![]() |
Sv: Kalorier pr dag
Jeg er en av de som fulgte kosten slavisk etter hva jeg skulle, jeg veide, spiste fett, skeiet ikke ut en eneste gang, på 1 mnd, å allikevel surret jeg like over og like under samme kiloet :(
Jeg brukte ikke engang søtning, smakte aldri noe jeg ikke skulle, hadde ikke erstatningsprodukter for mel osv, kun rene produkter etter boken, med fett. Jeg drikker ALDRI alkohol, har ikke gjort det de siste 4 årene, å jeg røyker ikke heller, om det har betydning.. Jeg la også ut dagsplaner her flere ganger for å høre hva jeg skulle endre å de var helt iorden, å allikevel gikk jeg ikke ned, MEN poenget mitt var at jeg jukset IKKE, å jeg lot ikke være å poste noe her for at det skulle se finere ut, jeg postet her for å få HJELP fra de mer erfarne, å da hjelper det ikke å legge ut noe som ikke stemmer for meg, da får jeg jo svar som jeg ikke kan bruke.... Eneste som jeg ikke gjorde nok av (kanskje) var å trene nok??? Men jeg er veldig aktiv, med 5 unger, pluss en avlastningjente, jeg har også en aktiv jobb og trente litt utenom det... Så jeg syns ikke det er så kjekt å høre at folk tror jeg jukser da:( jeg strever meg VIRKELIG ihjel her for å få det til, å det hadde betydd såååå inderlig mye for meg å få det til.....:( |
Sitat:
Ingen så jukser, alle har jo ett felles mål om å komme ned til ønsket idealvekt. Noen har lengre platåer enn andre. I følge boken så skal ikke trening ha så mye å si, men jeg må av egen erfaring si meg uenig- trening hjelper kroppen i å komme fortere ned og strammere- men når vi er på ketolyse så er det ikke sikkert kroppen klarer å yte max i forhold til kropp å puls, pga kroppen har ikke for mye av karbohydrater- som igjen kroppen bruker når vi trener hardt. Hvis ingenting funker, prøvd di 3 rådene i ketolyseboken, det handler om å kutte max ned på karbohydratene, telle kcal til kg begynner å løsne igjen . Noen må streve mer enn andre ser det ut som og det er urettferdigt (har en venninne med samme problemet) Lykke til, du klarer det :) |
Sitat:
|
Heia Nerthus, heia Nerthus :heia: Fy f*** og jeg er gla det finnes sånne som deg her inne på forumt!! Jeg er ny, begynte i januar, har ikke juksa noe (kanskje en bommert, men ikke noe med vilje iallefall) og går snilesakte ned.
Det er så utrolig frustrerende, og når man da desperat, motløs og nesten på gråten søker råd og spørr her inne og får sånne svar som at vi kan takke oss selv, bli beskyldt for juks og at vi tror fett vil få ned vekta og hiver innpå omtrent rent fett så er det pokker ikke rart folk gir opp. Jeg har før i innlegg hvor jeg stiller spm og søker råd skrevet at negative tilbakemeld vil jeg ha med frabedt. Har du ikke noe godt å si kan du likegjerne holde kjeft. Som Nerthus sier: Dere her inne kjenner ikke hverandre så godt og vet ikke om det ligger mer til historien til folk enn at de er tykke, eller hvorfor de ikke går ned. Så ikke døm folk, hver så snill. Still da heller spm som kan hjelpe til å komem frem til riktig råd å gi råd etter. "håper ingen blir støtt av dette altså. Er bare min mening da" :) |
Sitat:
|
For meg er det kombinasjonen lite karbohydrater, lavt kcaloriinntak og trim som er avgjørende.
Tar jeg bort en av disse faktorene står vekten stille, eller jeg sprekker. Jeg tror det er mange som kunne hatt større suksess hvis man kombinerte disse 3. |
Jeg ville aldri brukt ordet juks i denne sammenheng. Jeg tenker bare at noen kanskje "glemmer" hva de gjorde "i forrige uke" om de har vært flinke den siste tiden, og dermed ikke kan skjønne hvorfor en ikke har gått ned. Men jeg ser at det kanskje er å dømme noen for å være litt dumme, eller glemske. Ja, jeg ser det. Men dette er ikke noe personangrep så at noen skal føle seg tråkket på tærne beklager jeg. Kanskje jeg bare ville si: ikke glem å ta med i beregningen alt du faktisk inntar når du skal finne ut hvorfor din vekt har stagnert. Noen kan kanskje ha latt kostholdet skli ut uten å legge ordentlig merke til det. Det er faktisk ikke så dumt å holde nøye regnsakp om det går tregt.
