Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Kjempesint! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40010)

Photobscura 29-01-11 10:53

Sv: Kjempesint!

Nei nei, ta det heeelt med ro. Det er bare en erfaringsmessig og helt generell oppfordring :p.
Kan vi gå tilbake til å være kjempesinte for ingenting igjen, eller? Haha!

Megvel 29-01-11 11:03

Ja - bæsj og føy. :D

nellie 29-01-11 11:09

Ja, nå er jeg rimelig forbanna !!!!! :lol:

Photobscura 29-01-11 11:10

:lol:!

Kari Marita 29-01-11 17:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1014448)
Når folk påstår at det er 1500 kalorier som det er blitt "hisset opp om" så må det vel være lov å påpeke at det var 1000 kalorier, uten å bli stempla som en kranglemaker av den grunn? Jeg har ikke tid til å krangle akkurat nå:p Ha en fin dag!

Jeg påstod ikke at det var 1500 kcal det var blitt hissa opp om ,men 1000 kcal.Men det jeg sa var at jeg ville sagt 1500 kcal og ikke 1000 kcal.Selv om 1000 kcal for bare noen dager går greit,men ikke over lengre tid.Jeg stempler deg ikke som kranglemaker.Men det jeg syns var unødvendig var å svare så skarpt på innlegget hennes.Det er det jeg ville fram til.Var ikke kaloriene jeg ville diskutere i det hele tatt ,men måten det ble svart henne på. Bare for å klare opp i det.:)

nellie 29-01-11 18:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1014770)
Jeg påstod ikke at det var 1500 kcal det var blitt hissa opp om ,men 1000 kcal.Men det jeg sa var at jeg ville sagt 1500 kcal og ikke 1000 kcal.Selv om 1000 kcal for bare noen dager går greit,men ikke over lengre tid.Jeg stempler deg ikke som kranglemaker.Men det jeg syns var unødvendig var å svare så skarpt på innlegget hennes.Det er det jeg ville fram til.Var ikke kaloriene jeg ville diskutere i det hele tatt ,men måten det ble svart henne på. Bare for å klare opp i det.:)

Jeg har ikke skrevet noe hverken til deg eller rettet til deg i denne tråden, så ta det helt med ro:) Skarpt.. Ikke skarpt.. Det kommer ann på øyet som ser.

aktivjente 29-01-11 19:37

Er forskjell på å ta sak og å ta person.. Vi får ha litt takhøyde for å bli korrigert synes jeg. I min jobb (ungdomsskole) blir jeg kverrulert på hele dagen = har etter noen år utvikla verdens mest tøyelige tålmod :D Anbefales!! (tenk alle de selvutviklings- og så videre- kursene jeg har spart meg for)

I det siste har jeg imidlertid merka at jeg hisser meg opp over det utroligste - særlig leger som enten må ha ferdig diagnose på et fat, eller kun kan hjelpe dersom dine symptomer passer inn i deres sjablon.. likte derfor sparkene til legestanden over her fortreffelig :D Nå er jeg en filosofisk krabat og kan ikke la være å undre meg - er det noe vi spiser feil, siden så mange virker litt hissige??? Før jul var jeg solstrålen selv - jevnt over fantastisk humør og positivitet. Må sjekke hva jeg spiser annerledes nå.. kan det være noe som hat lurt seg inn i karbodeigen fra Gilde?? Hmmm, noen teorier ?

utolmodig 29-01-11 20:04

Jeg har falt av lasset litt, men hissig ja... Jeg er av typen som har svartsinne, raseriet kan boble fra null til hundre på sekunder, til vanlig....
Jeg er ny på dette-denne mnd har gått i sirup. Har psos også, så det kan være litt psykisk rett og slett. Mannen min minte meg på at jeg har spist søtt hele livet og plutselig var det bråstopp.:eek: Vi har så mange vaner - og skal nå tenke en del nytt. Og vi har til felles overvekt, men ellers har vi ulike utgangspunkt. Så noen syns det går strålende fra dag en eller fem, mens andre som jeg trenger TID
Jeg er ikke så sint idag heldigvis ( herregud jeg høres ut som et bøllefrø) er snill som et lam!!!:o
Nå gleder jeg meg til Grand Prix som jeg elsker å hate og skal irritere meg litt over det også. Neida. Joda.

