Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Jukseloff (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40404)

senorita 09-02-11 20:35

Sv: Jukseloff

skal få rapport og bilde!! :D står i ovnen her nå.. :D fort gjort!

senorita 09-02-11 20:47

hmm.. den satt fast i bakepapiret.. og min smakte litt eggete, men ikke svampete.

og jeg syns den minte meg om de her oopsi rolls, for dem som har smakt dem.. ikke mye som minte meg om loff, men de var ikke så ille i smak da :) Men må skrapes av, så får ikke spist det med noe på :p Bilde ble ikke noe av, siden den ikke såg ut, etter å ha skrapet den av :P

Kitt 09-02-11 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1025718)
hmm.. den satt fast i bakepapiret.. og min smakte litt eggete, men ikke svampete.

og jeg syns den minte meg om de her oopsi rolls, for dem som har smakt dem.. ikke mye som minte meg om loff, men de var ikke så ille i smak da :) Men må skrapes av, så får ikke spist det med noe på :p Bilde ble ikke noe av, siden den ikke såg ut, etter å ha skrapet den av :P

Det er jo oppsie, bare uten osten!;)
Rart, min satt ikke fast i det hele tatt. Løsnet helt av seg selv og la seg pent på risten! Og jeg brukte billig Landlord bakepapir!:p

otika 09-02-11 21:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1025718)

Hmmm fulgte du oppskriften nøye ? skilte eggene og alt det der ? skjønner ikke hvorfor den sitter fast i bakepapiret,for min er like lett å ta av som vanlige bløtkakebunner ;)

Bruker man riktig størrelse på forma,så ser man faktisk melet inni bunnen,oopsi rolls har jeg prøvd en gang,og syns ikke dette er i nærheten,men det er meg da :) Jeg kan ikke gjøre alle til laks :D

senorita 09-02-11 21:08

ja jeg stivpisket egga og alt :| merkelig.. brukte springform og alt med vanlig bakepapir, snufs :p jaja.. kanskje det var fordi jeg brukte sukrin istedet for splenda? hms.. eneste jeg gjorde forskjellig :p

otika 09-02-11 21:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1025740)
ja jeg stivpisket egga og alt :| merkelig.. brukte springform og alt med vanlig bakepapir, snufs :p jaja.. kanskje det var fordi jeg brukte sukrin istedet for splenda? hms.. eneste jeg gjorde forskjellig :p

Kan ganske sikkert fortelle deg at sukrin er feilen :( all baksten min blir tull hvis jeg bruker sukrin.Skulle lage sjokolade muffins hvor alle skrøyt over hvor faste og fine de ble ,mine = en haug med smuler og tørre som fy...jeg ville prøvd en gang til uten søtning ;)

otika 09-02-11 21:20

Du stivpiska vel bare eggehvittene ???

senorita 09-02-11 21:32

ja seff, fulgte oppskriften helt, utenom jeg tok sukrin istedet for splenda... :| trodde ikke det sku gjøre så stor forskjell :P

otika 09-02-11 21:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1025763)
ja seff, fulgte oppskriften helt, utenom jeg tok sukrin istedet for splenda... :| trodde ikke det sku gjøre så stor forskjell :P

Nå har jeg ikke prøvd denne med sukrin,men alt annet jeg lager med det, blir katastrofe :mad: Trur ikke jeg gidder å prøvde den heller med annet enn splenda,for hos oss er den perfekt da :) Synd din ble ødelagt

otika 09-02-11 21:42

MEN : jeg prøvde oppskriften men hadde oppi 1 ts bakepulver,den ble totalt mislykket BARE pga bakepulveret ,bunnen ble kliss våt og toppen støvet ,som det gjør fra en pussemaskin :eek: Jeg kunne heller ikke skjønne at bakepulver kunne gjøre så mye galt hehe

Pøsh 09-02-11 21:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elsker lavkarbo (Innlegg 1025461)
ahh fant det ut:)
johannesbrødkjernemel hehe

Takk for oppklaringen. Hehe..
Dette skal jeg prøve i morgen.

Pøsh 10-02-11 12:49

Ser at jeg må ut og kjøpe splenda, det klarte jeg å glemme.
Skal være flink å skrive ned sånt jeg trenger, så slipper jeg å kjøpe litt og lit ti butikken uten å faktisk få brukt det.

Så da stikker jeg og legger rapport når jeg er ferdig. Gleder meg :D

otika 10-02-11 12:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pøsh (Innlegg 1026264)
Ser at jeg må ut og kjøpe splenda, det klarte jeg å glemme.
Skal være flink å skrive ned sånt jeg trenger, så slipper jeg å kjøpe litt og lit ti butikken uten å faktisk få brukt det.

Så da stikker jeg og legger rapport når jeg er ferdig. Gleder meg :D

Spent :p

Pøsh 10-02-11 14:42

Herregud så godt det smakte!!

