![]() |
Sv: Referanseverdier for hypotherose-behandling
Fremdeles lett feber , 37,8 mot normalt 35,8. Blodsukkeret mitt er ennå noe for høyt, så jeg bruker nå NovoRapid som er en hurtigvirkende insulin ved behov 2-3 ganger daglig.
Første dag på lang tid uten "melkesyre-følelse" og masse hjertekrampe. Har dremdeles hjertekrampe men ikke så ofte. Sov faktisk gjennom hele natta. Krysser fingrene for at det fortsetter slik! Strumaen min har synlig vokst disse siste ukene, men er ikke varm å ta på i dag. Det murrer i ledd i dag, tidligere har det vært direkte vondt. Alt i alt er jeg noe bedre nå, så jeg håper dette har sammenheng med en medisinfri dag og så bare 100 mg pr dag. Tusen takk for at du svarer og hjelper meg og tusen takk for linken til blodprøvetyding:) |
Det er mulig feberen også er et overdoseringssymptom.
I gamle dager, før de fant opp blodprøvemålinger for TSH og T4 ble basaltemperatur brukt for å påvise for lavt stoffskifte og påvise at doseringen ble riktig. Jo nærmere 37, jo bedre. Lav basaltemperatur er et symptom på lavt stoffskifte. |
Har sprunget ned dørene hos legen i det siste. Har ikke følt meg bra. Legen har utelukket via blodprøver at det er noe revmatisk og hun nekter å tro at mine problemer kan være knyttet til stoffskiftet eller slitne binyrer "som ikke finnes".
Var på sykehuset i går til kontroll med diabetesen min. Fikk masse skryt fordi lavkarbo gjør kroppen min godt. Hun slo full alarm da jeg forklarte hvordan jeg har slitt mer og mer de senere månedene, selv om jeg sa jeg trodde dette ikke hadde med diabetes å gjøre, men at det var knyttet til stoffskiftet. Overlegen som undersøkte meg + hun HØRTE på hvordan jeg føler meg, sendte meg rett til ultralyd. Der ble det konstantert at høyre side er blitt markant større og at jeg har fått en drøy cm stor knute på venstre side. Det ble tatt bopsi av knuten, men de er visst vanligvis godartede, så jeg er ikke så veldig bekymret. Men det var rett og slett godt å treffe noen som HØRTE meg og forstod at en hals som føles trangere bør sjekkes. Videre mener hun at jeg mest sannsynlig reagerer på Levaksinene. De første vondt`ene mine ble plagsomme i november/desember, og jeg sjokkøkte Levaksinen 10.november. Jeg ble skikkelig syk etter neste økning 24.mars. Blodprøvene mine sier jeg har for lavt stoffskifte og at jeg trenger mer Levaksin, men kroppen min sier jeg har en overdose i kroppen. Fikk beskjed om å hangle meg gjennom et par uker til. Er jeg ikke bedre, eller blir verre, så skal jeg kutte ut en tablett pr.uke...... Men da blir jo stoffskiftet mitt enda lavere.....:confused: Jeg har tatt spyttprøver, og ifølge legen er disse helt normale De er testet ved Aker. Kortisol klokken 08.00 4,3 (referanseområde 3,5 - 27 ) Kortisol klokken 22.00 2,5 (referanseområde < 6,0) På Sojas Stoffskifteforum sier de at binyrene mine er slitne utfra disse prøvene. Jeg har bestilt meg time ved Arendal Helsecenter, og håper jeg kan få hjelp hos en lege som er villig til å tenke utenfor boksen. |
Hvorfor ber dere ikke om henvisning til endrokrinolog? Jeg har aldri vært så godt tatt vare på som hos endokrinologen, og for en form jeg fikk! Anbefaler alle med ustabilt stoffskifte og dra til en endokrinolog og få skikkelig hjelp :)
|
Jeg har vært hos endokrinolog for to år siden. Alle prøver fine med unntak av de som går på stoffskiftet og det fikser jo Levaksin:confused:
Hadde time med samme endokrinolog i går, men hun følte ikke det var nødvendig å treffe meg:confused: Ikke alle endokrinologer spiller på lag når man sliter med stoffskiftet dessverre:( |
Så trist. Jeg fikk stabilt stoffskifte etter et regime min dyktige endokrinolog satte opp, i tillegg fulgte han meg opp sist graviditet, og aldri har vel stoffskiftet vært bedre selv om jeg trappet opp medisiner en gang i måneden. Synd det finnes like elendige endokrinologer som fastleger :(
|
TSH på rundt 1 funker best for meg i hvert fall, men jeg måtte ha Liothyronin (T3) i tillegg til Levaxin for å få noe utslag i forhold til symptomene. Kombinasjonsbehandling kalles det visst.
|
Foreslo kombinasjonsbehandling med T3 for både fastlege og for legen ved sykehuset, men det ble blankt avvist. Levaksin skal visstnok fikse alt, bare vi finner rette dose (har prøvd å finne den optimale dosen i to og et halvt år nå):confused:
|
Jeg fikk kombinasjonsbehandling av endokrinolog Bård Kullseng i Trondheim da jeg gikk der, og har fortsatt med det siden 2005.
Det funker for meg. Uten T3 var jeg bare trøtt, trøtt, sliten og litt ekstra trøtt. |
Sitat:
Synd å høre at ting ikke er bedre, BenteR! Men ikke gi deg! Jeg har selv vært på UL i dag, men det var bare en tekniker som tok det, og han kunne bare si at det så ut som det var knuter, hevelser og noe som så betent ut, og bildene må sendes videre til endokrinologen ... |
Sitat:
|
Send i tilfelle PM med navn til trude.lutt!!
Pass på de gode legene og gi dem anledning til å puste litt også. Og alternativet; skitkasting, er ikke nødvendigvis helt lovlig. Bare så alle har det klart for seg før vi lager problemer for forumet. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45. |