aktivjente 29-01-11 20:12

Ikke noe er så morsomt å irritere seg over som grand Prix :p men vi bare MÅ se det :D

Gerd 29-01-11 20:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aktivjente (Innlegg 1014896)
Ikke noe er så morsomt å irritere seg over som grand Prix :p men vi bare MÅ se det :D

Jeg blir nekta å se det... jeg blir så hissig :lol:

marjusen 29-01-11 20:16

Grand Prix er forsåvidt greit det, men når han fordømte Per Sundnes trøkker trynet sitt borti tv ruta, da koker det over for meg. En større idiot skal man jaggu meg lete lenge etter.

Gerd 29-01-11 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1014904)
Grand Prix er forsåvidt greit det, men når han fordømte Per Sundnes trøkker trynet sitt borti tv ruta, da koker det over for meg. En større idiot skal man jaggu meg lete lenge etter.

:lol:

utolmodig 29-01-11 20:18

Ps.. jeg mener ikke at de med pco sliter psykisk - bare så det er klart. Det gjelder meg selv;)

Skal kose meg med bringebær nå Gerd:D

Gerd 29-01-11 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av utolmodig (Innlegg 1014907)
Ps.. jeg mener ikke at de med pco sliter psykisk - bare så det er klart. Det gjelder meg selv;)

Skal kose meg med bringebær nå Gerd:D

Bringebær... :sikle:

Kanutten 29-01-11 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1014904)

Synes han er kos jeg! :love: :p

Photobscura 29-01-11 21:11

Makan! Jeg elsker Per Sundnes!

Kari Marita 29-01-11 21:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1014794)
Jeg har ikke skrevet noe hverken til deg eller rettet til deg i denne tråden, så ta det helt med ro:) Skarpt.. Ikke skarpt.. Det kommer ann på øyet som ser.

Ville bare forsvare hun det ble skrevet skarpt til jeg,vet det ikke var rettet mot meg.Vet det kan være øyet som ser,men jeg syns det var skarpt skrevet.Endel av kommentarene hun fikk.Jeg tar det helt med ro jeg.;):)

alexsandra 29-01-11 21:20

få ut litt sinne jeg ogå, jeg er sint på meg selv for vekten har begynt og peke feil vei. så jeg har gått og vært små sur i hele dag, så da gikk jeg i tenke boksen. det vil si på soffa.n under pleddet (ikke akkurat boks:p)
og kom frem til at jeg har spist veldig feil de siste dagene:mad:. så etter 1time så så jeg feilene mine og er klar til og ta tak i det igjen
så når er alt mye bedre:)
trenger den "tenke boksen" i blandt når jeg blir sint for noe.

Gerd 29-01-11 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1014955)
Makan! Jeg elsker Per Sundnes!

Næææhhh...... :p

Gerd 29-01-11 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av alexsandra (Innlegg 1014970)
få ut litt sinne jeg ogå, jeg er sint på meg selv for vekten har begynt og peke feil vei. så jeg har gått og vært små sur i hele dag, så da gikk jeg i tenke boksen. det vil si på soffa.n under pleddet (ikke akkurat boks:p)
og kom frem til at jeg har spist veldig feil de siste dagene:mad:. så etter 1time så så jeg feilene mine og er klar til og ta tak i det igjen
så når er alt mye bedre:)
trenger den "tenke boksen" i blandt når jeg blir sint for noe.

:heia:

Kanutten 29-01-11 21:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita (Innlegg 1014966)
Ville bare forsvare hun det ble skrevet skarpt til jeg,vet det ikke var rettet mot meg.Vet det kan være øyet som ser,men jeg syns det var skarpt skrevet.Endel av kommentarene hun fikk.Jeg tar det helt med ro jeg.;):)

Nå har jeg lest hele tråden atter en gang og kan ikke se et eneste skarpt svar...