Kan de fryses?
Må nok lage en omgang til, tror jeg. Spist med krepsehalesalat og nå med salami, agurk og majones. Deilig :D

Kitt 10-02-11 15:02

Oopsier kan fryses, så det kan nok disse også!
Del dem i spisevennelige niter og frys ned. Det beste er å tine dem i brødristeren! Sprø og gode!:D

Pøsh 10-02-11 15:03

Mmm... brødrister ja. Den må jeg huske på!
Nå gleder jeg meg enda mer til å spise! :D

Victory 10-02-11 15:29

Ser for meg at denne er glimrende og lage toast av også, og rulle den sammen med smør, splenda og kanel....
:)

Pøsh 10-02-11 15:32

Mmm... Det hørtes godt ut!
Jeg har en ny runde i ovnen nå ;)

Fredrikke07 10-02-11 15:43

Ble borte den andre porsjonen også gitt, så må nok bare lage en til. Sønnen min på tre år synes dette er noe av det beste som finnes!:D

Og så er det så bra at det er like godt enten det er søtt, salt eller "surt" pålegg. Prøvde en skive med pepperoni, ost og pizza-krydder, riktig så godt det også.:p

Tiki 10-02-11 15:43

Nå må jeg snart få laget denne, har jo brødrister også. Uante muligheter, selv for en som skal holde seg unna alle evt. stoppere fortiden.

Kitt 10-02-11 15:53

Tror jeg skal prøve en søt variant i kveld. Kanskje med bittelitt kokosmel oppi?
Eller hvorfor ikke NÅ?:D

Pøsh 10-02-11 15:57

Kjør på, Kitt :D

Fredrikke07 10-02-11 15:57

Kan gjerne komme å prøvesmake jeg Kitt He, he:D (lat jeg og bekkenløsning, he, he, må snart opp av sofaen og lage jukseloff) Ønsker meg lavkarbo-naboer som er svært ivrige på kjøkkenet:rolleyes:!

Kitt 10-02-11 16:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1026501)
Tror jeg skal prøve en søt variant i kveld. Kanskje med bittelitt kokosmel oppi?

Brukte 4 egg og to toppede teskjeer kokosmel. Røren ble veldig god i hvert fall!
Gleder meg til den blir ferdig og kan smakes på!:)

Pøsh 10-02-11 16:17

Kokosmel har jeg ikke prøvd. Du får gi oss en rapport :smile:

Kitt 10-02-11 16:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1026501)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1026528)
Brukte 4 egg og to toppede teskjeer kokosmel. Røren ble veldig god i hvert fall!
Gleder meg til den blir ferdig og kan smakes på!:)

Slettes ikke dumt!:D Kakebunn- assosiasjoner i massevis! Kan feks fylles med rørte bær og krem til rullekake, eller spises med Gerds mandelsjokoladepålegg!:sikle:

Kokosmelet gjorde deigen litt mindre fluffy, så jeg senket steketiden 2 min! Passet fint i min ovn!:)

Pøsh 10-02-11 16:37

Må prøves en gang!

Kitt 10-02-11 16:39

Er også en kjekk oppskrift å ha liggende i tilfelle noe dukker opp, tenker jeg!
Fra jeg satt på ovnen til "kaken" var ferdig tok det jo bare en drøy halvtime!

otika 10-02-11 19:01

Så koselig at oppskriften faller i smak :klem:

Minsten 10-02-11 19:43

Nammenam altså :) skeptisk selv til alt som er bare av egg, men disse er skikkelig gode :) Ikke noe eggete i det hele, og det overrasket meg :D Thumbs up!

marjusen 10-02-11 19:56

Hmm, jeg har akkurat kjøpt ett glass heeerlig sukkerfritt syltetøy med bringebær og eple. Kanskje dette blir kveldsmaten min også

*tusle på kjøkkenet*

marjusen 10-02-11 20:12

smelte eggehviten i kenwood bollen min og kjørte på full guffe med visp etter jeg tilsatte en klype salt. ble VELDIG fin og fluffy marengs. også tilsatte jeg det andre og kjørte på. dæven så fluffy og fin den ble. så nå steker den i ovnen. *venter* gleder meg

Hvis DETTE smaker like godt som alle skal ha det til blir jeg glad. for noe mer lettvint har jeg aldri lagd:D hehe
nesten så man rekker før jobb dette. bare gjøre klar eggene kvelden før. hive det i og sette på steking mens man dusjer:D

senorita 10-02-11 20:15

Jeg skjønner jeg må prøve en gang til altså :P Hehe og steke på silikonplaten feks, da kan den jo umulig sitte fast :P Og så klart med splenda istedet :-D

Pøsh 10-02-11 20:15

Spent på hva du synes! :D

Jeg brukte en stekespade for å lirke den løs fra bakepapiret.

Senorita, ja det bør du!

Nero 10-02-11 20:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1026787)
Jeg skjønner jeg må prøve en gang til altså :P Hehe og steke på silikonplaten feks, da kan den jo umulig sitte fast :P Og så klart med splenda istedet :-D

Jeg har kommentert lengre opp at jeg brukte silikonplate, resultatet var at det satt klin fast!

Merkelig, så jeg prøver bakepair neste gang...

otika 10-02-11 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1026787)

Nero prøvde med silikon plate og da satt den fast :(

marjusen 10-02-11 20:22

men den sku kjøles ned før man tok den vekk fra papiret sant?

Pøsh 10-02-11 20:22

Jeg gjorde det ihvertfall. Gikk fort.

senorita 10-02-11 20:28

hmm har aldri opplevd noe som sitter fast i min silikonmatte i alle fall, der glir det meste av.. :)

marjusen 10-02-11 20:44

Da var den lagd, stekt og spist:D hehe

Min satt ikke fast i det hele tatt. Den sklei rett av bakepapiret. Dere som må skrape den av, tipper dere ikke stekte den lenge nok.
Den var ganske god, men jeg liker dem litt grovere. Kjente litt av JBK'en også. Ble litt slik glatt i munnen. Også lukter det litt omelett av den.

Men den var god altså, hehe, ikke missforstå meg. Veldig god med litt søtt syltetøy på:D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.