Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Streng lavkarbo i fire uker - opp 7 kilo! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40591)

lillemeg88 17-02-11 10:13

Sv: Streng lavkarbo i fire uker - opp 7kilo!

jeg blandet cocosa, kanel og bittelitt confecta cacaopulver og helte vann over! det var ganske godt, og hjelper mot treg mage! :) er også enig med ecualyptus med at fiberrik også hjelper (men da må man også huske og drikke litt mer)

Nerthus 17-02-11 13:27

Karbjunkie - hvordan går det med deg? :)

Megvel 18-02-11 12:16

Sitat:

Ser mange her nevner ketose.. men jeg bruker jo ikke ketolyse?
Du spiser ketogent (under 20KH i døgnet?)

karbjunkie 21-02-11 20:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 1033505)
Du spiser ketogent (under 20KH i døgnet?)

Hei dere.

Nei, spiste ikke ketogent.

Nå har jeg byttet tilbake til normal kost med vanlig med karbohydrater, etter jeg skrev denne tråden og jeg har gått ned til 81kilo. Tror jeg holder meg med karbohydrater og forstår at dette ikke fungerer for meg dessverre.. Har mer overskudd nå også og null migrene.. Er heller ikke så forstoppet lenger

Lykke til videre alle sammen :-)

Nerthus 21-02-11 21:33

Sv: Streng lavkarbo i fire uker - opp 7 kilo!

Bare lurer - drakk du vanlig cola på lavkarbo-diett? Ser du nevner at du drikker like mye vann som cola+kaffe...

Coopteddy 21-02-11 21:39

Dette var jo rett og slett bare besynderlig. Men bra at forstoppelse og hodepine er på vikende front da.
Om du skulle få lyst til å prøve igjen, synes jeg tipset om å kontakte Hexeberg virker lurt. Har lest om mange med start i motbakke her inne, men dette tror jeg var helt eksepsjonelt.
Lykke til videre, uansett!

karbjunkie 21-02-11 22:53

Som sagt.. drakk ikke cola på lavkarbo.. bare vann og kaffe :)

Veldig godt å være kvitt migrenen ja.. Imorgen går hormonspiralen så får vi se om jeg går ned noe etter det og kanskje kan prøve lavkarbo igjen..

ada-emilie 21-02-11 22:59

Merkelig det med den medisinen.Er det ikke det samme som laktulose? Jeg brukte laktulose tidligere i god tro om at den ikke påvirket blodsukkeret, Hadde lest på nettet at sukkeret ikke ble tatt opp! Milde Gud! Her bl.a :http://www.relis.no/Publikasjoner/Ar...ante_pasienter

Legemiddelet er et disakkarid som består av et molekyl galaktose og et molekyl fruktose. Tynntarmens disakkaridaser spalter ikke laktulose, og mindre enn 2 % av legemiddelet absorberes. I tykktarmen spaltes legemiddelet til blant annet melkesyre, eddiksyre, metan og hydrogen (4). Laktulose spaltes ikke til laktose men kan inneholde rester av laktose fra fremstillingsprosessen.

Går du på medisiner? Det er en god del som øker vekta. Og har du mensen snart?

Nerthus 21-02-11 23:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karbjunkie (Innlegg 1036832)
Som sagt.. drakk ikke cola på lavkarbo.. bare vann og kaffe :)

Veldig godt å være kvitt migrenen ja.. Imorgen går hormonspiralen så får vi se om jeg går ned noe etter det og kanskje kan prøve lavkarbo igjen..

Ok - misforsto jeg :) Har du vært gjennom en ordentlig lege-sjekk i forbindelse med at du går opp så mye på lavkarbo?
Jeg har svært lave d-vit nivå nå og har lest at dette kan øke fettlagring og minske fettforbrenning uten at jeg skal si at det er årsaken til at jeg ikke går ned i vekt.
Vurderer også sterkt å ta ut hormonspiral - men har sterkt i minne enda smerten ved å sette den inn så jeg må "kvinne" meg litt opp først. ;)

Maylinn26 23-02-11 19:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av karbjunkie (Innlegg 1028302)
Hva gjør jeg feil? Brukte før strl 42,nå å jeg ha 44??? Magen er blitt MØE større, skikkelig hardt fett.

Blir skikkelig deppa :-( Kuttet brød, potet, ris, pasta. Bare spist helt rene ting uten karb, holdt meg under 1300 kcal om dagen.. Ikke brus, ikke noe utskeielser.. Men blir jo bare større..

Jeg har fått prentet inn, tell karbohydrater, ikke kalorier!!!:)

Maylinn26 23-02-11 20:01

Sv: Streng lavkarbo i fire uker - opp 7kilo!!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1028316)
Hva er "endel løk" da? Og hvorfor har du holdt deg under 1300 kalorier?
Kan jo tenkes du trenger mer fett:) Er ikke så mye fett du får i deg til 1300 kalorier om dagen, hvis du spiser litt normal mengde med proteiner.

Det samme tenkte jeg! Jeg teller ikke kalorier i det hele tatt... Kun karbo;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.