Kari Marita 29-01-11 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1014974)
Nå har jeg lest hele tråden atter en gang og kan ikke se et eneste skarpt svar...

Det er vel noe i det Nellie sa,det er øyet som ser.Vi oppfatter ting forskjellig.:)

Gerd 29-01-11 21:26

Jupp :ja: Men det er ikke det denne tråden hander om ;)

Kari Marita 29-01-11 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1014979)
Jupp :ja: Men det er ikke det denne tråden hander om ;)

Nei den handler om det trådstarter "utålmodig" skrev.:) Ikke om Grand Prix heller.:pSå tråden har vel sporet litt av da.;):)

Megvel 29-01-11 21:33

Mye gøyere å krangle om ting som er irrelevante.

Gerd 29-01-11 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Megvel (Innlegg 1014992)
Mye gøyere å krangle om ting som er irrelevante.

Jepp :D :lol:

Kari Marita 29-01-11 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1014995)
Jepp :D :lol:

Jeg syns ingen har kranglet jeg nå,bare svart pent på innleggene.:)http://content.sweetim.com/sim/cpie/...s/0002020B.gif

http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1

utolmodig 29-01-11 22:45

Det er hvertfall godt å kunne blåse ut litt til folk i sammme båt

HABA HABA !! Stemme no innmari bra her det! Mange små seiere ---------- blir til en stor!! :heia:

Gerd 29-01-11 22:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av utolmodig (Innlegg 1015060)

HABA HABA !! Stemme no innmari bra her det! Mange små seiere ---------- blir til en stor!! :heia:

:ja: :D :heia:

Kari Marita 29-01-11 23:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av utolmodig (Innlegg 1015060)

http://content.sweetim.com/sim/cpie/...s/00020536.gifDet er sant.:)

kamp 30-01-11 09:42

Tilbake til tema

Hvrodan er stoffskifte ditt?

utolmodig 30-01-11 11:08

Meg du spør? Har funnet fram et prøvesvar som er et år gammelt. Har nå nettopp tatt nye prøver som jeg venter resultat på. Stoffskiftet er innenfor normalverdier. Høye verdier på magnesium og lymfe og skyhøyt kolesterol, (som har bedret seg etter medisin) Det som overrasket meg var at også insulinnivået var ok.
Men jeg har mange av symptomene på lavt stoffskifte, da mente legen at om jeg begynte på medisiner for det, ville det vare livet ut. Jeg snakket en gang med en laboratoriesjef på et sykehus, han mente mange som ligger i grenseland på stoffskifteverdier ville fått et nytt liv ved å starte behandling. Men leger ser på blodverdier og behandler ut fra det.

Klådia 30-01-11 11:17

Jeg er på ingen måte enig i at å gå ned til 1000 kalorier pr dag er noen god idé, men vil påpeke til dere som er så sjokkerte over at noen kan gi det rådet, at Torkil selv foreslår dette som trinn 3 hvis man ikke har utslag på ketolysestixen (og selvfølgelig da også manglende vektnedgang...) (side 85 i Ketolyseboken).

Trinn 1:
- Reduser den daglige mengde karbohydrater til 10 gram pr. dag
- Reduser inntaket av koffein

Ved fortsatt manglende utslag på ketolysestix

Trinn 2:
- Spis maksimalt 10 gram karbohydrat pr. dag
- Spis mer fett
- Reduser litt på mengden av mat

I de få tilfellene der tiltak nr 1 og 2 ikke har ført til utslag på ketolysestixen, gjennomfører du følgende i 3 dager:

Trinn 3:
- Reduser kaloriinntaket til 1000 kcal pr. dag
- Størstedelen av kaloriene skal komme fra fett

trillian78 30-01-11 11:37

Det har vel litt med sammenhengen rådet er gitt i også. Det sier jo sitt at Torkil anbefaler alle disse andre grepene før det i det hele tatt blir snakk om en såpass streng kalorirestriksjon. Ekstreme tilfeller, krever ekstreme tiltak, og det er jo kjent at enkelte må titte på kaloriene sine. Det blir bare feil når det er det første rådet man gir. I tillegg anbefaler han vel å ta en titt på såkalte "partystoppere" før man i det hele tatt kommer til disse tre punktene du lister opp. Og som du selv skriver anbefaler han å teste ut dette med en så streng kalorirestriksjon i tre dager. Det som blir feil er vel altså at enkelte går rett på rådet om å spise 1000 kcal om dagen.