Og ja, det kan være mange årsaker til vekt-stans. Selvfølgelig. Men akkurat det med alkohol har faktisk ikke vært snakk om som jeg har sett utenom i forbindelse med "hvilke sorter som er lov". Og alkohol mener jeg ikke hører hjemme i en slankekur. Kanskje ingen av de som ber om hjelp pga vektstans har drukket alkohol, skeiet ut med snop eller annet. Det var bare en tanke som slo meg. Jeg så f.eks hvor mange som hadde skeiet ut i jula og i ettertid også, men at det er de samme personene som skeier ut som ber om forståelse aner jeg ikke. Det ante meg at noen kom til å reagere når jeg la ut kommentaren, men jeg håpet det var verdt å legge det ut likevel. Men der kan jeg selvsagt ha tatt grundig feil. Kommentaren min var ikke rettet mot de som allerede gjør alt til punkt og prikke. Det var en tankevekker til de som ikke gjør det. |
*dytter på denne*
Hvordan ser en dagsplan ut for dere andre som ikke kommer opp i det antallet? jeg ser at egg, majones, fløte og til og med ribba jeg hadde igår,gir store utslag kcal messig, Noen som vil dele en dagsplan på mindre kcal, men allikevel fet mat? |
Fant ikke noen mer passende plass å spørre om dette, men kan vektnedgangen faktisk stoppe opp fordi man får i seg for lite fett? Jeg sliter som rakkern for tia. Går ikke ned, og klarer nesten ikke få i meg mat. Fet mat byr meg iallefall i mot.
|
Jeg lå på mellom 3K og 5K kalorier, men jeg hadde hardcore no/low-carb og gikk ned i vekt..
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg kan godt komme med en grov dagsplan for hvordan jeg spiser:-) Men først vil jeg bare dele en ting jeg har lest, som virker ganske logisk for meg egentlig - variert kcal-inntakk fra dag til dag skal kunne øke forbrenningen din! Ikke hold deg på samme tallet hver dag, kan godt spise 1300 en dag og 2300 en annen dag. Nå har ikke jeg fått eksperimentert så mye med dette, er ikke så lenge siden jeg leste det (husker ikke hvor...:S), men jeg har begynt å forske litt på saken på den måten at jeg skriver ned i kalorier OG karbo hvert måltid, hver dag, og vekten en gang i uka. Men jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle virke bra for forbrenningen, så jeg holder en knapp på den teorien:-) Men så er det dette med at alle er forskjellige da, det må vi ikke glemme.. =) Her er et par dagsmenyer fra min hverdag: Nr 1 Frokost: Frokost med fløte, skinke og kremost (ca 250 kcal og 0,5-1 g karbo) Lunsj: Lavkarbo-knekkebrød med majones og morrpølse og/eller fårepølse (ca 200 kcal og 1,5 g karbo) Middag: Karrigryte med kokosmelk, rømme og kylling + et lite knekkebrød med kremost som tilbehør (ca 500 kcal og 6,5 g karbo) Kveldsmat: 1 stor kopp te med suketter og fløte (ca 150 kcal og 1-1,5g karbo) Totalt: CA 1100 kcal og 10 g karbo Nå spiser ikke jeg så mye kveldsmat, for d frister sjeldent.. Men evt en kopp te med fløte i, eller litt middagsrester er jo ideelt om du vil ha opp fettnivået. Nr 2 Frokost: En stor smoothie med linfrø, bringebær, spinat, avokado (rik på sunt fett!) og kokosmelk/fløte (ca 450 kcal og 5 g karbo) Lunsj: 1 lavkarbo brødskive med pepperoni og ost-smelta i mikro (ca 500 kcal og 2 g karbo) Middag: Fiskesuppe med torsk, sei og laks laget med fløte/rømme (ca 300 kcal og 4 g karbo) Kvelds: 100 g svinesteik (ca 112 kcal og ingen karbo) Totalt: CA 1362 kcal og 11 g karbo Slenger på en til - med ekstra mye fett: Frokost: 2 Speilegg og stekt bacon (ca 350 kcal og 0,3 g karbo) Mellom: 1 kopp kaffe med fløte (ca 100 kcal og 1 g karbo) Lunsj: Lavkarbo knekkebrød med reker og majones (ca 350 kcal og 2 g karbo) Middag: Foliebakt laks med spinatioli og smørdampede grønnsaker (ca 400 kcal og 2-3g karbo) Kvelds: Squash med avokado-dip av avokado og rømme (ca 300 kcal og 1,5 g karbo) Totalt: CA 1500 kcal og 7,5 g karbo Dette var grovt regnet, og grovt plukket, og har dessverre ikke regnet ut fettinnholdet, men som du ser så blir det jo en god del fløte, rømme, kokosmelk og avokado. Avokado er en fin måte å få i seg mer og riktig fett på uten at kalori-innholdet stiger så veldig, og godt er det også! |
Sitat:
eh, her skulle det da stå OMELETT og ikke frokost.. Tjihi, litt seint for et trøtt hode merker jeg..:-) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22. |