Vært hos ørelegen å tatt hørselstest, og jeg hører så dårlig at jeg må begynne med høreapparat på begge ørene :( 33 år og høreapparat i begge ørene.. Fy flate!! Ikke lett å holde motavasjonen oppe til å spise sundt i dag, så noen som kan komm med noe positivt/morsomt etc for å holde meg i gang?? |
Sitat:
Det er ikke verdens undergang, og nå til dags har de jo ganske så diskrete høreapparat. Tenk heller slik at nå vil du jo få med deg alt som blir sagt, noe du ikke kan ha fått gjort tidligere. Det går fremdeles an å nyte livets goder, du trenger bare litt hjelp til å høre. Jeg tror det her går fint! Og når du en dag har fått høreapparat så vil du føle at det faktisk er ganske så greit likevel. Jeg vet ikke om det her var noe oppmuntrende, men jeg er sikker på at det vil gå bra :) |
:klem: til TonjeKB.
Det er jo ikke som om du plutselig har fått dårlig hørsel, du har bare plutselig fått vite at du vet hjelpemidler kan få gjort noe med det som alt har vært sånn en stund. Det er jo positivt. Men jeg skjønner allikevel at det er en hard nyhet å svelge. Det blir ikke enklere om du samtidig skal ha dårlig samvittighet for en sprekk, så prøv å la vær med det. Har dessverre ikke noe morsomt å komme med da.. |
Jeg må egentlig også bruke høreapparat, å jeg er bare 18! :( Men, jeg får det ikke til. så da får jeg heller bare høre dårlig da..
------- Nå står forresten ismaskinen jeg fikk til jul i frysen, klar til bruk for imorgen! Er sååååå spent! Skal raide forumet etter noen bra oppskrifter etterpå. Iiiiiiiiis <3 |
ser egentlig på høreapparat på linje med briller. ser du dårlig, bruker du briller, hører du dårlig, så er det høreapparat.
vært til utredning for hørselsvikt selv, da jeg var i begynnelsen av 20 årene. men jeg hører bra jeg. jeg takler bare ikke støy og mange som snakker samtidig, så da blir det mye hæ :p |
Jeg har for første gang laget lc-fastelavensboller. Det var veldig godt! Men nå klarer jeg ikke mer av de før neste år.
|
Takk for støtten jenter :) Går bedre med meg nå, men var ditt deppa i stad ja, selv om jeg var forberedt på at det ville gå denne veien. .Jeg har IKKE skeiet ut. Holdt meg til planlagt kost i hele dag :D Nå har jeg akkurat tatt ut min første porsjon med eggeloff ut av ovnen.Gleder meg til å smake.. Er bare utrolig imponert over hva noen egg kan bli til!! :eek::eek::D
|
Sitat:
Du kommer til å klare deg helt fint, det er jeg overbevist om. |
Sitat:
Men ja, 50 kg er ikke så verst, og takk :) |
Sitat:
|
Nå syntes jeg at jeg har vært flink ^^ Jeg fikk en "bestilling" på smørbrød(rundstykker) og har i dag smurt 40 halve rundstykker med altslags godt på, uten å bli fristet av nystekte rundstykker what so ever :D (bare av roastbiffen og røkelaksen, men de var lov) :p
Men jeg kom til å tenke på en ting... Når det gjelder manualer vettu: Hva er best? Lett med mange repitisjoner eller tyngre og begynne med 10 reps om gangen, for så å øke etter hvert og kjenne at du trener? :p |
Ikke noe vits i å ta mer enn 12 rep:) ta så tungt som du greier enten 4x4 eller 8-12x3.
|
Okai, takk for svar ^^
|
Helt fersk på dette formumet jeg også.
Starte sist uke med aktins dieten og er inne i andre uke in induksjonen. Startet også Svømming 3-5 dager i ulken for 3 uker siden(fortsatt slitsomt). Mål for Mars. Fortsette tregning. Begynne å skrive ned alt jeg spiser. Klare å holde den gode motivasjonen jeg har fått over meg vedlike. Komme meg ned en 5-6 Kilo i løp av Mars. Ellers bli en aktiv deltaker i formumet |
Hei. Så denne tråden nå, så da sier jeg hei her og. Jeg er på dag 3 på lavkarbo. So far so good. Skal ned en masse kilo, så sant jeg har viljestyrke til det:D Trenger nok masse ass kicking om noen måneder, er jeg redd.....Er det noen andre mars startere her?
|
Og der var lavkarbo-bloggen min ordentlig igang! :D
Idag har jeg fått fikset meg nytt design (kjempefornøyd! Flinke meg :), og har ryddet skikkelig opp! Har også lagt ut de oppskriftene som jeg bruker mest, og slankehistorien min er lagt ut! :D http://www.nadjasin.blogg.no/ ---------------- Nå skal jeg snart begynne på den hjemmelagde isen, er så spent på hvordan resultatet blir :) |
Jeg skal så seriøst gifte meg med ismaskinen min! :D :D
Har savnet is helt siden jeg begynte, og har laget idag (Etter et veldig misslykka forsøk igår) og det smakte såååååååååååå mye bedre enn kjøpe is! http://bloggfiler.no/nadjasin.blogg....9787378206.jpg |
Yummy, det så godt ut. Kanskje jeg bør skaffe meg en ismaskin jeg også. :)
|
Sitat:
Gleder meg til å prøve meg på sorbe :D |
Så kjempegodt ut!
Hva koster en slik maskin og hvordan fungerer det? |
Denne kostet rundt 5-600, den funker slik at du har den i frysen i 24 timer før du skal lage is, så lager du "deigen" og heller den oppi mens den roterer. Isen blir ferdig på 20 min og blir sånn myk konsistens på. LAger du is i frysen så blir den full av iskrystaller med mindre du rører kraftig vært kvarter.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31. |