nellie 30-01-11 11:48

Det er ingen som blir sjokkerte over det rådet. Men jeg blir veldig oppgitt over at folk mangler så lite innsikt i hva som er godt for kroppen og hva som ikke er det, at de slenger rundt med råd om å gå ned til 1000 kalorier, totalt ukritisk.

Ingen dør av å spise 1000 kalorier om dagen og det er det ingen som har påstått heller, men å anbefale det til alle og enhver som står litt stille, det burde folk være veldig forsiktig med. Og at enkelte ikke ser det, det er urovekkende i segselv.

kamp 30-01-11 13:41

Jeg har "nrmalt" stoffskifte men alikevel symptomer på det, fikk medisiner og det endret mye!
Ernæringsfysiologen min mener at et veldig lavt inntak av karb kan gjør hypo værre og anbefaler meg å ligge på ca 50 til dagen (for meg).

Grunnen til at jeg tenkte på det er at jeg får akkurat de samme symptomene som deg når jeg er umedisinert.

LanoGakkGakk 30-01-11 13:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1015308)
Jeg har "nrmalt" stoffskifte men alikevel symptomer på det, fikk medisiner og det endret mye!
Ernæringsfysiologen min mener at et veldig lavt inntak av karb kan gjør hypo værre og anbefaler meg å ligge på ca 50 til dagen (for meg).

Grunnen til at jeg tenkte på det er at jeg får akkurat de samme symptomene som deg når jeg er umedisinert.

Som meg?

Echo 30-01-11 14:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kamp (Innlegg 1015308)

Jeg har hatt for lavt stoffskifte i hvertfall 15 år, og har måttet kutte ut Levaxin:heia::heia: etter at jeg begynte med LCHF i mai 2010. Jeg merket at jeg var overdosert og det var helt nydelig å kunne kutte ut medisinene:D. Så jeg reagerte i hvertfall helt annerledes enn ernæringsfysiologen din hevder. Etter som jeg har forstått så stabiliserer/normaliserer LCHF hormonene og da er det jo rimelig å tenke seg at jeg ikke er alene om å få orden på stoffskiftet:D

Photobscura 30-01-11 14:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1014971)
Næææhhh...... :p

Jooooo!

Men uansett, jeg vet jo at folk reagerer ulikt, men har man hypothyerose eller i hvert fall symptomer som tilsier det, så er min erfaring at kaloriunderskudd (i den forstand at man spiser mindre enn det som gjør en behagelig mett) kanskje er det verste man kan gjøre for sykdommen, etter å spise høykarbomat! Alt blir verre de dagene jeg spiser lite, jeg får muskelsmerter, mister konsentrasjonen og korttidshukommelsen totalt, klarer knapt å huske mitt eget navn på det verste, fryser, og jeg får narkoleptiske anfall.
Jeg understreker at dette er min erfaring.

Kari Marita 30-01-11 17:17

Jeg mener ikke at en skal annbefale et lavt kaloriinntak til alle før annet er prøvd.Det har jeg heller ikke gjort.Hos noen virker det som dem har prøvd andre tiltak først,og vet da ikke hva de skal gjøre for å gå ned.Da kan en jo prøve med kaloriredusering en stund og se om det hjelper.På di innleggene jeg har svart på nå virker det som alt er prøvd ut,og da er det jo greit og annbefale lavere kalori inntak for en stund syns jeg.:) Må også legge til at går du på feks. ketolyse kuren og du har stillstand på vekten en stund,er jeg enig i at en må sjekke ut partystoppere og andre ting.Før en evt.kutter ned på kaloriinntaket.http://content.sweetim.com/sim/cpie/...s/000203FA.gif

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.