![]() |
Sv: Frokostbrød/boller
Hva med å hive oppi litt gluten og en liten dæsj med gjær?? Da hever de godt!
|
Jeg slang oppi litt bakepulver, gluten hadde jeg ikke. Vi får se, det lukter i hvert fall godt. :)
|
Sitat:
|
*Fjerner denne da dette blir en annen oppskrift*
|
Sitat:
Takk for oppklaring, Gerd! Var ikke obs på forskjellen mellom sesamfrø med og uten skall, ser at jeg har kjøpt de med skall og mest karber. Nå skal jeg unngå den tabben i fremtiden! --:)-- |
Sitat:
|
Sitat:
|
Disse ble kjempegode! :) 1000 takk for oppskrift Gerd :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Greit med noe som er enkelt å lage uten all slags spesielle ingredienser.:ja: Og som smaker godt :D |
Gleder meg allerede til ferske rundstykker til lørdagsfrokosten i MORGEN, men får vente til da. :)
|
Tusent takk for deilig frokost i dag ;) Rundstykkene stod til forventningene.
Eneste forskjellen jeg gjorde var å ha i littegrann mere linfrø, og noen linfrø som ikke var knust. |
Jeg fikk 4 ganske store frokostboller av denne oppskriften Gerd.
Hvis du sku halvert denne oppskriften, hvordan gjør man det? Blir litt vanskelig kanskje? |
Sitat:
Bare bruke halvparten av ingrediensene det. :ja: og 2 små egg... |
Disse står i ovnen nå :p Gleder meg til skikkelig søndags frokost..
Du redder meg gang på gang Gerd :love: |
Sitat:
|
Åhh, disse hørtes gode ut:)
|
:ja:
Akkurat inntatt med hjemmelaget peanøttsmør :sikle: |
Mmmm, mine står i ovnen nå. Skal ha på leverpostei jeg. Det er så digg.
Glad finnsbråthen har gullpostei uten karbs:D |
Supergooooode :D til og med mine super kresne små gutter elsket dem og mor må på kjøkkenet å lage flere ...hvordan er disse å fryse ?
|
Helt fine å fryse.
Jeg tinte de litt i microen :ja: |
Det beste er jo at dem er så suupre enkle å lage. Tar jo bare noen få minutt å slenge dem sammen med stavmiksern. Steker dem og voila, ferske varme rundstykker som virkelig smaker deeeilig:D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lagde disse i går kveld.
Supre ferske, og like bra til frokost i dag. Supert:) |
Jeg frisket opp et rundstykke i brødristeren fordi den hadde ligget noen dager i kjøleskapet. Det gikk kjempefint og smakte nesten nybakt.
|
Høres kjempe godt ut. Må testes! :)
|
De har blitt min favoritt til både frokost og lunch. Tenkte jeg skulle lage noen i kveld med sprøstekt bacon og ost på toppen...nammmmm
|
Helt, enig !Disse var kjempegode og ikke minst enkle å lage uten masse dill dall oppi:D
|
Sitat:
|
Har disse i ovnen. Tror de blir gode med smør og leverpostei. Gleder meg.
|
Ja, disse er toppers.:)
Jeg bruker de også både til frokost og lunsj, men kan for mye bli en partystopper? Eller lønner det seg å variere litt? (mener jeg har lest at frø kan bli partystopper, men jeg leser mye rart) |
Frø kan være en partystopper ja, men er veldig individuelt.
Kan værtfall være en ide og spise så fettrikt pålegg som mulig. Er jo litt ost i disse, men dog. |
Jeg er ny på fullstendig lavkarbo så med fare for å virke totalt uvitende. Hva mener dere med "partystopper"?
Jeg sliter med forstoppelse. Har opplevd at sesamfrø i salat har vært til hjelp. Betyr partystopper at man faktisk får fart på renovasjonsanlegget (les tarmene)? |
Sitat:
Det er også noen som går ned, men når ett platå og da event må kutte ut noe en stund for å gå videre nedover. |
Takk for at du deler så mange flotte oppskrifter Gerd, mye inspirasjon å finne i alle dine bidrag her inne! Frokostbollene dine skal jeg absolutt forsøke meg på en dag, ser veldig gode ut.
|
Anbefales på det varmeste.:)
Kjempegode og super enkle.:) |
dette var jo en superenkel oppskrift, meen de smakte litt for mye omelett for meg... takler ikke omelett for tia. er det noe jeg kunne byttet ut litt, feks ett egg med en dæsj creme fraiche skal tro??:)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10. |