![]() |
Sv: Maltitol
Sitat:
|
Nå har jeg kjøpt sukkerfri sjokolade:D Blir spennende å se på lørdag hvordan jeg reagerer.. håper jeg tåler det ganske bra :)
|
Sitat:
Dette forstår jeg ikke. Etter å ha forsøkt å lese meg opp på dette på alle mulige sider, der det også har vært fagfolk som har svart, så har det (til tross for en del forvirring og påståelighet blant normale forumbrukere) vært en gjennomgående oppfatning at: Maltitol tas delvis (og sakte) opp i tynntarmen, mens en del passerer til tykktarmen. Nå er dette vel og bra for fedon-tilhengere, og for de som vil passe blodsukkeret sitt, men jeg er opptatt av å holde meg strengt i ketose en periode. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan si at det taes opp i tynntarmen og andre ikke. Det dreier seg jo om fakta. http://www.mendosa.com/netcarbs |
Sitat:
|
Jeg reagerer ikke på cloetta sin sukkerfrie sjokolade, men cavalier sin kan jeg ikke ta en bit av engang uten at det begynner å rumle, så jeg holder meg til cloetta de få gangene jeg spiser noe godt :P Så er den så god og ;)
|
Aha, ja jeg var helt i himmelen da jeg spiste en hel plate fra sukkerfritt i helgen (75g) uten å merke noe mageproblemer. Men jeg har rotet bort ketosticksa siden jeg er veldig god på å ligge på max 15g om dagen, har holdt på et halvår med bare enkelte pauser (jul o.l.)
Hva bruker dere for å måle blodsukkeret? Noe slikt som diabetikere bruker? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45. |